Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: climatcontrol blijft warm

  1. #1

    Standaard climatcontrol blijft warm

    Hallo allemaal

    Ik heb er sinds vanochtend een nieuw probleempje bij.
    Mijn audi a6 avant van 1997 oud model met climatcontrol.
    Doet het volgende:
    hij blijft warme lucht geven ook als ik hem op 18 graden zet en het is binnen al meer dan 18 graden.
    hij gaat alleen uit als ik hem op LO zet dan wordt die wel koud.
    Maar zet ik hem dan weer op 18 graden dan stookt die je de auto uit.


    Wie kan mij hierbij helpen?

    Groetjes michel

  2. #2
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    kleine storing in het bedieningspaneel misschien???
    Audi A2 1.4 aua

  3. #3

    Standaard

    iets met de sensoren die de temp in je auto meten? Als je LO doet gaat ie sowieso volle mep koelen.

    Maar verder kan ik je eigenlijk niet wijzer maken, puur mijn gedachte.

  4. #4

    Standaard verder getest

    heb verder getest
    en heel af en toe wordt die even koel en dan weer heet.
    als het in de auto echt warm is en je gaat van 18 graden naar 24 graden dan zakt de aanjager wel in toeren.
    bij 18 graden loopt die op half vermogen
    en bij 24 graden gaat die naar een kwart
    maar de temp blijft heet

    het lijkt me dat de temp sensoren wel werken dus
    ik denk zelf meer aan de kachel kraan
    maar waar zit deze en hoe werkt die (vacuum)

    Iemand nog een goede idee?

    de immddels oververhitte audi a6 rijder

  5. #5
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    heb je al geconstaeerd of de compressor wel aanslaat?
    klinkt nl ook als een tekort aan koelmedium.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm


  6. #6

    Standaard clima storing

    Ik ben erg benieuwd, want ik heb precies hetzelfde.

  7. #7

    Standaard kachel werkt weer

    Hallo

    allemaal
    Vandaag even bij coen donkers in erp geweest.
    En even de foutcodes uitgelezen.
    Daar uit bleek dat er een klep niet werkte.
    Deze zit onder de ruitenwissers aan de de kachel.
    Met een 5 polige stekker.
    Deze hadden ze nog liggen bij coen donkers.
    En voor 30 euro mocht die mee.
    heb hem er net in gezet en werkt prima.
    Ook hadden ze nog een trillings demper voor me liggen.
    Dus mijn a6 is weer dik in orde.

    Met de dank aan coen donkers in Erp[/b]

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Top , fijn dattie weer werk naar behoren. Ik geloof dat ik binnenkort ook maar es een wereldreis naar Erp ga ondernemen. 8)

  10. #9
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.602
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Horch
    Ik geloof dat ik binnenkort ook maar es een wereldreis naar Erp ga ondernemen. 8)
    Volgens mij kunnen we volgend jaar starten met een jaarlijkse pelgrims-tocht naar Erp.
    Uiteraard niet te voet

    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  11. #10

    Standaard

    Als je dat kruis nu vervangt door vier ringen......

  12. #11

    Standaard clima probz

    Ik heb gister ook weer ff in de van mij getest.
    Hij lijkt prima te werken zolang ik niet sneller dan 100 rij.
    Als hij de temp bereikt heeft gaat hij minderen, nix aan de hand.
    Op de snelweg is het warme lucht wat de klok slaat, of op LO zetten en de jas aan
    Kan ik zelf iets zien/testen met die stekker/klep?

  13. #12

    Standaard hoi

    Ik weet niet of het bij jouw het zelfde is.
    Maar bij mij zit de klep aan de linkerkant van de kachel onder de ruiten wissers.
    aan deze klep zit een draat met aan het eind een 5 polige rechte stekker.
    ik denk dat deze klep de mengverhouding regelt tussen de warme en koude lucht.
    misschien als je hem open schroeft dat je hem kunt zien bewegen.
    hij beweegt als je met de temp gaat spelen dus LO en Hi .

    kijk maar eens even maar uitlezen is een stuk sneller.

    sucses

    Michel Kats

  14. #13

    Standaard

    is je vloeistof niet op? had ik ook van de zomer...was lekker rijden 2k kilometer met leren stoelen en 40 graden buiten + binnen lol

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •