Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Advies voor turbo project a3 1.8t

  1. #1

    Standaard Advies voor turbo project a3 1.8t

    Ik ben al een aardig tijdje lid hier op het forum, maar hou me akelig stil terwijl ik toch wel vaak stiekem mee lees wat hier allemaal beschreven word. Nou heb ik anderhalf jaar / 2 jaar geleden een a3 1.8t gekocht waar ik lange tijd met veel plezier in heb gereden. Achter in mijn hoofd hoopte ik ook al een hele poos veel pk's uit de a3 te halen maar dat is er allemaal nog niet van gekomen.
    Ongeveer een jaar geleden bracht ik een "onzin-bod" uit op een turbo kit voor mijn auto op ebay welke ik plotseling ook won. Daar begon het allemaal mee, wetend dat ik een turbokit in de kast had liggen maar ik wist ook dat als ik deze erop zou schroeven, ik het motortje binnen no-time kapot zou rijden. Aangezien ik graag andermans projectjes mag lezen ben ik maar eens rond gaan kijken wat ik nog meer allemaal nodig had. Zo volgde er al vrij snel een set zuigers, drijfstangen en een jaar later had ik een volle kast onderdelen.

    t3/t4 turbo kit
    JE gesmeden zuigers
    SCAT drijfstangen
    koppelingsset tot 500nm + alu vliegwiel
    speciale koppakking
    titanium kleppen, veren retainers, etc..
    front mount intercooler
    oliecooler
    obx rvs spruitstuk
    440cc injectoren
    eurospec lagerschalen

    en ik ben vast wel het 1 en ander vergeten

    Nou wist ik dat ik een motorsteun kapot had en even later begon mijn wiellager ook geluid te maken. Ik ontdekte roest aan het dak en als klap op de vuurpijl reed er ook nog eens iemand een forse deuk in mijn voorbumper op een parkeerplaats zonder een briefje of wat achter te laten. Zoals jullie dus wel begrijpen was ik er even goed flauw van dus heb op dat moment maar even een oude vw caddy erbij gekocht om die als vervangend vervoer te gebruiken. De audi heeft een paar maanden stil gestaan omdat ik ook druk was met mijn nieuwe huisje maar nu kom ik toch echt weer bij het punt dat ik ook wat met de a3 wil gaan doen. Nu ben ik eigenlijk nog nieuwschierig of jullie ook nog tips hebben voor onderdelen die echt een must zijn om erbij te kopen. (aangezien het voor mij maar een hobby is en ik ook niet overal aan kan denken)

    Ik weet dat jullie waarschijnlijk zullen zeggen wat moet je nou met ZÓ'N turbo?? ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit of dit de turbo wel word die erop komt. Alle tips zijn welkom.

    PS ik weet dat jullie een heleboel topics krijgen van "ik wil mijn auto even opvoeren, vertel mij even hoe" maar jullie weten ook als je zo'n project wil beginnen dat elke auto en setup verschillend is. Vandaar dat ik dit topic open.


    bvd, Remco

    //edit// voordat ik reacties krijg over remmen of uitlaatsysteem waar jullie waarschijnlijk als eerst over beginnen, ik weet dat ik hier ook mee aan de gang moet maar het is de bedoeling dat ik eerst het motorblokje uit elkaar haal en weer in elkaar zet. Dus hier gaat mijn voorkeur eerst naar uit. Ik wil niet 20 dingen door elkaar gaan doen. Stap voor stap, dan blijft ik het overzicht een beetje houden.
    Laatst gewijzigd door Remcoov; 10-02-09 om 14:23.

  2. #2

    Standaard Re: Advies voor turbo project a3 1.8t

    Het is nu 4 jaar later, hoe is het project verlopen? Ik ben erg benieuwd naar de resultaten en al helemaal het vermogen wat je eruit krijgt!

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    321
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Advies voor turbo project a3 1.8t

    denk dat de zooi nog steeds in de kast ligt

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •