Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Inhouden tijdens optrekken A5 3.0TDI 2008

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    38
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Inhouden tijdens optrekken A5 3.0TDI 2008

    Ik ben sinds 3 maanden trotse eigenaar van een Audi A5 3.0TDI H6. Auto is tot op heden volledig dealer onderhouden. Het inhouden begon voor het eerst 2 weken geleden, na een rit van 40km over de snelweg, bij een behoorlijke regenachtige dag. Tijdens deze rit heb ik 1-2 min 180kmpu gereden voordat ik de afslag nam.
    Bij de eerste stoplicht merkte ik dat de auto begon in te houden. Ik stopte bij de eerste volgende tankstation. Om even te luisteren naar het geluid van de motor en opnieuw te starten. Daarna 1 km naar huis gereden zonder inhoudingen.
    Tot 4 dagen terug weinig inhoudingen gehad. 2 keer tussendoor gehad na een poetsbeurt bij een wasstraat. Het begon weer tijdens een regenachtige dag voor mijn reis naar DU (1000 km in totaal). Ik ben al 2 dagen terug en nu is er een structurele inhouding tijdens optrekken en schakelen. Turbo werk overigens prima, zodra de inhouding voorbij is (+/- 1sec) trekt het zoals vanouds. Ik begin bijna te denken dat het weer of de wasstraat de boosdoener is maar dat lijkt me sterk.
    Heeft iemand dit soort problemen gehad of een idee waar het aan zou kunnen liggen?
    Bedankt!
    Laatst gewijzigd door huso1; 01-01-14 om 16:47.

  2. #2
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Inhouden tijdens optrekken A5 3.0TDI 2008

    Dit wordt toch eerst (rijdend) uitlezen om te kijken wat de motor (niet) doet, anders wordt het gissen.

    Jos.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    38
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Inhouden tijdens optrekken A5 3.0TDI 2008

    Zou ik hiervoor naar een Audi garage moeten of kan het ook bij een willekeurige?

    Ik begin het nu ook op de snelweg te merken. Wanneer ik mijn voet van het gaspedaal haal en opnieuw indruk dan is er een moment van inhouding.

    Gr.
    Huseyin

  4. #4
    StefA5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Posts
    77
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Inhouden tijdens optrekken A5 3.0TDI 2008

    Hi @huso1
    Heb je een oplossing gevonden voor jou probleem?

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    38
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Inhouden tijdens optrekken A5 3.0TDI 2008

    @StefA5 je kunt altijd beter laat dan nooit reageren .
    Wie weet heeft iemand er iets aan.... Uiteindelijk bleek dat het de roetfilter was die telkens heel kort aan het regenereren was, het probleem verergerde omdat ik ook nog hele korte stukjes reed. Er werd geadviseerd om het eruit te laten 'tikken'. Heb ik niet laten doen, om de paar weken (tot 2x) zo'n spul voor de roetfilter en 1x in de week op de snelweg met hoge toeren rijden, heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat het probleem was verdwenen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •