Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Na software update Audi A5 de ene storing na het andere

  1. #1
    Egbert52's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Na software update Audi A5 de ene storing na het andere

    Dag beste lezer,

    In juni van dit jaar is er onder mijn A5 (uit 2008) nieuwe versnellingsbak gezet, een hele kostbare grap. Een van de actie die de garage bij deze reparatie heeft uitgevoerd is een software update. Dit was volgens garage een noodzakelijke ingreep en ik moest de bak inrijden/inleren dan zou de auto vanzelf beter gaan rijden.

    Direct na deze reparatie bleek dat mijn ventilatie-unit een eigen leven aan het leiden was. Weinig tijd zo bleef ik even doorrijden en na drie weken melde ik mij bij de garage met het probleem. Wat bleek er waren twee aansturingsnuit voor de ventilatie defect. Van de kosten schrok wederom enorm, goed de garage deed wat met coulance maar toch.

    Daarna heb ik weinig tot niet met de auto gereden pas in de afgelopen 3,5 week heb ik ongeveer 4000 kilometer gereden. Diverse malen hoorde ik van mijn omgeving dat ze de auto niet goed vonden lopen. En zelf ontdekte ik dat de achteruitrijdcamera en de MMI van tijd tot tijd stoorde.

    Gisteren kwam daar nog een storing bij namelijk het waarschuwingslampje van het voorgloeisysteem begon te branden. Of de auto koud of warm is dat maakt niet uit, de auto valt ongeveer 10 tot 15 kilometer in storing met als gevolg dat het vermogen kwijt ben.

    Heb de problemen aan de garage voorgelegd en heb ze de vraag voorgelegd of bovenstaande storingen verband kunnen houden met de software update. Het is toch raar dat al deze storingen op zichzelf staande feiten zijn. Het antwoord laat zich raden dat was zeker niet het geval.

    Ik kan niet loskomen van de gedachten dat de software update de boosdoener is van alle bovenstaande feiten. Ik geloof namelijk dat er wel een verband bestaat tussen de software update en de storingen.

    Help, kan iemand mij helpen met deze vraag.

    Hoor graag van jullie

    Alvast bedankt met vriendelijke groeten,

    Egbert
    Laatst gewijzigd door tom; 10-09-13 om 15:05.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Na software update Audi A5 de ene storing na het andere

    Opmaak-kermis verwijderd, lees even de forumreglementen door.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    MikeV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    2.665
    Kudos
    39
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard re: Na software update Audi A5 de ene storing na het andere

    de achteruit rij camera zou kunnen maar een storing in fans en of gloeisysteem staat los van je versnellingsbak denk dat dit gewoon domme pech is.....
    Het leven is een spel, de regels moet je leren!

    Audi TT, 225 PK Q, Speedport tuning, Forge DV007, Forge intakehose, Forge turbo hose.

  4. #4
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Na software update Audi A5 de ene storing na het andere

    het feit dat het ene kapot gaat/geweest is wil helaas niet zeggen dat de rest heel blijft....
    '01 rs4 641 ps

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •