Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 77

Onderwerp: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

  1. #41

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Na wat rondbelen wat gevonden in Almelo,de dealer daar had nog wat,is voor mij zo'n 35 km rijden.Gelukkig woont m'n zusje daar en moet ik daar morgen toch nog heen voor haar verjaardag.
    "99 A6 4.2 Avant Tiptronic

  2. #42
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Kijkaan, mooi!
    En felici met je zus

  3. #43
    EddyUnk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    453
    Kudos
    5
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Ik heb net de website van Forte bekeken, voor Diesel zijn er 2 flesjes:

    Forte Diesel Intake Cleaner (reinigen van de smoor, EGR en wervel kleppen)
    Forte Advanced Diesel Consitioner (reinigen van brandstofsysteem, inclusief injectoren en verstuivers)

    Ik zal ze binnenkort allebei eens gaan gebruiken, ben benieuwd naar de resultaten.

    Eddy

  4. #44
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EddyUnk Bekijk Berichten
    Ik heb net de website van Forte bekeken, voor Diesel zijn er 2 flesjes:

    Forte Diesel Intake Cleaner (reinigen van de smoor, EGR en wervel kleppen)
    Forte Advanced Diesel Consitioner (reinigen van brandstofsysteem, inclusief injectoren en verstuivers)

    Ik zal ze binnenkort allebei eens gaan gebruiken, ben benieuwd naar de resultaten.

    Eddy
    De intake cleaner moet je inspuiten aan de inlaat, en de advanced diesel condtioner moet je aan de brandstof toevoegen ter info.
    Audi A3 8P | 1.9 Tdi BLS | Hartog Tuned | Kw Street Comfort Coilover | MTM Bimoto

    VCDS 14.10.1 Sint-Truiden

  5. #45

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Moet wel bijzonder spul zijn.

    Ik heb al twee maal gebruik gemaakt van een ander product: Liqui moly Super diesel Additief. Zou ook een heel goed werkend product zijn. Is wel de helft goedkoper dan de Forté.


  6. #46
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4YLT Bekijk Berichten
    Ik heb al twee maal gebruik gemaakt van een ander product: Liqui moly Super diesel Additief. Zou ook een heel goed werkend product zijn. Is wel de helft goedkoper dan de Forté.
    En, merkte je er wat van?

  7. #47
    Graaff Bakinskiy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Ik heb al wat ervaring met de Forte, zowel voor diesel en voor benzine. Prima spul.

    In mijn 2.0 TDI doe ik halve tank Shell V-Power Diesel en hele fles Forte en dan vul ik de tank vol. Af en toe hoge toeren tussen 2500-3000 op de 2de-3de versnelling. Ook goed voor de roetfilter, krijg je hem schoon ;-)

    In mijn 3.2 FSI Quattro benzine doe ik hetzelfde, maar dan gebruik ik tiptronic.

    Ik zal het niet in bijna lege tank doen met minder brandstof. Forte is namelijk sterke spul. Bij hoge concentratie kan voor de slijtage van de motor zorgen.

    Combineer het met Shell V-Power diesel/benzine en heb je altijd uitstekende resultaat.

  8. Ad
  9. #48
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Behalve dan dat je beter geen V-power diesel in een 2.5TDI kunt gooien...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #49

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Ik tuf er al een paar daagjes mee rond, wel wat geconcentreerder, maar sofar sogood, auto lijkt er van op te knappen, zuiniger te worden en het bokje in de motor wordt ook steeds minder. Nog even een paar daagjes doorrijden en dan nog maar 'ns kijken wat het uiteindelijke resultaat is.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  11. #50
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Wat noem je 'geconcentreerder' Bob?
    Want op het net zeggen ze allemaal iets anders, sommigen zeggen één flesje per halve tank, anderen zeggen één flesje per hele tank, enz.
    Audi A3 8P | 1.9 Tdi BLS | Hartog Tuned | Kw Street Comfort Coilover | MTM Bimoto

    VCDS 14.10.1 Sint-Truiden

  12. #51

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Ik heb zaterdag 1 flesje erin gegooid, toen de meter op exact een kwart tank stond.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  13. #52
    Graaff Bakinskiy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Behalve dan dat je beter geen V-power diesel in een 2.5TDI kunt gooien...
    Hoe zo dat??? Waarom niet??? Wat is er mis mee?!?

    Ik gebruik af en toe V-Power diesel en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het verschil wel zie. Auto trekt veel beter en draait wat rustiger. Ik heb het al meerdere malen getest en resultaat gezien. Niet dat ik SHELL-fan, zeker niet en vooral nu ivm brandstofprijzen......maar pure prestatie feit wat ik geconstateerd heb.

    Dat zelfde resultaat mis ik dan bij V-Power benzine. Dit gebruik ik pure voor de reiniging en smering van de motor volgens de Shell fabeltje ;-) Puur daarom

    Echt prestatie in mijn 3.2 FSI benzine heb ik met Shell V-Power Racing geboekt, in Duitsland ))) Je zal misschien niet geloven, maar nadat de benzine in de motor terecht komt....wordt AUDI reactief :-)))

  14. #53
    Graaff Bakinskiy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Wale Bekijk Berichten
    Wat noem je 'geconcentreerder' Bob?
    Want op het net zeggen ze allemaal iets anders, sommigen zeggen één flesje per halve tank, anderen zeggen één flesje per hele tank, enz.

    Eigenlijk één flesje Forte is bedoeld voor 100 liter brandstof. Als je het nog nooit hebt gebruikt en wil je eerste keer Forte gebruiken, dan is het beter in halve tank brandstof hele fles Forte in te gooien en zo rijden tot dat tank leeg is. Je moet wel hoge toeren maken. Doordat het concentratie van Forte in halve tank meer is, wordt motor van binnen beter gereinigd. Als je later in de toekomst nog Forte wil gebruiken, dan is één flesje Forte voor hele tank is genoeg. Maar doe dit NIET eerder dan 6 maanden. Vaker gebruiken is dan weer niet goed voor motor ivm slijtage.

  15. #54

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Nou, thanks voor de tip dan maar!

    Sofar sogood, bokje wordt minder, maar nog niet weg.
    Auto rijdt wel SUPERzuinig momenteel, heb een nieuw tankrecord te pakken, maar dat kan ook door de nieuwe lambda komen.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  16. #55

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.237
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Net 2 flesjes besteld. Kan ik er gelijk 1 in de tank doen bij aflevering van de auto en dan naar huis rijden
    Andere flesje is voor voorraad.

  17. #56
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Ik heb er ook 3 besteld voor mij en vader zijn auto.
    We konden beter een krat van dat spul bestellen
    Audi A3 8P | 1.9 Tdi BLS | Hartog Tuned | Kw Street Comfort Coilover | MTM Bimoto

    VCDS 14.10.1 Sint-Truiden

  18. #57
    skippie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.715
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    groupbuy?
    Audi S3 1999. JD tuned! 270PK 400NM

    Why worry about tomorrow? It will be gone the day after.

  19. #58

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    437
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Graaff Bakinskiy Bekijk Berichten
    Eigenlijk één flesje Forte is bedoeld voor 100 liter brandstof. Als je het nog nooit hebt gebruikt en wil je eerste keer Forte gebruiken, dan is het beter in halve tank brandstof hele fles Forte in te gooien en zo rijden tot dat tank leeg is. Je moet wel hoge toeren maken. Doordat het concentratie van Forte in halve tank meer is, wordt motor van binnen beter gereinigd. Als je later in de toekomst nog Forte wil gebruiken, dan is één flesje Forte voor hele tank is genoeg. Maar doe dit NIET eerder dan 6 maanden. Vaker gebruiken is dan weer niet goed voor motor ivm slijtage.
    Dan zegt de vertegenwoordiger welke ik tel heb gesproken (zie mijn post op blz 1 van dit topic) toch iets anders:
    Blijkt dat het niet uit maakt hoeveel benzine er in zit als men het product bij de benzine doet. Wel adviseerde hij om, indien je het product toegevoegd hebt er niet nog eens benzine bij te doen maar de tank zover "leeg" te rijden tot het lampje begint te branden. Anders wordt de "mengverhouding" natuurlijk wel erg groot.
    Daarna gewoon tanken en klaar..... Dus niks hoog in de toeren rijden, gewoon normaal gebruiken.

  20. #59
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Graaff Bakinskiy Bekijk Berichten
    Hoe zo dat??? Waarom niet??? Wat is er mis mee?!?

    Ik gebruik af en toe V-Power diesel en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het verschil wel zie. Auto trekt veel beter en draait wat rustiger. Ik heb het al meerdere malen getest en resultaat gezien. Niet dat ik SHELL-fan, zeker niet en vooral nu ivm brandstofprijzen......maar pure prestatie feit wat ik geconstateerd heb.

    Dat zelfde resultaat mis ik dan bij V-Power benzine. Dit gebruik ik pure voor de reiniging en smering van de motor volgens de Shell fabeltje ;-) Puur daarom

    Echt prestatie in mijn 3.2 FSI benzine heb ik met Shell V-Power Racing geboekt, in Duitsland ))) Je zal misschien niet geloven, maar nadat de benzine in de motor terecht komt....wordt AUDI reactief :-)))
    http://www.audiforum.nl/forum/algeme...ker-ra-ra.html
    En als je zelf ook de zoekfunctie gebruikt kom je meer info tegen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  21. #60

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Ik ken inmddels (via Dalmeijer) een adresje in Zaandam waar dit verkrijgbaar is, wellicht handig voor degenen die hier in de buurt wonen.

    Gisteren getankt, dus wat er nog aan Forté in zat is nu redelijk goed gemengd.
    Daarna had ik even haast, was laat voor een afspraak, dus de A3 "on the limit" naar huis gesjeesd (normaal altijd rustig cruisen)
    Hij rijdt weer super nu hoor, trekt lekker door!
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •