Jah heb dus al een pomp gehaald
En ben een handige jongen maar kan dat hele geval niet vinden hahaha
Iemand Miss een tekening waar de pomp zich bevind en volgens mij bij de dis riem kan dus wel eens
Een lastig klusje worden
Afdrukvoorbeeld
Jah heb dus al een pomp gehaald
En ben een handige jongen maar kan dat hele geval niet vinden hahaha
Iemand Miss een tekening waar de pomp zich bevind en volgens mij bij de dis riem kan dus wel eens
Een lastig klusje worden
Sinds vandaag loopt de temperatuur van mijn audi a3 2002 1.6 tot 110/115 graden.
Wat ik merk is dat die stationair gewoon op 90 blijft maar zodra ik rij gaat die na 40 KM/PU direct naar 110 graden.
Gisteren zag ik de lampje EPC branden en de cruise control werkte niet, dus dat heb ik vandaag laten maken door de sensor van de gaspedaal/koppeling te laten vervangen.
En dit temperatuur probleem is nadat de sensor is vervangen gekomen, kan het hiermee te maken hebben?
Wat kan het precies zijn?
Alvast bedankt.
Bedankt voor je snelle reactie remi66. Ik heb het even net gecheckt en het wordt wel heet.
Is dat goed slecht? Alvast bedankt.
Als de slangen naar de radiator heet worden is het goed.
Bij waren ze niet warm en bleek de waterpomp kapot.
Net voor de grootte beurt bij mijn vorige a3
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Wat kan het nog meer zijn? Thermostaat, zekering, kalk in de die afsluiter, een schroep afgebroken dit gaat de monteur allemaal checken. Hij wilt de thermostaat en de radiator
vervangen maar eerst moet die checken of dat allemaal wel nodig is.
Als het ook niet hieraan ligt weet ik niet meer wat het wel zou moeten zijn.
Hoe zijn de stekker verbindingen, corrosie vrij of niet.
Had ik ook een keer bij de motor.
Is je koelwater ook dat werkelijk heet, heb je dat gevoeld aan de slang.
Het is opgelost, eindelijk kan ik weer zorgeloos rijden ;)
Auto was bij een Audi specialist maar daar wouden ze de thermostaat en het radiator vervangen.
Dankzij meeste leden van verschillende forums ben ik goed geïnformeerd, daarom heb ik ook tegen de specialist
gezegd dat de kans klein is dat het aan de radiator ligt het ligt meer aan de waterpomp zei ik, maar volgens hem was het waterpomp goed. Dus hij heeft alleen de thermostaat vervangen maar het probleem was nog steeds aanwezig.
Nu geloofde de specialist echt dat het niet aan de waterpomp lag maar aan de radiator.
Ik geloofde het niet dus heb ik risico genomen om de auto naar een dood gewone garage te brengen.
Monteur had even naar gekeken en hij wist gelijk dat het aan de waterpomp lag, gisteren geleverd vandaag opgehaald.
Waterpomp + distributieriem vervangen, kosten totaal 300,-
Bedankt voor al jullie reacties ;)
Mooi dat het opgelost is.
Kun je er weer van genieten.
Mijn A4B5 1.9 TDI loopt al een jaar met de naald op 115. Ik weet bijna zeker dat dit begon toen ik de LCD in het instrumentenpaneel heb laten vervangen. Is er een manier om dit te testen en eventueel te corrigeren? De waterpomp werkt in ieder geval want de buizen worden goed heet.
Het vervangen van LCD scherm zou niets mogen uitmaken tenzij er iets niet goed is gegaan en je tellerklok is beschadigd. Misschien is je thermostaat stuk.
Met VCDS kun je een test uitvoeren op je instrumentenpaneel. Zo zie je of bepaalde wijzers werken en of ze goede waarden aanwijzen.
Koelvloeistof temp. is ook uit te lezen.
Ok bedankt, ja m'n hele paneel deed het opeens niet meer dus volgens mij hebben ze de hele print plaat toen ook vervangen. Ik zal het laten uitlezen.
Sinds vandaag loopt ook de temperatuurmeter niet meer op naar de 90 graden.Soms blijft de naald op 50 graden staan en soms loopt de naald op naar de 70 graden maar loopt hij tijdens het rijden weer terug naar 50 graden.Ik heb een audi S4 van 2009 .
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Alvast bedankt voor uw reactie.
Ik denk dat je thermostaat open blijft waardoor bedrijfstemperatuur niet omhoog komt.
Bedankt voor je reactie maar wil dit zeggen dat de thermostaat moet worden vervangen?En als dat zo is weet jij of dat een duur grapje is?
Ja.
Was voor de A3 nog geen 15 euro kwijt.
Je bedoelt 15 euro alleen voor het materiaal?
Ik heb beetje globaal hier doorheen gelezen dus sorry als ik iets gemist heb. Ik heb een b5 uit 1996 en heb zondag de thermostaat vervangen omdat de auto naar 60 graden afkoelde als ik 120 reed ongeveer. Nou dus zondag nieuwe thermostaat erin en nieuwe koelvloeistof nu word de auto niet meer boven de 70 graden en als ik wat harder rij koelt hij zelfs af tot onder de 50. Hij heeft zondag heel even de 90 graden aangetikt maar daalde snel weer iemand een idee?
Gr marthijn