Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 77

Onderwerp: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

  1. #21
    JR_A6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    168
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Ik heb zeer goede ervaring met Forté. Bij m'n eerste A6 kreeg ik bij het tunen te horen van de EGR klep niet snel genoeg schakelde door vervuiling en de wagen haalde daardoor niet de voorop gestelde specs. Daar de wagen nog onder garantie was, vroeg ik de tuner of ik de wagen moest laten maken. Zijn antwoord was: Nee, zeker niet doen, dan wordt het alleen maar erger. Gebruik gewoon een busje of twee van Forté en kom dan maar eens terug.
    Dit gedaan en de wagen terug op de bank gezet en de wagen bleek 20pk (!!) meer vermogen te hebben en de specs ruimschoots te halen.

    Mijn huidige A6 is nu ruim twee jaar oud en een kleine maand geleden ging het lampje van de motor ging branden. Dus op naar de garage waar de diagnose was dat de doorlaat van de koeling van de EGR klep te nauw geworden was door vervuiling. De koelunit moest vervangen worden à 900 euro en Audi zou maar voor 70% tussen komen via een coulance regeling, daar de wagen al buiten garantie is en het een bekend probleem is. Audi heeft overigens net een update uitgebracht voor het motor management om dit probleem te voorkomen, dit ter info. Eigenlijk had ik maar twee worden nodig: EGR + vervuiling = Forté.

    Na twee busjes en een 1.000 km rijden ging het lampje uit. De wagen is gisteren binnen gegaan voor onderhoud en net even gebeld.
    Wat blijkt: geen meldingen meer en de motor loopt perfect! Dus twee busje van ~20 euro hebben me een flinke reparatie uitgespaard.
    Ik raad het in ieder geval aan om elke 30k een busje in je tank te doen.
    A6 3.0TDI bi-turbo TipQ S-line 2014 - Estoril Blue

  2. #22

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Op zich wel prettig dat het bij jou goed geholpen heeft, ik vraag me alleen af hoe het kan dat de egr schoon zou worden door iets aan de diesel toe te voegen. Normaal gesproken zou je toch het inlaatkanaal, egr en egr koeler moeten demonteren en schoomaken wil je het weer zuiver krijgen?

  3. #23
    SkyBuMp's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    2.403
    Kudos
    47
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Forte dus ook in de diesels te gebruiken ?

    Ziet er trouwens dik uit de zwarte hoogglans gril op een S-line... twijfelde al een tijdje tussen deze gril of de S6.
    A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010

  4. #24
    dalmeijer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    41
    Posts
    478
    Kudos
    20
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Zojuist ook een 2 flesjes besteld, kijken of we resultaat voelen! To be continued.....
    Q7 (4M) E-tron 3.0TDI V6 Quattro

  5. #25

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Nog steeds benieuwd, verhaal van JR_A6 klinkt erg goed.

    @Dalmeijer, keep us posted, misschien mag je voor mij volgende keer ook wel ff een flessie bestellen (gezien het feit je toch vlakbij woonde?)
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic


  6. #26
    dalmeijer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    41
    Posts
    478
    Kudos
    20
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob-A2 Bekijk Berichten
    Nog steeds benieuwd, verhaal van JR_A6 klinkt erg goed.

    @Dalmeijer, keep us posted, misschien mag je voor mij volgende keer ook wel ff een flessie bestellen (gezien het feit je toch vlakbij woonde?)
    Klopt helemaal, ik heb 2 flesjes besteld meteen (aangezien ik 10 euro verzendkosten moest betalen) dus je mag er zoiezo eentje overnemen! Ik zal de resultaten posten!
    Q7 (4M) E-tron 3.0TDI V6 Quattro

  7. #27

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dalmeijer Bekijk Berichten
    Klopt helemaal, ik heb 2 flesjes besteld meteen (aangezien ik 10 euro verzendkosten moest betalen) dus je mag er zoiezo eentje overnemen! Ik zal de resultaten posten!
    Toppie! Check PB!
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    ik gebruik die dieselcleaner altijd puur bij een grote beurt. Ik vul namelijk gewoon het brandstoffilter met de inhoud van het flesje. Dan heb je ook geen gezeur met lucht/ontluchten. en het kan geen kwaad. ik had eerst ook wel eens noodloop taferelen, maar na de eerste keer grote beurt nooit meer. of het komt door die reiniger weet ik niet, maar kwaad kan het zeker niet.

  10. #29

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Gisteren begon mijn scooter ineens in te houden... Dus dacht meteen aan vuil in de sproeier. Ik had geen zin op alles uit elkaar te halen dus maar een injector reiniger gehaald. Scooter getankt en halve van die spul ingedaan.. Na 10 min rijden reedt ie zoals gewoonlijk. Heb meteen de halve in mijn audi gedaan zat ook half vol.
    Laatst gewijzigd door deliyuregim83; 26-05-11 om 14:30.
    Audi S6 C7 Avant 530PK

  11. #30

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Waar halen jullie dat spul????Hier in de buurt(het oosten)kan ik nergen Forté of Tunap vinden,bij geen enkele dealer,garage of automaterialenboer.
    "99 A6 4.2 Avant Tiptronic

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    75
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Je kan het bestellen op internet. Ik heb zelf 2 maanden geleden besteld bij http://www.onlinewatersportshop.nl/

    Op de site zoeken op Forte en dan worden alle producten getoond (maar zie ook dat op de homepage een aantal producten bij "Meest verkochte producten" genoemd worden). Het loont misschien de moeite om gelijk meerdere flesjes te bestellen aangezien € 10,= verzendkosten op een bedrag van rond de € 20,= redelijk fors is.

  13. #32
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Audi-dealers leveren het ook.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #33
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Patrick, als je een keer bij mij in de buurt bent moet je maar een gil geven, dan leg ik een flesje voor je klaar.
    Ik ben trouwens over 2 weken in Holten....misschien kunnen we iets regelen?

    Ik ga morgen sowieso weer een flesje voor de A6 bij de Audi dealer halen.

  15. #34

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Audi-dealers leveren het ook.
    Die hier niet dus......

    @Ferry.....thnx for the offer.Eerst morgen nog ff wat verder graven hier in de buurt,wordt het niet wat dan hoor je nog van me...
    Laatst gewijzigd door Freeko; 26-05-11 om 21:34.
    "99 A6 4.2 Avant Tiptronic

  16. #35

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Freeko Bekijk Berichten
    Waar halen jullie dat spul????Hier in de buurt(het oosten)kan ik nergen Forté of Tunap vinden,bij geen enkele dealer,garage of automaterialenboer.

    Huh, tis toch makkelijk aan te komen? (je hoef toch niet perse Forte te kopen??)

    Als je andere merken wilt zijn die overal te krijgen..
    Laatst gewijzigd door deliyuregim83; 26-05-11 om 21:59.
    Audi S6 C7 Avant 530PK

  17. #36
    dalmeijer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    41
    Posts
    478
    Kudos
    20
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cbeekman Bekijk Berichten
    Je kan het bestellen op internet. Ik heb zelf 2 maanden geleden besteld bij http://www.onlinewatersportshop.nl/

    Op de site zoeken op Forte en dan worden alle producten getoond (maar zie ook dat op de homepage een aantal producten bij "Meest verkochte producten" genoemd worden). Het loont misschien de moeite om gelijk meerdere flesjes te bestellen aangezien € 10,= verzendkosten op een bedrag van rond de € 20,= redelijk fors is.
    Hier heb ik het ook besteld vanmiddag, wordt volgens de email meteen morgen bezorgd dus prima service so far.

    Ben overigens benieuwd wat de Audi-dealer rekent
    Q7 (4M) E-tron 3.0TDI V6 Quattro

  18. #37
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deliyuregim83 Bekijk Berichten
    Huh, tis toch makkelijk aan te komen? (je hoef toch niet perse Forte te kopen??)

    Als je andere merken wilt zijn die overal te krijgen..
    Forté of Tunap, de rest is meuk.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  19. #38
    EddyUnk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    453
    Kudos
    5
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SkyBuMp Bekijk Berichten
    Forte dus ook in de diesels te gebruiken ?
    Dat zou ik ook wel willen weten. Volgens de website van Forte is het bedoeld voor benzine motoren...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BastiaanS2 Bekijk Berichten
    ik gebruik die dieselcleaner altijd puur bij een grote beurt. Ik vul namelijk gewoon het brandstoffilter met de inhoud van het flesje. Dan heb je ook geen gezeur met lucht/ontluchten. en het kan geen kwaad. ik had eerst ook wel eens noodloop taferelen, maar na de eerste keer grote beurt nooit meer. of het komt door die reiniger weet ik niet, maar kwaad kan het zeker niet.
    Op de website van Forte zie ik wel iets staan over Diesel Conditioner. Bedoel je deze? Of bedoel je toch de Fuel Cleaner (die dus voor Benzine motoren is)?

    Eddy
    Audi e-tron S

  20. #39
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dalmeijer Bekijk Berichten
    Ben overigens benieuwd wat de Audi-dealer rekent
    Een paar maanden terug was het nog 17,50.

    * edit: net 2 flesjes gehaald: 18,16 /st inc btw.
    Diesel conditioner hadden ze ook, da's dus de versie voor diesels (duh). Voor zover ik kon zien was die even duur.

  21. #40

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Ik lift een flesje mee met Dalmeijer Gaat goedkomen.

    Overigens zit er in het Zaanse ook een boten/jachtenshop, wellicht daar ook verkrijgbaar, zal 'ns checken als ik in de buurt ben...
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •