Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Audi A4 2009 Multitronic schakelt snel terug

  1. #1

    Smile Audi A4 2009 Multitronic schakelt snel terug

    Hallo mede Audi Fans,

    Mijn audi A4 (2009 multitronic, cvt) schakelt al een tijd erg snel terug. Als ik bv optrek in de D(drive) stand en ik laat bij 60KM/uur het gas los dan schakelt de bak
    bijna direct naar de 8e versnelling (het toerental valt daarmee enorm terug). Ik vind dit storend. Ik moet overigens ook best wel wat gas geven om bij het optrekken in
    een versnelling te komen die voldoende trekkracht geeft. Het lijkt erop alsof de bak in een lage versnelling "wil" rijden. De bak schakelt de ene keer sneller terug dan de andere keer (althans dat denk ik), maar eigenlijk altijd te snel. In de S stand geldt het bovenstaande overigens niet, dan schakelt de bak minder snel terug.

    Herkent iemand het snelle terug schakelen in de D stand? Hoort dit zo, of is er iets mis?

    Hoor het graag en alvast bedankt

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    36
    Posts
    96
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 2009 Multitronic schakelt snel terug

    Hoort zo.
    Immers, waarom moet je met hoge toeren rijden als je gas los laat? Niet nodig, dus gaat bak zo laag mogelijk lopen. S stand houdt de toeren hoger, is sportiever zeg maar, en je hebt direct Nm als je het gas aanraakt. Overigens kun je in D de bak ook wat boos maken, trap 3 keer ofzo snel en kort achter elkaar pedaal 50% of meer in, en de bak zal wat hoger gaan lopen omdat hij iets sportiever wil zijn. Echter als je dan niet sportief met je pedaal omgaat of plankt, gaat ie weer rustig in zn lage toeren lopen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •