Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 70

Onderwerp: Firezone Competition 102....ervaringen?

  1. #21
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    We hebben het tijdens een project met een 1.8 20vt gezien dat zelfs de BP Ultimate niet te vergelijken is met de 102 octaan brandstof. Auto liep op de vermogenstestbank hoorbaar anders en het verschil in de prestaties logen er niet om, +15pk op een vermogen van nu 360pk. Ook een mogelijkheid is er domweg 10% E85 bij te gooien, je hebt dan hetzelfde resultaat en gewoon te koop bij de Action.

    Jos.

  2. #22

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    BP98 kost in Den Haag momenteel 1,56 bij de onbemande BP (bij Voorburg), weet iemand wat 102 nu kost bij Firezone in Nootdorp?

    Of is dat nog steeds ergens in de 1,80?
    SEAT Leon 1.0 TSI Style Connect 115 pk | Alorblue, Full LED, PDC, 8" Media/navisystem with Full Link, Middenarmsteun, DAB+ and Black Pack

  3. #23

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    Ik blijf gewoon BP98 tanken en een paar flesjes Action bio-ethanol erin en gaan met die banaan. Vind die Firezone benzine nogal duur.
    TTS (8S) Roadster + S5 Sportback (B9) + S3 Sportback (8Y) + VAG-COM v16.8.0 + OBDEleven Ultimate

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    49
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Angry Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JDx Bekijk Berichten
    BP98 kost in Den Haag momenteel 1,56 bij de onbemande BP (bij Voorburg), weet iemand wat 102 nu kost bij Firezone in Nootdorp?

    Of is dat nog steeds ergens in de 1,80?
    Ben bang dat dat idd nog dik in de 1,80 staat. Hier in Hengelo (O) nog steeds 1,859. Ik ga ervan uit dat de prijs bij jullie daar iig hetzelfde is.

    Gisteren in Dld Aral(BP) Ultimate 102 erin gegooid a 1,399.
    Laatst gewijzigd door Jewes; 23-12-14 om 19:51.

  5. #25

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jewes Bekijk Berichten
    Ben bang dat dat idd nog dik in de 1,80 staat. Hier in Hengelo (O) nog steeds 1,859. Ik ga ervan uit dat de prijs bij jullie daar iig hetzelfde is.

    Gisteren in Dld Aral(BP) Ultimate 102 erin gegooid a 1,399.
    Moet morgen naar m'n ouders in Emmen als het weer goed is duik ik ook even Dld in.
    SEAT Leon 1.0 TSI Style Connect 115 pk | Alorblue, Full LED, PDC, 8" Media/navisystem with Full Link, Middenarmsteun, DAB+ and Black Pack


  6. #26
    Arie220's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    47
    Posts
    307
    Kudos
    18
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    Heb gisteren ook mijn competition vol gegooid met competition. Is in veenendaal ook nog steeds 1.859.
    Doe volgende keer ook weer gewoon bp98. Merk wel verschil maar staat niet in verhouding met de prijs voorganisatie mij

  7. #27

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ron2006Audi Bekijk Berichten
    Ik blijf gewoon BP98 tanken en een paar flesjes Action bio-ethanol erin en gaan met die banaan. Vind die Firezone benzine nogal duur.
    En dat werkt goed? Die bio-ethanol van de Action? Merk je echt verschil en 5 liter op een volle tank ofzo?

    Hebben ze dat af en toe of verkopen ze dat gewoon altijd in grote partijen?
    SEAT Leon 1.0 TSI Style Connect 115 pk | Alorblue, Full LED, PDC, 8" Media/navisystem with Full Link, Middenarmsteun, DAB+ and Black Pack

  8. Ad
  9. #28
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    grappig!

    Ik tank het deels om de 102 te proberen, EN het feit dat het (bio)ethanol-vrij is.....
    En wat doen sommigen, nog meer ethanol in 98-benzine gooien (met al max 5% ethanol)
    Laatst gewijzigd door Quattro_Vaassen; 24-12-14 om 23:35.

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    49
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JDx Bekijk Berichten
    Moet morgen naar m'n ouders in Emmen als het weer goed is duik ik ook even Dld in.
    Dichtstbijzijnde vanuit Emmen waar een Aral zit die ook ultimate 102 heeft zit in Lathen. Niet elke Aral heeft ultimate 102.
    Check de site anders Aral.de

  11. #30

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jewes Bekijk Berichten
    Dichtstbijzijnde vanuit Emmen waar een Aral zit die ook ultimate 102 heeft zit in Lathen. Niet elke Aral heeft ultimate 102.
    Check de site anders Aral.de
    Dat is behoorlijk dichtbij, even de A31 op, flink doorgassen en dan na een stukje er alweer af.

    Echt een mooie weg is dat, vooral toen ie net nieuw was, was een keer in 1,5 uur thuis vanaf Koln.

    Die auto wilde helaas niet sneller dan 225, maar bijna de hele tijd 200 op de cruise.
    Laatst gewijzigd door JDx; 25-12-14 om 11:14.
    SEAT Leon 1.0 TSI Style Connect 115 pk | Alorblue, Full LED, PDC, 8" Media/navisystem with Full Link, Middenarmsteun, DAB+ and Black Pack

  12. #31
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    Inderdaad nog onveranderd duur tot op heden circa 1,80 - 1,85

    Kon het niet laten en heb Firezone een mail gestuurd met mijn ervaringen tot op heden met de 5-cilinder 10v turbo, maar ook met de vraag waarom alle prijzen duidelijk zakken maar Competition niet. Zover ik weet wordt het van hetzelfde ruwe zwarte spul gemaakt als de overige benzines...

    Ben benieuwd of, en zo ja welk, antwoord ik krijg!
    Laatst gewijzigd door Quattro_Vaassen; 22-01-15 om 16:09.

  13. #32
    skippie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.715
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    Het verschil met 102 en 98 is zo wel extreem groot. Ik heb laatst 1.45 betaald voor 98, dan is 102 zo'n 40 cent duurder per liter!
    Audi S3 1999. JD tuned! 270PK 400NM

    Why worry about tomorrow? It will be gone the day after.

  14. #33
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    Juist!
    In mijn mail ook dit erg grote verschil aangegeven, en dat dit mij waarschijnlijk wel doet besluiten geen Competition meer te gaan gebruiken...hoe jammer ik dit ook vind!
    Laatst gewijzigd door Quattro_Vaassen; 22-01-15 om 16:15.

  15. #34
    skippie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.715
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    Precies, 5-10 cent gaat dan nog wel, 40 is toch te veel.
    Audi S3 1999. JD tuned! 270PK 400NM

    Why worry about tomorrow? It will be gone the day after.

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    35
    Posts
    312
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    jup, vorige week 1.829 nog.

    Deed mijn maar een klein beetje tanken en door naar de BP.

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    49
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    Ben benieuwd of ze op je mail gaan antwoorden. Sinds het begin van Competition is de prijs onveranderd gebleven, waarom?

    Dan maar naar dld voor Aral 102. Op de gunstige momenten is de prijs 1,329, dat scheelt 0,50€cent/L.

  18. #37
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jewes Bekijk Berichten
    Ben benieuwd of ze op je mail gaan antwoorden. Sinds het begin van Competition is de prijs onveranderd gebleven, waarom?

    Dan maar naar dld voor Aral 102. Op de gunstige momenten is de prijs 1,329, dat scheelt 0,50€cent/L.

    Gewoon netjes antwoord gehad, echter heb je er geen zak aan voor de portemonnee...

    Antwoord:
    Competition 102® heeft een unieke samenstelling en is daardoor niet onderhevig aan dezelfde fluctuaties als reguliere benzine. Bovendien is Competition 102® geen massaproduct zoals reguliere benzine maar wordt deze apart geproduceerd en wordt elke batch nauwkeurig getest alvorens deze aan de pomp wordt aangeboden. Deze aspecten hebben tot gevolg dat de prijsstelling van competition 102® niet parallel loopt met de prijsstelling van reguliere benzine.

    Prijsdaling is dus niet aan de orde en niet te verwachten, waardoor u zelf de afweging moet maken of u Competition 102 blijft gebruiken. We hopen uiteraard van wel..!


    Haha mooi hoor! Ik "ontwikkel" iets en zeg dat het heel bijzonder is en nergens mee te vergelijken, en dan rechtvaardigt dit ineens de verkoopprijs...?!
    Het spul is volgens mij ontwikkeld voor gebruik in de racerij, maar sinds een tijdje ook aan de pomp te verkrijgen "voor de massa". Als je iets aan de massa wilt slijten dan is prijs zeker ook van belang, en ik zie het prijsverschil nog niet terugkomen in prestatie en zuinigheid. In verhouding dus te duur.
    Hmm, voorlopig dus gewoon een ca. 30ct./liter duurder dan bijvoorbeeld BP Ultimate 98. Hierbij moet ik naar de andere kant van de stad voor 102 en zit de 98 op de dagelijkse rijroute. Ik weet nog niet wat ik doe..
    Laatst gewijzigd door Quattro_Vaassen; 11-02-15 om 15:13.

  19. #38

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    Het verschil met bp98 vind ik toch echt zeer groot, is die bp zo slecht of die comp102 zo goed...?
    Bp met bio mengen is ook een optie maar mijn golf loopt toch echt voelbaar beter op comp102.
    Nu is hij op maat afgesteld op comp102 dus waarschijnlijk is dit dan ook voelbaar dit was ook al het
    geval met de diverse 2.0tfsi setups die ik heb gehad. Het verschil in brandstof word groter
    naarmate er steeds verder word getuned met een auto.
    Het viel me vandaag weer erg op nadat ik 1 tank 98bp had verbrand, zonder bio, en vandaag dus weer
    comp102 had getankt dat hij er er echt veel beter op loopt.
    Ik heb mijn golf R25, dus met 2.5tfsi RS motor, voor de hobby en mij maakt de meerprijs tov 98
    dus niet veel uit.

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    Deze discussie vind ik interessant. Geldt dit ook voor niet geblazen motoren. Ik verbeeld mij namelijk dat mijn V8 toch ietsje zuiniger loop op BP98 dan regulier 95.
    Zou het zo kunnen zijn dat de hogere prijs van 102 wordt gecompenseerd door een hogere actieradius?
    Ik moet er namelijk ook extra voor omrijden. Dan moet het op e.o.a. wijze toch wel lonend zijn.
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  21. #40

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slt Bekijk Berichten
    Deze discussie vind ik interessant. Geldt dit ook voor niet geblazen motoren. Ik verbeeld mij namelijk dat mijn V8 toch ietsje zuiniger loop op BP98 dan regulier 95.
    Zou het zo kunnen zijn dat de hogere prijs van 102 wordt gecompenseerd door een hogere actieradius?
    Ik moet er namelijk ook extra voor omrijden. Dan moet het op e.o.a. wijze toch wel lonend zijn.
    Naar mijn idee had ik voelbaar meer power met 102 maar was de actieradius echt niet groter, misschien wel minder.
    SEAT Leon 1.0 TSI Style Connect 115 pk | Alorblue, Full LED, PDC, 8" Media/navisystem with Full Link, Middenarmsteun, DAB+ and Black Pack

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •