Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 26 van de 26

Onderwerp: A3 8P, EGR afsluiten?

  1. #21
    rob40's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    377
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 8P, EGR afsluiten?

    maar aangezin dat jij een nieuwere motor hebt als ik weet ik het ook niet zekrer wat jou betrefd,ik zou kontact met pedro opnemen over vragen hier over.oem vag parts kan alleen aanpassingen doen met betrekking tot vagcom en bij de jouwe zal echt wel een en ander te veranderen of activeren zijn.
    a4 avant b7 2.0tdi brf red district

  2. #22
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: A3 8P, EGR afsluiten?

    rob, even een tip van een vriend: je kunt ook je ene reactie aanpassen ipv drie aparte reacties achter elkaar te plaatsen

  3. #23
    rob40's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    377
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 8P, EGR afsluiten?

    dank je wel vriend,er viel me wel drie keer achter mekaar iets in....thanks again
    a4 avant b7 2.0tdi brf red district

  4. #24
    Jerreke76's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    47
    Posts
    321
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 8P, EGR afsluiten?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door veedub6 Bekijk Berichten
    Egr dicht zetten is aan te raden, ik heb mijn egr dicht laten zetten en zelf schoongemaakt,

    ik kon er klonten roet uit vissen van 1 - 1,5cm. Daar schrik je wel even van. Auto had toen 180 dkm gelopen
    Wat zijn o dertussen je ervaringen met die klep dicht? En @bert888 en @Pedro sr ik heb me laten vertellen dat in de lage toeren rijden net slecht is voor die klep. Er zou dan juist meer roet zich afzetten dan wanneer je hoger in de toeren rijdt. Nu is het me opgevallen dat je met die 6-bakjes constant maar rond de 2000 toeren draait. Wi dat dan zeggen dat deze betere motoren juist slechter zijn voor die egr-klep?
    Laatst gewijzigd door Jerreke76; 08-03-13 om 17:22.
    Audi A3 SB 8V 2.0TDI 150PK

  5. #25
    veedub6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Leeftijd
    32
    Posts
    91
    Kudos
    7

    Standaard Re: A3 8P, EGR afsluiten?

    Met dichte egr klep rookt hij vrijwel nooit meer, en het inlaat spruitstuk blijft mooi schoon. Dus, ja, goede ervaring mee.

    De enige reden dat die klep er op zit is om aan de schoonste emissie eisen te kunnen voldoen, verder zie ik het nut er totaal niet van in.

    De NOx uitstoot gaat naar beneden, maar de motor roet gewoon dicht
    A4 B6 Avant 1.9 Tdi, JD tuned, Weitec coilovers, 19'' 8,5j BBS RS861 215/35, gecleande koffer


  6. #26
    Jerreke76's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    47
    Posts
    321
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 8P, EGR afsluiten?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door veedub6 Bekijk Berichten
    Met dichte egr klep rookt hij vrijwel nooit meer, en het inlaat spruitstuk blijft mooi schoon. Dus, ja, goede ervaring mee.

    De enige reden dat die klep er op zit is om aan de schoonste emissie eisen te kunnen voldoen, verder zie ik het nut er totaal niet van in.

    De NOx uitstoot gaat naar beneden, maar de motor roet gewoon dicht
    Mij is het vnl te doen om te voorkomen dat ik om de twee jaar een nieuwe klep moet laten zetten zoals ik bij m'n volvo aan de hand had!
    Audi A3 SB 8V 2.0TDI 150PK

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •