Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
    Resultaten 61 tot 71 van de 71

Algemeen Auto Social
      Sinds
      06 2014
      Leeftijd
      32
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A3

Standaard Re: Motortemperatuur Audi

2 maanden geleden is mijn thermostaat vervangen. 2 weken op goed temperatuur gereden. Vervolgens op een dag had ik weer lage temperatuur. Water temperatuur sensor vervangen omdat ik op verschillende momenten last had van lage temperatuur. Een maand geleden voor de tweede keer thermostaat vervangen. Een maand lang op normaal temperatuur gereden en sinds gister heb ik weer last van lage temperatuur. Al rij ik 200 km/h de temp blijf schommelen tussen 55-72. Verwarming staat uit en maakt geen verschil. Maar als de auto stil staat gaat de temperatuur langzaam omhoog. Gisteravond 2 uur lang gereden, onderweg gestopt en motorkap open gemaakt. Water en de leidingen zijn niet warm (Vinger in de waterreservoir gestopt).

Via iemand nagevraagd bij x Audi dealer. Zij weten het ook niet.

Weet iemand of een pakking nodig is voor een thermostaathuis?

Kleo6538
      Guest

Hallo,

ik stel toch ook vast dat mijn meter qua koelvloeistoftemperatuur met moeite, zelfs na lang rijden, met moeite voorbij de 60° komt, misschien 70° maar hoger ook niet, dit geldt tevens voor de olietemperatuur meter, na 20 a 30 km komt hij met moeite naar de 70°.

Is dit normaal ?

Grts
      Paul

Kleo6538
      Guest

Weet hier iemand meer raad alvorens ik begin met bv de thermostaat te wisselen ,

grts
      Paul

Kleo6538
      Guest

opgelost : thermostaat!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kleo6538 Bekijk Berichten
      opgelost : thermostaat!
      Welke was het en hoe heb je het vervangen?
      SEAT Leon 1.0 TSI Style Connect 115 pk | Alorblue, Full LED, PDC, 8" Media/navisystem with Full Link, Middenarmsteun, DAB+ and Black Pack

Kleo6538
      Guest

Hi,

het was de thermostaat van de koelvloeistof, zit net achter de alternator iets eronder. Er vertrekt daar een zwarte kunststofpijp die schuin weg naar beneden gaat, 2 imbusschroefjes en open was hij. Voorheen de koelvloeistof afgelaten, voor 17.70 € inclusief gangstertaks een andere thermostaat gehaald en 10 liter G12 koelvloeistof. Dichtring ondergedompeld in G12 koelvloeistof en alles weer gemonteerd, kwartje slag uurwijzerszin ( alhoewel dit moeilijk te voelen was ) en dat was het in principe, pijpje ook mooi zuiver gemaakt.

Ontluchten en proefrijden en checken heeft meer tijd gekost dan de wissel van de thermostaat.

Grts
      Paul

Ach ja, de sensor van de koelvloeistoftemperatuur ( achteraan de kop ) is reeds een groene, werd dus omgewisseld toen bij de vorige eigenaar ( terugroepactie geweest ? ).
      Heb in ieder geval de stekker ook zuiver gemaakt net zoals alle andere die ik maar kon vinden .
      Laatst gewijzigd door Kleo6538; 23-04-15 om 21:14.

Kan iemand mij helpen met volgend probleem:
      Heb juist op men a4 b5 1.9tdi 90pk een nieuwe distributieriem gelegd
      met waterpomp.Thermostaat en temeratuursensor vh koelwater 3maand geleden vervangen
      Nu merk ik dat alleen de bovenste slang op de radiator warm wordt en dat de onderste koud blijft waaraan
      zou dit kunnen komen? Men motor draaidt zoals het moet,nieuwe waterpomp wordt aangestuurd,men meter gaat mooi
      naar de 90graden en blijft daar ook,verwarming werkt zoals het moet..
      Vindt het eigenaardig waarom de onderste slang koud blijft,men koelwater in men vatje blijft ook koud en id radiator ook
      Hoe kan dit? Mvg Mike

8. Ad
      RickH's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      12 2014
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A4
      Land
      Land

Standaard Motortemperatuur Audi

Natuurkunde? Warmte stijgt op, lijkt me niet zo vreemd dus.
      A4 B6 - 1.8T Sedan (2003) ​Ming Blauw--> https://tinyurl.com/tlp4vcs
      A4 B8 - 2.0TDI Avant (2014) Briljant Zwart --> https://tinyurl.com/szfqvt3

lscholten's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      04 2012
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A4
      Land
      Land

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeManta Bekijk Berichten
      Kan iemand mij helpen met volgend probleem:
      Heb juist op men a4 b5 1.9tdi 90pk een nieuwe distributieriem gelegd
      met waterpomp.Thermostaat en temeratuursensor vh koelwater 3maand geleden vervangen
      Nu merk ik dat alleen de bovenste slang op de radiator warm wordt en dat de onderste koud blijft waaraan
      zou dit kunnen komen? Men motor draaidt zoals het moet,nieuwe waterpomp wordt aangestuurd,men meter gaat mooi
      naar de 90graden en blijft daar ook,verwarming werkt zoals het moet..
      Vindt het eigenaardig waarom de onderste slang koud blijft,men koelwater in men vatje blijft ook koud en id radiator ook
      Hoe kan dit? Mvg Mike
      Wel eens gedacht aan een aanvoer en een retourleiding? Die radiator heeft een functie he Aan de ene kant komt warme kvs binnen, aan de andere kant komt het er kouder weer uit.
      Audi A4 avant B6 1.9TDI S-Line

Algemeen Auto Social
      Sinds
      08 2017
      Leeftijd
      25
      Kudos
      0
      Auto
      Audi TT

Hallo,
      Ik heb een vraag, en hebt dit verder niet op het forum nog kunnen vinden, ook niet op het audi TT forum.
      Onlangs heb ik een audi TT gekocht, alleen vraag ik mij af of het hoort bij de TT dat de koelvloeistof stijgt naar boven het maximale ? ook de koelvloeistoftankdop klemt niet en zuigt geen vacuum? Wat moet ik hier mee doen ?
      Gr Dani

Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2006
      Leeftijd
      69
      Kudos
      1
      Auto
      Audi A1
      Land
      Land