Bekijk Poll Resultaten: Ik rij met longlife

Stemmers
167. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Ja

    128 76,65%
  • Nee

    39 23,35%
Pagina 3 van 10 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 188

Onderwerp: Longlife, wel of niet ?

  1. #41

    Standaard Re: Longlife, wel of niet ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michiel a4 Bekijk Berichten
    Hallo.

    Even terug naar de stealer, het kan idd zijn dat deze onderdelen zoals remmen voortijdig vervangt maar bedenk dan ook even dat er met iedere auto verschillend word gereden, dus ook een andere slijtage heeft en dat bijvoorbeeld een stamper de volgende beurt niet haalt met zijn remmen en een rustig rijdend iemand makkelijk 50k haalt, Ik weet niet of er iemand is die bij de dealer de monteur heeft gezien die de beurt heeft uitgevoerd? Laat staan dat hij weet hoe jij met je auto rijd! Ik zeg niet dat ze het allemaal goed doen maar vond dat de andere kant ook even belicht moest worden. En voor dat iemand het vraagt, nee ik werk niet bij Audi maar als de Audi stopt en je belt de grootste pechhulpverlener van Nederland dan kan het goed zijn dat we elkaar treffen.
    hoi Michiel,

    Ik zie je reactie niet als ' de andere kant belichten'. Het is eerder een bevestiging van wat ik eerder schreef. Het ging mij om de stelling dat er vanuit gegaan wordt dat langere onderhoudsintervallen per definitie een besparing opleveren. Dat is hetgeen wat ik in twijfel trek. Als ik je goed begrijp bevestig je dat er soms vroegtijdig onderdelen worden vervangen om te voorkomen dat er uitval en/of een gevaarlijke situatie ontstaat, hetgeen ik goed kan begrijpen vanuit het oogpunt van een stealer. Ik trek dus alleen de kostenbesparing door lange intervallen in twijfel, omdat ik denk dat veel mensen zich niet bewust zijn van de extra kosten die er tegenover staan.

  2. #42

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    40
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Longlife, wel of niet ?

    Hallo Arieanus,

    dan bedoellen we het zelfde idd, voor alles is iets te zeggen. Kijk je bijv naar bmw die hebben elk verangings onderdeel los een onderhouds interval gegeven, wat in theorie een besparing op levert het probleem daar weer is dat je wel 5 keer per jaar voor regulier onderhoud naar de dealer kan. Of je daar op zit te wachten???

  3. #43
    koenboots's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    391
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koenboots Bekijk Berichten
    De Audi garagebezitter die bij mij in de straat woont raadde mij ook al af opnieuw longlife erin te mikken bij de aankomende beurt. Hij was veel problemen tegengekomen als gevolg hiervan.
    Hij heeft vorige week vrijdag de grote beurt voor mijn A3 uitgevoerd en er gewoon weer LL ingegooid, met de opmerking dat je het gewoon nog vrij tijdig moet vervangen rond 30k ofzo.
    De olie was inbegrepen in een vast bedrag voor de beurt, dus ben er verder niet op ingegaan.
    A3 8PA Sportback 1.6 FSI Ambiente 2005

  4. #44
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Longlife, wel of niet ?

    Wat is de prijs van zo'n beurt dan ?
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  5. #45
    koenboots's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    391
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    €210,- voor de 120k beurt
    A3 8PA Sportback 1.6 FSI Ambiente 2005


  6. #46
    Lutz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    190
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Longlife, wel of niet ?

    Er zit nog een addertje onder het gras: je kan wel altijd van longlife naar gewoon overgaan, maar niet meer andersom. Mocht je auto naar 2oo000 km of zo wat slijtage hebben kan je beter een olietoevoeging in plaats van dikker olie hebben. Het tweede auto hier heeft 176000 km op de klok en daar ging dat spul in op advies van een dealer waar ik nog nooit eerder was: de motor ging binnen een half uur rijden een stuk stiller lopen.
    Eindelijk terug in de civilisatie. Ze hebben verkeerslichten...

  7. #47

    Standaard Re: Longlife, wel of niet ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lutz Bekijk Berichten
    Er zit nog een addertje onder het gras: je kan wel altijd van longlife naar gewoon overgaan, maar niet meer andersom. Mocht je auto naar 2oo000 km of zo wat slijtage hebben kan je beter een olietoevoeging in plaats van dikker olie hebben. Het tweede auto hier heeft 176000 km op de klok en daar ging dat spul in op advies van een dealer waar ik nog nooit eerder was: de motor ging binnen een half uur rijden een stuk stiller lopen.
    Na andere olie niet meer terug naar LL?? Heb ik nog nooit van gehoord. Andere mensen met ervaring en of kennis hiervan? En 'een toevoeging', welke toevoeging is dat dan? Er zijn zoveel toevoegingen.

  8. Ad
  9. #48
    Lutz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    190
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Longlife, wel of niet ?

    Motorolie: indien je van LL overstapt op gewoon olie, dan kan zich in de motor aanslag opbouwen. Het zal zo dun blijven dat de motor gewoon ermee kan lopen. Gebruik je dan weer LL olie, dan lossen de additieven alles op en brengen het in omloop. Met een beetje pech slipt dan een van de oliekanalen door. Elders op dit forum wat plaatjes gezien van een benzinemotor, die niet vaak genoeg zijn olie had vervangen. Wil je veilig zijn gebruik dan LL olie met de vervangingsintervals van gewoon olie.

    Oil stabilizer: ik heb http://www.5in1power.nl/5in1-oil-stabilizer.html gebruikt. Je kan LL olie ook met zo een toevoeging mengen.

    Ik heb een Euro 5 dieselmotor en volgens de ADAC wordt Euro 5 alleen gehaalt bij gebruik van LL olie.
    Eindelijk terug in de civilisatie. Ze hebben verkeerslichten...

  10. #49

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    40
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Longlife, wel of niet ?

    Dus....... wat je wil zeggen is dat als je een inferieure olie gebruikt dan slipt een motor dicht, heel verassend!

  11. #50

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    73
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Smile Re: Longlife, wel of niet ?

    Gebruik al jaren 5W30 Castrol SLX Longlife olie in diverse Audi modellen. Dit tot volle tevredenheid. Koop de olie niet meer bij de dealer maar via internet bij www.Fahrzeugoel24.de Dat scheelt enorm in prijs en wordt keurig thuis afgeleverd.

  12. #51
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.663
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Longlife, wel of niet ?

    Ik koop het daar ook online.
    Castrol Longlife 8euro per liter.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GCD36 Bekijk Berichten
    Gebruik al jaren 5W30 Castrol SLX Longlife olie in diverse Audi modellen. Dit tot volle tevredenheid. Koop de olie niet meer bij de dealer maar via internet bij www.Fahrzeugoel24.de Dat scheelt enorm in prijs en wordt keurig thuis afgeleverd.

  13. #52
    ricardo964's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.619
    Kudos
    14
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Longlife, wel of niet ?

    De vorige eigenaar van mijn A3 is van longlife overgegaan naar gewoon maar ik rijd 60.000km per jaar, dat betekent dat ik elk kwartaal een beurt moet laten doen....

    Zit toch te denken om weer terug te gaan op longlife maar mijn garage raad het ook af.

  14. #53
    Kaboutermans's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    33
    Posts
    2.456
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Longlife, wel of niet ?

    Mijn garage heeft het er in gegooid. Waarom weet ik niet, maar echt kwaad zal het niet kunnen denk ik.
    A3 8L 1.8T chipped by Hartog!

  15. #54

    Standaard Re: Longlife, wel of niet ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door greever Bekijk Berichten
    De vorige eigenaar van mijn A3 is van longlife overgegaan naar gewoon maar ik rijd 60.000km per jaar, dat betekent dat ik elk kwartaal een beurt moet laten doen....

    Zit toch te denken om weer terug te gaan op longlife maar mijn garage raad het ook af.
    Met dat aantal km's per jaar kun je op de synthetische 5W40 ook wel dik 18.000km aanhouden. (uit ervaring)
    A4 Avant 3.0tdi quattro

  16. #55
    Lutz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    190
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Longlife, wel of niet ?

    Zijn er niet verschillende longlive intervallen met verschillende kwaliteitseisen aan het motorolie geweest? Voor mijn Audi wordt vaak aangeduidt LL3 en ik moet VW507.00 gebruiken. Het was tot nu toe niet nodig om olie bij te vullen.
    Eindelijk terug in de civilisatie. Ze hebben verkeerslichten...

  17. #56
    Zeus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    78
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Longlife, wel of niet ?

    Even een oud topic omhoog trappen. Ik heb een A4 B7 2.0TDI waar ook longlife olie in zit. Als ik nu het onderhoudsboekje erop na sla zie ik dat de auto ongeveer om de 30K een beurt kreeg. Ik heb er zellf nu zelf haast 15K mee gereden maar nu begint ie al te mekkeren om een service beurt.
    Ik rij er bijna alleen maar lange ritten mee en mijn rijstijl is overwegend rustig met heel af en toe even een scheur bui. Mijn vrouw rijdt er ook rustig mee.

    Verder viel het me op dat ik om ongeveer 5000km een half litertje olie bij moest (Castrol Edge vol synthetisch 5W30)

    Gewoon resetten of toch maar een beurtje laten geven?

  18. #57
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Longlife, wel of niet ?

    Je kunt service interval op 30k (laten) zetten met vagcom. 30k is grote beurt en 15k is olie. Gewoon weer LL olie erin doen (verversen) en rijden. Dus als ie 15K geleden een grote beurt heeft gehad, voldoet oliewissel wel.

  19. #58
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard

    Maandag met de grote beurt gaat bij mij de LL eruit.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  20. #59
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.788
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Longlife, wel of niet ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk Berichten
    Ik heb er zellf nu zelf haast 15K mee gereden maar nu begint ie al te mekkeren om een service beurt.
    Ik rij er bijna alleen maar lange ritten mee en mijn rijstijl is overwegend rustig met heel af en toe even een scheur bui. Mijn vrouw rijdt er ook rustig mee.

    Verder viel het me op dat ik om ongeveer 5000km een half litertje olie bij moest (Castrol Edge vol synthetisch 5W30)

    Gewoon resetten of toch maar een beurtje laten geven?
    Dan heeft je garage het interval om een bepaalde reden ineens ingesteld op 15K in afwijking van de normale 30K. Op zich vinden velen het hier op het forum zeer verstandig ook LL te vervangen om de 15K.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  21. #60
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Longlife, wel of niet ?

    Vandaag met de grote beurt de LL eruit en vervangen door 5w40, ook liep het dynamovrijloopwiel niet helemaal lekker en begon daardoor de motor te schudden, deze + multieriem vervangen, hij loopt weer als een zonnetje nu en kan er weer ff tegen aan.
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

Pagina 3 van 10 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •