Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 77

Onderwerp: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    437
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3

    Standaard Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Ik heb me gisteren bij de dealer een flesje Forté Fuel System Cleaner gehaald om e.e.a. eens fatsoenlijk te reinigen.
    Nu lees ik echter op het flesje dat je het flesje bij de tank moet gooien als er nog maar een klein beetje benzine in zit (liefst rond de tijd dat het waarschuwingslampje voor de benzine gaat branden zodat er nog rond de 8 - 10 liter in zit).
    De dealer adviseerde mij om, nadat ik het flesje erbij had gegooid, minimaal rond de 2500 toeren te blijven rijden.
    Is er iemand die dit product al eens gebruikt heeft en zo ja, hoe lang moet je dan in de hogere toeren blijven rijden? Las ergens dat men adviseerde om maar een jerrycan mee te nemen, maar dat gaat een beetje te ver.... de benzinetank helemaal leeg rijden toch???
    Of kan ik gewoon een 10/20-tal km rijden met de toevoeging en vervolgens gewoon gaan tanken?

  2. #2
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    zelf ook gebruikt, gewoon bij voltanken erbij doen.
    30liter tanken, flesje er bij en verder aftanken tot vol.
    Leeg rijden zeker niet doen!! dan helpt dat flesje ook niet meer lijkt me.
    Wat betreft toeren heb ik m af en toe op zijn staart getrapt natuurlijk niet overdrijven.
    Voor de rest gewoon rijden zoals je normaal ook doet.
    Merk ik het verschil met voor en na? Mwa!! niet echt, mss niet echt vuil geweest bij mij.
    Suc6 ermee.

    Gr Frank.

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Je kunt ook even vragen bij de importeur.

    http://www.forte-nwe.com/NL/Contact/Helpdesk.html

    +31 (0)478 537 567
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    437
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Net even met de importeur gebeld en wat schets mijn verbazing..... men wenst GEEN uitleg te geven mbt het juiste gebruik! Als ik vragen had mbt het juiste gebruik moest ik maar contact opnemen met het bedrijf waar ik het had gekocht. Toen ik vroeg:"dus u als leverancier wilt mij geen uitleg geven mbt uw eigen product?" kreeg ik als antwoord:"dat is correct". Het moet niet gekker worden.......

  5. #5

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Grappig dat ze wel een helpdesk hebben maar niet kunnen helpen. Ik heb geen ervaring met het bedrijf Forte, maar ik denk dat de helpdeskmedewerker net een slechte dag heeft. Anders is het wel een hele vreemde bedrijfspolicy.


  6. #6
    harlin's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Posts
    2.290
    Kudos
    150
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Niet gehinderd door enige ervaring krijg ik toch een 'hej sjim thiz iz amaaaazing' gevoel bij Forté Fuel system cleaner.... Of ben ik nu gekke henkie?
    Audi S4 Avant B7 4.2L V8

    if I get too many stars there's a danger i might be over-qualified to become a pilot

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Uit ervaring weet ik dat het geen rommel is. Het wordt ook verkocht door veel merkdealers, en ik heb er nog niets slechts over gehoord.

    Bizarre reactie van de helpdesk. Hoeveel moeite kost het om een goed advies te geven? Op zich al idioot dat de toegang tot het support-deel van de site beperkt is tot dealers. Dikke -1 voor Forté.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    misschien moeten we er met een man of 10 een telefoontje aan wagen

    Als je hier even kijkt kun je ook een vertegenwoordiger (of adviseur zoals ze het zelf noemen) bellen:

    http://www.forte-nwe.com/NL/Forte-ad...s/Benelux.html

    En uuh bij de helpdesk staat toch echt:

    Heeft u vragen? Ga naar de Forté helpdesk.

    Bij de helpdesk kunt u vragen kwijt over onze producten. U krijgt zo snel mogelijk een reactie.
    Technische Hulplijn +31 (0)478 537 567
    Laatst gewijzigd door kwastmichiel; 14-04-11 om 14:44.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    437
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Ik heb inderdaad maar eens een mailtje verzonden naar de vertegenwoordiger met daarin vermeld de manier van communiceren van de medewerkster en het verzoek om inlichtingen mbt het juiste gebruik van het product, ben benieuwd...........

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    437
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Vanmorgen een mailtje terug ontvangen van de vertegenwoordiger. Stond versteld van het antwoord welke ik had gekregen.... Verzocht mij om hem te bellen c.q. mijn telnr te mailen zodat hij e.e.a. uit kon leggen.
    Vervolgens zelf tel contact met hem opgenomen. Blijkt dat het niet uit maakt hoeveel benzine er in zit als men het product bij de benzine doet. Wel adviseerde hij om, indien je het product toegevoegd hebt er niet nog eens benzine bij te doen maar de tank zover "leeg" te rijden tot het lampje begint te branden. Anders wordt de "mengverhouding" natuurlijk wel erg groot.
    Daarna gewoon tanken en klaar..... Dus niks hoog in de toeren rijden, gewoon normaal gebruiken.
    Al met al een ZEER nette reactie van de vertegenwoordiger!

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Kijk, zo hoort het.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #12

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    De helpdesk medewerker had zijn dag dus niet blijkbaar, ik vond het al vreemd. Wel fijn dat de vertegenwoordiger een net antwoord heeft gegeven waar je wat mee kan.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    48
    Posts
    22
    Kudos
    0

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chicco68 Bekijk Berichten
    Vanmorgen een mailtje terug ontvangen van de vertegenwoordiger. Stond versteld van het antwoord welke ik had gekregen.... Verzocht mij om hem te bellen c.q. mijn telnr te mailen zodat hij e.e.a. uit kon leggen.
    Vervolgens zelf tel contact met hem opgenomen. Blijkt dat het niet uit maakt hoeveel benzine er in zit als men het product bij de benzine doet. Wel adviseerde hij om, indien je het product toegevoegd hebt er niet nog eens benzine bij te doen maar de tank zover "leeg" te rijden tot het lampje begint te branden. Anders wordt de "mengverhouding" natuurlijk wel erg groot.
    Daarna gewoon tanken en klaar..... Dus niks hoog in de toeren rijden, gewoon normaal gebruiken.
    Al met al een ZEER nette reactie van de vertegenwoordiger!
    Laat je nog even weten wat het resultaat is? Ben wel benieuwd!

    Waar heb je het aangeschaft overigens?

    Gr,

    WST

  15. #14
    EddyUnk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    453
    Kudos
    5
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwastmichiel Bekijk Berichten
    Heeft u vragen? Ga naar de Forté helpdesk.

    Bij de helpdesk kunt u vragen kwijt over onze producten. U krijgt zo snel mogelijk een reactie.
    Technische Hulplijn +31 (0)478 537 567
    Nou, ze doen toch precies wat ze beloven: je vraag was je meteen kwijt en een reactie heb je ook meteen gehad. Alleen niet de reactie waar je op gehoopt had. Er staat ook niet dat je ANTWOORD krijgt
    Audi e-tron S

  16. #15
    Renaat D's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    40
    Posts
    77
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Ik gebruik dit product al een jaar of 5, ik deed mijn golf 4 TDI binnen bij de dealer omdat de motor bij goed optrekken soms in noodloop ging.
    De reden was dat de turbo vervuild was door roet en het is nog kostelijk om dit te laten reinigen dus kreeg ik eerst een flesje fortè om het systeem te proberen te reinigen. Ik moest het in een volle of bijna volle tank doen en dan best een lange rit doen. Tot mijn verbazing was het probleem opgelost maar na 1,5 jaar was het terug, dus nieuw flesje erin en weer opgelost voor een 1,5 jaar.
    Voor mij is dit een wondermiddel.
    Laatst gewijzigd door Renaat D; 07-05-11 om 21:36.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    437
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wst Bekijk Berichten
    Laat je nog even weten wat het resultaat is? Ben wel benieuwd!

    Waar heb je het aangeschaft overigens?

    Gr,

    WST
    Ik heb het nog niet gebruikt omdat ik op dit moment vrij korte stukken rij. Wil het eigenlijk gebruiken als ik wat langere stukken moet rijden.
    Ik heb het aangeschaft bij een Renault-dealer hier in de buurt. Schijnt dat veel dealers het product gewoon hebben liggen....

  18. #17

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Interessant, ben toch wel benieuwd naar de uitkomsten hiervan; de A3 loopt ook niet helemaal lekker stationair (eigenlijk al sinds aanschaf, wel na laten kijken, kon geen kwaad). Heb ooit wel 'ns Wynn's aangeraden gekregen, maar dat werd weerlegd door Pedro; zou niks helpen (voor mijn probleem dan). Wellicht lost dit mijn probleem wel op (hoewel ik eerst even de nieuwe Lambda wil afwachten die er volgende week in komt)
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  19. #18
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Zelf heb ik wynn's, valvoline en forte gebruikt, maar alleen de laatste gaf echt merkbaar verschil.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  20. #19
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Dat is ook mijn ervaring. Forté is prima spul, wordt niet voor niks ook gebruikt door garages.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  21. #20

    Standaard Re: Forté Fuel System Cleaner gebruiken, maar hoe?

    Nou, da's mooi, ben benieuwd dan! Even wachten wat de lambda doet, daarna zonodig Forte erin!
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •