Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: "de oliepeilstok" (deel 2)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Leeftijd
    53
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard "de oliepeilstok" (deel 2)

    Beste medeforummers,

    Ik heb een A4 2.5 TDI (motorcode AYM) 155 pk.

    Nu gooi ik er trouw om de 15000 km een verse slok Kroon "Hellar SP 5W30 LL-03" in met een fris filtertje.

    Volgens de specificaties moet er voor dit motortype 5,5 liter in (incl.filter)
    Mijn peilstok geeft na het vullen van deze hoeveelheid het niveau aan tot het bovenste bolletje op de peilstok (zie foto)
    Mijn verstand zegt echter dat het min. en max veld. op het gebied ligt tussen de kleine streepjes(zie het gebied aangegeven met de balpen op de foto),
    maar dat zou al gauw een verschil zijn van 1liter wat dus de totale hervulling maakt van 4,5 liter!

    Wat moet ik nu aanhouden?
    Ik heb de auto ook met dit niveau gekocht. Wellicht was de garage al fout met de verversing?

    Het hele inlaattraject is ook kleddernat van de olie en soms meurt ie uit de uitlaatpijpen naar olie bij stationair.
    (Er zit een nwe turbo op en cartervent.filter)

    Graag jullie parate kennis!

    Alex
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door A4Alex; 15-11-11 om 19:13.

  2. #2

    Standaard Re: "de oliepeilstok" (deel 2)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3lex Bekijk Berichten
    Beste medeforummers,

    Ik heb een A4 2.5 TDI (motorcode AYM) 155 pk.

    Nu gooi ik er trouw om de 15000 km een verse slok Kroon "Hellar SP 5W30 LL-03" in met een fris filtertje.



    Volgens de specificaties moet er voor dit motortype 5,5 liter in (incl.filter)
    Mijn peilstok geeft na het vullen het niveau aan tot het bovenste bolletje (zie foto)
    Mijn verstand zegt echter dat het min. en max veld. op het gebied ligt met de kleine streepjes.
    Wat moet ik nu aanhouden?
    Ik heb de auto ook met dit niveau gekocht. Wellicht was de garage al fout met de verversing?

    Het hele inlaattraject is ook kleddernat van de olie en soms meurt ie uit de uitlaatpijpen naar olie bij stationair.
    (Er zit een nwe turbo op en cartervent.filter)

    Graag jullie parate kennis!

    Alex
    Ook na lopen van de motor of meteen na het vullen, het filter is dan nog leeg nl
    Als je het niet vertrouwd, 4,5 liter erin en meten , en dan bijvullen tot midden,in de gaten houden.
    Als alles kletsnat is aan de inlaatkant duid op overvulling en als je iets niet wilt is dat het, ik haalde er meteen 1 liter uit
    Laatst gewijzigd door azesje; 15-11-11 om 18:52.
    3 keer links is ook rechts

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •