Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Vacuüm in kleppendeksel A4 1.8T

  1. #1

    Standaard Vacuüm in kleppendeksel A4 1.8T

    Vandaag bemerkte ik een sissend geluid bij aan de achterzijde van de motor. Hier zit een plastic "klep" waar het gesis vandaan kwam.
    Wat me ook opviel is dat de oliedop haast niet los te krijgen was doordat het kleppendeksel vacuüm getrokken was. Nadat de dop los was stopte het sissen van de plastic "klep", echter na het terugplaatsen van de oliedop kwam het weer terug.

    Het lijkt mij niet goed dat er een vacuüm is in het kleppendeksel, maar heb geen idee waar dat aan kan liggen.
    Iemand een idee.

    foto gevonden van de plastic klep

    mnKsTg2PeczFZiQXF8Nhs3Q.jpg
    Laatst gewijzigd door Pino; 13-06-13 om 07:56.

  2. #2
    MikeV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    2.665
    Kudos
    39
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Vacuüm in kleppendeksel A4 1.8T

    Aan die klep pcv heet die positivecrankcase ventilation. Normaal is er geen vacuum (membraan in die klep naar onderen) en bij vol gas gaat die open waardoor vacuum in je inlaatbuis de gassen en dampen afzuigt en het inlaattraject weer in. Bij jou waarschijnlijk membraan stuk endus constant afzuiging....komt veel voor heb nog wel een goede klep liggen voor je.
    Het leven is een spel, de regels moet je leren!

    Audi TT, 225 PK Q, Speedport tuning, Forge DV007, Forge intakehose, Forge turbo hose.

  3. #3

    Standaard Re: Vacuüm in kleppendeksel A4 1.8T

    gisteren heb ik de klep losgehaald en schoongemaakt (kwam me een rotzooi uit...) weer teruggeplaatst, maar nog steeds zelfde probleem.
    Er is idd een continu vacuum, ook in het carter, door de oliepijlstok heb ik ook een vacuum.
    Het lijkt er idd op dat de klep kapot is. bedankt voor je aanbod, maar ga liever voor nieuw.
    Heb inmiddels een afspraak gemaakt bij de garage, zal ze wijzen op de klep. motor storingslampje is inmiddels ook gaan branden....

    ps. zijn die kleppen ook bij de automaterialen handel te verkrijgen? kan nooit veel kosten, en misschien is daardoor het probleem verholpen.
    Laatst gewijzigd door Pino; 14-06-13 om 08:11.

  4. #4

    Standaard Re: Vacuüm in kleppendeksel A4 1.8T

    heb nog even verder gezocht, en kwam op het volgende topic terecht.

    http://www.audiforum.nl/forum/b6-200...elmatig-2.html

    het kan dus net zo goed de bleeder valve zijn.
    mijn symptomen zijn;
    bij stationair vacuum onder kleppendeksel en in het carter.
    motorstoringslampje brand, volgens mij pas nadat we de oliedop verwijderd hadden, kan dus melding zijn van verkeerde verbranding (valse lucht)
    Motor loopt verder goed.

    hopelijk kan iemand mij vertellen welke klep defect is?

  5. #5

    Standaard Re: Vacuüm in kleppendeksel A4 1.8T

    Probleem opgelost door de "bleeder valve" onder het inlaatspruitstuk te vervangen, de oude kon ik zo doorheen kijken.
    Ben nu voor € 10,20 en eigen tijd klaar. (Afspraak bij de dealer kan ik nu afzeggen)😊
    Alleen brand nu nog het motorstoringslampje, kan ik dat op een of andere manier resetten?


  6. #6
    1900gte's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    260
    Kudos
    3

    Standaard Re: Vacuüm in kleppendeksel A4 1.8T

    Als de storing weg is zal het lampje uit gaan na een aantal keer starten.
    Ordnung ist für Idiooten, nur ein Genie beherscht das Chaos...

  7. #7

    Standaard Re: Vacuüm in kleppendeksel A4 1.8T

    oke, thanks

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •