Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Audi A5 3.0tdi, vervelend geluid bij schakelpook

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    105
    Kudos
    4
    Auto
    Audi S3

    Standaard Audi A5 3.0tdi, vervelend geluid bij schakelpook

    Dag Allen,

    Ik heb een probleem, namelijk als volgt; wanneer ik vanuit stilstand schakel van 1 naar 2 (tevens andersom), hoor ik een soort van aanloop geluid.
    Het is echt de versnellingspook (niet uit de bak), alsof de stang tegen piepschuim aan schaaft.
    Hetzelfde geldt ook voor achteruit.

    Bij andere versnellingen hoor ik het niet, (dus ook niet bij 5, 6).

    Heeft een van jullie dit ooit eens ondervonden, zo ja ook de oorzaak plus oplossing kunnen vinden?
    Uiteraard heb ik het forum+google doorgezocht, maar kan niks vinden.

    Graag zou ik eens willen kijken, wat/hoe/waar de reden zit; alleen weet ik niet hoe je het makkelijkste de schakelpook hoes kan loshalen.
    Wat is het meest handig, zonder dat ik bijvoorbeeld het hele middenconsole + stekkers dien te verwijderen (ben echt vreselijk onhandig).

    Hopelijk hebben jullie een idee en scheelt het me weer een paar tientjes bij de stealer.

    Alvast mijn dank!

    Gr.

    Kipkarel

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    35
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: Audi A5 3.0tdi, vervelend geluid bij schakelpook

    Had dit ook! Had het gevraagd bij de laatste onderhoudsbeurt, hebben ze langs onderen opnieuw ingevet, is een snelle kostenloze oplossing voor dit probleem. Moet je dus geen hoes of dashboard voor demonteren.
    Succes!

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    105
    Kudos
    4
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Audi A5 3.0tdi, vervelend geluid bij schakelpook

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Logic Bekijk Berichten
    Had dit ook! Had het gevraagd bij de laatste onderhoudsbeurt, hebben ze langs onderen opnieuw ingevet, is een snelle kostenloze oplossing voor dit probleem. Moet je dus geen hoes of dashboard voor demonteren.
    Succes!
    Kijk helemaal super! Ga ik dat eens opperen bij de heren van de garage. Weet jij toevallig ook, wat de oorzaak van het kraken was? Het is echt afschuwelijk storend, dus hoop dat het niet nogmaals terug komt.

    Nogmaals mijn dank!

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    35
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: Audi A5 3.0tdi, vervelend geluid bij schakelpook

    Kraken? Dan heb ik het misschien verkeerd begrepen, 't was eerder piepen dan kraken op m'n auto.
    Heb er niet op doorgevraagd dus ik kan het niet exact verklaren.
    Maar ik denk dat de schakelpook langs een kunststof (of rubberen) geleider (H-patroon) beweegt, & misschien door de inwerking van vocht dat het begon te piepen tijdens een schakelbeweging. Was een subtiel piepje, maar dat was even storend als een piepend bed.
    Audi A6 Avant 2.0TDI Multitronic
    Audi A5 3.0TDI Quattro

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •