Pagina 2 van 10 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 21 tot 40 van de 184
    1. #21

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      02 2008
      Leeftijd
      51
      Posts
      1.237
      Kudos
      16
      Auto
      Audi A6
      Land
      Land

      Standaard Re: Kettingspanners 3.0TDI

      Valt nog mee, kan ik stoppen met sparen !
      Dit geldt voor alle spanners incl de achterste/onderste ??

    2. #22

      Standaard Re: Kettingspanners 3.0TDI

      Dat is voor alles.
      Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
      TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
      www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.

    3. #23

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      07 2011
      Leeftijd
      40
      Posts
      64
      Kudos
      1
      Auto
      Audi S4

      Standaard

      Beste Pedro, allereerst bedankt voor je reactie en het plaatje, wat een bakbeest zo'n blok...
      Wat zou het voor mijn v8 kosten? (het hele pakket) Dan weet ik hoeveel ik wellicht nog moet sparen... (en nog maar ff wachten met de compressor )

    4. #24

      Standaard Re: Kettingspanners 3.0TDI

      Ik heb ook 3K kosten gehoord bij de dealer, zal voor een V8 niet veel anders zijn toch? Blok zal er op dezelfde manier inliggen lijkt mij.

      Wel een lullig probleem trouwens; denk je, mooi, ik heb een ketting dus geen distributie riem vervangen maar vervolgens kom je erachter dat je bij 150K de ketting+spanners moet vervangen voor een bedrag waarvoor je 4 distributie riemen kunt vervangen bij de dealer
      '07 A5 TDI Quattro Proline 176kW
      '03 Golf IV 4-motion 96kW + chip 170PK (verkocht)
      '92 MR2 GTI 3S-GE 110kW (verkocht)

    5. #25
      a4drieliter's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      07 2008
      Leeftijd
      59
      Posts
      5.622
      Kudos
      15
      Auto
      Audi A8
      Land
      Land

      Standaard Re: Kettingspanners 3.0TDI

      Helder verhaal Pedro!

      Er is echter 1 ding wat ik niet begrijp. Wat bereik je met de volgende procedure:

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pedro sr. Bekijk Berichten
      Als je kettingspanners veel bijgeluid maken probeer dan zo goed en kwaad als het kan je filter te vullen met olie en de motor te starten gedurende 10 seconden zonder dat hij aan kan slaan.
      "And that's the way it is." (Gangnam Style Bangla Style)


    6. #26

      Standaard Re: Kettingspanners 3.0TDI

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a4drieliter Bekijk Berichten
      Helder verhaal Pedro!

      Er is echter 1 ding wat ik niet begrijp. Wat bereik je met de volgende procedure:
      De spanner die je ziet werkt op oliedruk, als je het filter vervangen hebt dan moet de olie even door het filter pompen, dan heb je altijd 2-3-4 seconden minder/geen oleidruk, normaal is dat geen probleem, maar dat kan er net voor zorgen dat een toch al slechte ketting net zoveel klappert (hij heeft geen tegendruk vanwege het uitblijven van de oliedruk) dat hij de geleiderail kapot kan maken waardoor de ketting vastloopt.

      Dat is ook de reden waarom het koud altijd het ergste is, dan heb je ook een fractie van een seconde geen oliedruk.
      Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
      TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
      www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.

    7. #27
      a4drieliter's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      07 2008
      Leeftijd
      59
      Posts
      5.622
      Kudos
      15
      Auto
      Audi A8
      Land
      Land

      Standaard Re: Kettingspanners 3.0TDI

      Dat had ik begrepen, het ging mij om het gedeelte "10 seconden starten zonder aan te slaan".
      Dat zette mij op het verkeerde been. Nu is alles helemaal helder.

      Als ik een oliefilter wissel vul ik het nieuwe filter sowieso altijd met olie. Dat is mij ooit geleerd toen ik 33 jaar geleden in een garage ging werken.
      "And that's the way it is." (Gangnam Style Bangla Style)

    8. Ad
    9. #28

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      10 2005
      Posts
      76
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A4

      Standaard Re: Kettingspanners 3.0TDI

      Dit klapperen van de ketting had mijn ex golf fsi ook

    10. #29
      jos_br's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2003
      Leeftijd
      60
      Posts
      1.113
      Kudos
      13
      Auto
      Audi TT
      Land
      Land

      Standaard Re: Kettingspanners 3.0TDI

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark77 Bekijk Berichten
      Komt dit alleen voor bij de "oude" 204 / 224PK versies of komt dit ook bij de "nieuwere" 232 & 240 pk versies voor ? En hoe zit dit voor de V8 diesel van 326 / 340 PK ?
      De 4.0tdi v8 heeft er heel veel en snel last van, de ketting is zover opgerekt dat je haast iet kunt geloven. Bij deze redt je het niet zoals bij de 3.0tdi door èèn spanner te vervangen. Bij de 3.0tdi is het zaak er op tijd bij te zijn de rechter spanner te vervangen bij de serie tot 2007. Wanneer de ratel er te lang inzit kun je alles vervangen.

      Jos.

    11. #30

      Standaard Re: Kettingspanners 3.0TDI

      Denk je mooi een 3.0tdi aan te schaffen om van de nokkenasproblemen van de 2.5tdi af te zijn...

      VW/Audi en distributiekettingen is nooit geen goede combi geweest, en of het dat ooit gaat worden? Je zou zeggen na al die slechte ervaringen in het verleden zouden ze het wel leren...
      Laatst gewijzigd door W; 21-11-11 om 10:41.
      A4 Avant 3.0tdi quattro

    12. #31

      Standaard Re: Kettingspanners 3.0TDI

      Zo blijft het ook met Audi en automatische transmissies, ook niet de meest succesvolle combinatie :-)

    13. #32
      <> joris(snaak)'s Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2003
      Leeftijd
      44
      Posts
      6.309
      Kudos
      106
      Auto
      Audi RS4

      Standaard Re: Kettingspanners 3.0TDI

      hoorde laatst dat de longlife intervallen vooral schuldig zijn aan de ketting en spanner ellende. Liever gewoon elke 15K vervangen van olie kan de levensduur al flink verlengen.

    14. #33
      water-escape's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      08 2008
      Leeftijd
      36
      Posts
      3.436
      Kudos
      216
      Auto
      Audi A3 SB
      Land
      Land

      Standaard Re: Kettingspanners 3.0TDI

      Thx Pedro! heldere openingspost. We hadden het er de laatst beurt al over. Ik heb het geluid. (soms wel , soms niet, soms erg , meestal fractie) Gelukkig nog niet zo ernistig.. slechts een fractie. Een kijken wat deze winter gaat doen en de volgende beurt bij Hartog weer eens luisteren/laten adviseren wat nodig is.

      en people ik heb 2007 model (inmiddels 222k erop) dus ook daar komt het voor.
      1. Audi A6 AR 3.0 TDI Quattro 2007 Hartog Tuned! (2017 tot ? van 142.000 - ? )
      2. Audi A3 SB 2.0 TDI S-Line 2008 Hartog Tuned! (2013 tot 2016 van 80.000 - 151.000km)
      3. Audi A6 3.0 TDI Quattro 2007 Hartog Tuned! (2007 tot 2013 van 0 - 310.000km)

    15. #34
      Mark77's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      08 2007
      Leeftijd
      43
      Posts
      2.071
      Kudos
      83
      Auto
      Audi A4
      Land
      Land

      Standaard Re: Kettingspanners 3.0TDI

      Met 222K mag je niet klagen als ik Pedro zo hoor. Ik hoop dat ik ook tot die categorie ga behoren.
      A4 Avant 3.0TDI Quattro bewitched with Hartog magic
      A3 SB 1.8TFSI, ECU is still a virgin, untouched.
      BMW Z3 2.8 Roadster

    16. #35

      Standaard Re: Kettingspanners 3.0TDI

      Dit geldt net zo goed voor de 2.4, 2.8, 3.2 en 4.2 benzine-versies van de 4F, niet waar?

    17. #36

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      02 2008
      Leeftijd
      51
      Posts
      1.237
      Kudos
      16
      Auto
      Audi A6
      Land
      Land

      Standaard Re: Kettingspanners 3.0TDI

      Volgens mij wel, zie aankoopadviezen.

      Kreeg trouwens ook de opmerking dat de benzinemotoren de olie "zuurder" maken waardoor het bij benzinemotoren vaker voor zou komen.
      Geen idee of dit op waarheid is berust, 'k heb uiteraard geen maatstaven.

    18. #37
      edraket31's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      04 2007
      Leeftijd
      51
      Posts
      872
      Kudos
      2
      Auto
      Audi A5 SB

      Standaard Re: Kettingspanners 3.0TDI

      Ik zit met mijn 2006 3.0 op 190.000km en wil eigenlijk na de winter inruilen maar voel er weinig voor om op 't laatst nog zo'n dikke reparatie te krijgen.
      Is dit euvel iets wat langzaam begint of er ineens is en je niet meer mee verder moet gaan rijden?

    19. #38

      Standaard Re: Kettingspanners 3.0TDI

      Meestal heel langzaam en gaat het vervolgens nog heel lang goed, helaas kan niemand exact zeggen hoe lang...
      Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
      TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
      www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.

    20. #39
      water-escape's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      08 2008
      Leeftijd
      36
      Posts
      3.436
      Kudos
      216
      Auto
      Audi A3 SB
      Land
      Land

      Standaard Re: Kettingspanners 3.0TDI

      Pedro, wat ik mij nog af vroeg. Als ik de kettingspanners laat vervangen bij je, hoe weet je dan of het niet de injectoren zijn? Of is dat gewoon 1 geheel vervangingspakket? Op jou advies wil ik het toch gaan doen, als het toch moet....zit inmiddels op 230k, dus weer 10k verder nadat ik bij je was in november.
      1. Audi A6 AR 3.0 TDI Quattro 2007 Hartog Tuned! (2017 tot ? van 142.000 - ? )
      2. Audi A3 SB 2.0 TDI S-Line 2008 Hartog Tuned! (2013 tot 2016 van 80.000 - 151.000km)
      3. Audi A6 3.0 TDI Quattro 2007 Hartog Tuned! (2007 tot 2013 van 0 - 310.000km)

    21. #40

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      02 2010
      Leeftijd
      60
      Posts
      219
      Kudos
      1
      Auto
      Audi A6

      Standaard Re: Kettingspanners 3.0TDI

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jos_br Bekijk Berichten
      . Bij de 3.0tdi is het zaak er op tijd bij te zijn de rechter spanner te vervangen bij de serie tot 2007. Jos.
      Hoezo alleen de rechter ?
      Heeft deze een belangrijkere functie dan de anderen of is hij zwakker dan de rest

    Pagina 2 van 10 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •