Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 61 tot 74 van de 74

Onderwerp: Motortemperatuur Audi

  1. #61

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    35
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Motortemperatuur Audi

    2 maanden geleden is mijn thermostaat vervangen. 2 weken op goed temperatuur gereden. Vervolgens op een dag had ik weer lage temperatuur. Water temperatuur sensor vervangen omdat ik op verschillende momenten last had van lage temperatuur. Een maand geleden voor de tweede keer thermostaat vervangen. Een maand lang op normaal temperatuur gereden en sinds gister heb ik weer last van lage temperatuur. Al rij ik 200 km/h de temp blijf schommelen tussen 55-72. Verwarming staat uit en maakt geen verschil. Maar als de auto stil staat gaat de temperatuur langzaam omhoog. Gisteravond 2 uur lang gereden, onderweg gestopt en motorkap open gemaakt. Water en de leidingen zijn niet warm (Vinger in de waterreservoir gestopt).

    Via iemand nagevraagd bij x Audi dealer. Zij weten het ook niet.

    Weet iemand of een pakking nodig is voor een thermostaathuis?

  2. #62
    Kleo6538
    Guest

    Standaard Re: Motortemperatuur Audi

    Hallo,

    ik stel toch ook vast dat mijn meter qua koelvloeistoftemperatuur met moeite, zelfs na lang rijden, met moeite voorbij de 60° komt, misschien 70° maar hoger ook niet, dit geldt tevens voor de olietemperatuur meter, na 20 a 30 km komt hij met moeite naar de 70°.

    Is dit normaal ?

    Grts
    Paul

  3. #63
    Kleo6538
    Guest

    Standaard Re: Motortemperatuur Audi

    Weet hier iemand meer raad alvorens ik begin met bv de thermostaat te wisselen ,

    grts
    Paul

  4. #64
    Kleo6538
    Guest

    Standaard Re: Motortemperatuur Audi

    opgelost : thermostaat!

  5. #65

    Standaard Re: Motortemperatuur Audi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kleo6538 Bekijk Berichten
    opgelost : thermostaat!
    Welke was het en hoe heb je het vervangen?
    SEAT Leon 1.0 TSI Style Connect 115 pk | Alorblue, Full LED, PDC, 8" Media/navisystem with Full Link, Middenarmsteun, DAB+ and Black Pack


  6. #66
    Kleo6538
    Guest

    Standaard Re: Motortemperatuur Audi

    Hi,

    het was de thermostaat van de koelvloeistof, zit net achter de alternator iets eronder. Er vertrekt daar een zwarte kunststofpijp die schuin weg naar beneden gaat, 2 imbusschroefjes en open was hij. Voorheen de koelvloeistof afgelaten, voor 17.70 € inclusief gangstertaks een andere thermostaat gehaald en 10 liter G12 koelvloeistof. Dichtring ondergedompeld in G12 koelvloeistof en alles weer gemonteerd, kwartje slag uurwijzerszin ( alhoewel dit moeilijk te voelen was ) en dat was het in principe, pijpje ook mooi zuiver gemaakt.

    Ontluchten en proefrijden en checken heeft meer tijd gekost dan de wissel van de thermostaat.

    Grts
    Paul

    Ach ja, de sensor van de koelvloeistoftemperatuur ( achteraan de kop ) is reeds een groene, werd dus omgewisseld toen bij de vorige eigenaar ( terugroepactie geweest ? ).
    Heb in ieder geval de stekker ook zuiver gemaakt net zoals alle andere die ik maar kon vinden .
    Laatst gewijzigd door Kleo6538; 23-04-15 om 21:14.

  7. #67

    Standaard Re: Motortemperatuur Audi

    Kan iemand mij helpen met volgend probleem:
    Heb juist op men a4 b5 1.9tdi 90pk een nieuwe distributieriem gelegd
    met waterpomp.Thermostaat en temeratuursensor vh koelwater 3maand geleden vervangen
    Nu merk ik dat alleen de bovenste slang op de radiator warm wordt en dat de onderste koud blijft waaraan
    zou dit kunnen komen? Men motor draaidt zoals het moet,nieuwe waterpomp wordt aangestuurd,men meter gaat mooi
    naar de 90graden en blijft daar ook,verwarming werkt zoals het moet..
    Vindt het eigenaardig waarom de onderste slang koud blijft,men koelwater in men vatje blijft ook koud en id radiator ook
    Hoe kan dit? Mvg Mike

  8. Ad
  9. #68
    RickH's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    602
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Motortemperatuur Audi

    Natuurkunde? Warmte stijgt op, lijkt me niet zo vreemd dus.
    A4 B6 - 1.8T Sedan (2003) ​Ming Blauw--> https://tinyurl.com/tlp4vcs
    A4 B8 - 2.0TDI Avant (2014) Briljant Zwart --> https://tinyurl.com/szfqvt3

  10. #69
    lscholten's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    528
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Motortemperatuur Audi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeManta Bekijk Berichten
    Kan iemand mij helpen met volgend probleem:
    Heb juist op men a4 b5 1.9tdi 90pk een nieuwe distributieriem gelegd
    met waterpomp.Thermostaat en temeratuursensor vh koelwater 3maand geleden vervangen
    Nu merk ik dat alleen de bovenste slang op de radiator warm wordt en dat de onderste koud blijft waaraan
    zou dit kunnen komen? Men motor draaidt zoals het moet,nieuwe waterpomp wordt aangestuurd,men meter gaat mooi
    naar de 90graden en blijft daar ook,verwarming werkt zoals het moet..
    Vindt het eigenaardig waarom de onderste slang koud blijft,men koelwater in men vatje blijft ook koud en id radiator ook
    Hoe kan dit? Mvg Mike
    Wel eens gedacht aan een aanvoer en een retourleiding? Die radiator heeft een functie he Aan de ene kant komt warme kvs binnen, aan de andere kant komt het er kouder weer uit.
    2010 Audi Q5 3.2FSI Quattro Exclusive Cherry Black Pearleffect

  11. #70

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2017
    Leeftijd
    28
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Motortemperatuur Audi

    Hallo,
    Ik heb een vraag, en hebt dit verder niet op het forum nog kunnen vinden, ook niet op het audi TT forum.
    Onlangs heb ik een audi TT gekocht, alleen vraag ik mij af of het hoort bij de TT dat de koelvloeistof stijgt naar boven het maximale ? ook de koelvloeistoftankdop klemt niet en zuigt geen vacuum? Wat moet ik hier mee doen ?
    Gr Dani

  12. #71

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    72
    Posts
    386
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Motortemperatuur Audi

    Misschien lucht in het koelsysteem.

  13. #72

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2023
    Leeftijd
    42
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Motortemperatuur Audi

    Helemaal top top dit bericht nu hoef ik niet bang te zijn dat mijn audi a6 2005 2.4 177pk v6 te warm word soms 90 soms lager.
    door verleden en trauma schrik ik als hij de 90 aantikt maar gaat er nooit overheen dus top top bedankt

  14. #73

    Standaard Re: Motortemperatuur Audi

    De reden voor de 'fabrieks'manipulatie is precies zoals het wordt beschreven. Het voorkomen van klachten van berijders met betrekking tot het fluctueren van de koelvloeistoftemperatuurmeter. Bijvoorbeeld op het moment dat de thermostaat begint te openen, tijdens het stationair draaien in een file, wanneer er sprake is van lage buitentemperaturen en het langer duurt voor de motor warm is etc. Ook het verloop vanaf 0 naar 90 graden is ongeacht de buitentemperatuur vrijwel altijd constant. Om dus de echte temperatuur te weten te komen nooit van de meter uitgaan. Wel is het zo dat wanneer de motor echt te warm wordt de 90 graden wel wordt verlaten.

  15. #74
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Motortemperatuur Audi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Akkerboer Bekijk Berichten
    De reden voor de 'fabrieks'manipulatie is precies zoals het wordt beschreven. Het voorkomen van klachten van berijders met betrekking tot het fluctueren van de koelvloeistoftemperatuurmeter. Bijvoorbeeld op het moment dat de thermostaat begint te openen, tijdens het stationair draaien in een file, wanneer er sprake is van lage buitentemperaturen en het langer duurt voor de motor warm is etc. Ook het verloop vanaf 0 naar 90 graden is ongeacht de buitentemperatuur vrijwel altijd constant. Om dus de echte temperatuur te weten te komen nooit van de meter uitgaan. Wel is het zo dat wanneer de motor echt te warm wordt de 90 graden wel wordt verlaten.
    In mijn ogen waardeloos, vanaf 80 graden staat ie al op 90 tot 105 graden aan toe (zie ik in vcds), dus als die motor echt warm loopt op de meter ben je al rijkelijk laat en dan moet je nog reageren. Van mij had het gewoon precies gemogen.

    Net als de oliedruk sensor, stationair geeft ie niets aan, je moet een paar keer toeren maken om hem te activeren als er echt wat is, ik zag het toen ik de sensor verwijderd had en een fysieke oliedrukmeter aangesloten had. Geen tijd om te reageren omdat je al te laat bent.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •