Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 70

Onderwerp: Firezone Competition 102....ervaringen?

  1. #41

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JDx Bekijk Berichten
    Naar mijn idee had ik voelbaar meer power met 102 maar was de actieradius echt niet groter, misschien wel minder.
    Je zou veronderstellen dat, wanneer je onder gelijke omstandigheden, meer energie kunt genereren, je dan ook verder komt op een liter brandstof.
    Wanneer je gaat testen of je daadwerkelijk meer vermogen hebt, raak je het voordeel weer kwijt door die ''spielerei''
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  2. #42
    VosS4
    Guest

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    Hier waar ik woon Omgeving Hilversum-Amsterdam gaat de BP 98 Ultimate eruit bij de bemanloze pompen...ze zijn reeds begonnen met het ombouwen van de stations en de Ultimate 98 is daarna verdwenen.
    BP gaf mij te kennen dat Ultimate alleen nog te verkrijgen zal zijn bij bemande stations in de toekomst....
    Deze ontwikkeling baart mij zorgen..aangezien Total Excellium ook geen 98 meer is.....

  3. #43
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VosS4 Bekijk Berichten
    Hier waar ik woon Omgeving Hilversum-Amsterdam gaat de BP 98 Ultimate eruit bij de bemanloze pompen...ze zijn reeds begonnen met het ombouwen van de stations en de Ultimate 98 is daarna verdwenen.
    BP gaf mij te kennen dat Ultimate alleen nog te verkrijgen zal zijn bij bemande stations in de toekomst....
    Deze ontwikkeling baart mij zorgen..aangezien Total Excellium ook geen 98 meer is.....
    Hmm, zou jammer zijn als ze dit (landelijk) gaan doen! Ik zie de reden niet tussen onbemensd/bemensd en wel/geen Ultimate 98.....
    Als door het niet bemensen van het station de prijs ook van Ultimate iets naar beneden kan, dan lijkt het me juist verstandig om het te blijven verkopen, in theorie zou de omzet ervan omhoog moeten gaan!

    Maar goed, terug naar de ervaringen/discussie over Competition 102...

  4. #44
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slt Bekijk Berichten
    Deze discussie vind ik interessant. Geldt dit ook voor niet geblazen motoren. Ik verbeeld mij namelijk dat mijn V8 toch ietsje zuiniger loop op BP98 dan regulier 95.
    Zou het zo kunnen zijn dat de hogere prijs van 102 wordt gecompenseerd door een hogere actieradius?
    Ik moet er namelijk ook extra voor omrijden. Dan moet het op e.o.a. wijze toch wel lonend zijn.
    Bij elke motor die is voorzien van o.a. klopsensoren (en dus regeling/management voor o.a. ontsteking) lijkt het me dat het moet werken. Al zal het bij geblazen motoren eerder merkbaar zijn denk ik. Beetje hetzelfde als bij chip/software tuning.

    Wat dan ook hetzelfde is:
    Bij gelijkblijvende omstandigheden, en gelijk gebruik aan ervoor zal het verbruik dalen lijkt me.

    Bij de genoemde spielerij ben je snel een paar liter extra kwijt...

  5. #45

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2015
    Leeftijd
    43
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    Tank met mijn S4 altijd Competion 102.. Wat mij betreft de beste brandstof die er op dit moment is aan de pomp in NL.


  6. #46
    Redis
    Guest

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    Binnenkort maar eens de pomp in Nootdorp opzoeken en kijken hoe de 1.8T erop reageert.

  7. #47

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Leeftijd
    45
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 90

    Smile Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JDx Bekijk Berichten
    Naar mijn idee had ik voelbaar meer power met 102 maar was de actieradius echt niet groter, misschien wel minder.
    Bij mijn audi 90 2.3E kan ik niet echt een goed antwoord geven. Deze gebruik ik meer als hobby. Zelfs op wasbenzine van de Lidl rijdt hij prima. Mijn 2002 Seat Toledo 2.3VR5 170PK rijdt op zowel 102 octaan brandstof van Aral in Emmerich als op BP ultimate 98 iets zuiniger en tevens mooier. Of er veel verschil in zit weet ik niet. Ik ga niet omrijden om 102 octaan te tanken. Meestal BP ultimate 98 en dat geeft Seat zelf ook aan. 98 octaan in de VR5. Hij loopt er makkelijk 240 op en dat met toch al 240dkm op de klok.

    Vriendelijke groet, Appie

  8. Ad
  9. #48

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    Deze had ik nog niet gelezen, ik tank altijd bij de Firezone (dichtste bij huis, en ik rij mn tank altijd schoonleeg). Maar eens checken of deze benzine daar ook leverbaar wordt.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  10. #49
    IvarioD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Posts
    94
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Kwaliteit Firezone RON102 benzine

    Ik ga het ook eens proberen...ben benieuwd...
    Laatst gewijzigd door IvarioD; 22-11-15 om 19:48.

  11. #50

    Standaard Re: Kwaliteit Firezone RON102 benzine

    Heb het een keer geprobeerd, maar merkte niet zo veel verschil dat het de prijs tussen 1,50 en 1,85 ofzo waard was.

    Nu altijd nog naar de onbemande BP Express, BP98.
    SEAT Leon 1.0 TSI Style Connect 115 pk | Alorblue, Full LED, PDC, 8" Media/navisystem with Full Link, Middenarmsteun, DAB+ and Black Pack

  12. #51

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Kwaliteit Firezone RON102 benzine

    Was gisteren toevallig in de buurt met een lege tank. Volgegooid met competition 102, maar eens een tank proberen. Moet wel significant schelen anders is het ook voor mij de meerprijs niet waard. Ik houd jullie op de hoogte.
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  13. #52
    RS5 Sportback's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    155
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Kwaliteit Firezone RON102 benzine

    Heb de laatste 8 tankbeurten alleen maar 102 getankt, alhoewel de dichtsbijzijnde 18 km bij mij vandaan ligt.
    Ik moet zeggen, ik wil eigenlijk niks anders meer.
    Als ik in de buurt van een Firezone met Competition 102 ben, gooi ik hem altijd gelijk vol.
    Voelbaar meer vermogen, alleen helaas niet zuiniger.
    Laatst gewijzigd door RS5 Sportback; 21-05-16 om 23:09.
    RS5 Sportback 3.0 TFSI V6 Quattro - JD Tuned: 500+pk & 612 Nm.
    Monsoon Grey / 20" 5-Dubbelspaak Titanium / RS6 Rempakket / Eibach Veren / Akrapovic uitlaat / BearLock / B&O+MB-Quart Subwoofer / Webasto Standkachel + App

  14. #53
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Kwaliteit Firezone RON102 benzine

    tja, als paarden gaan rennen, krijgen ze dorst


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  15. #54

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Leeftijd
    47
    Posts
    37
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Kwaliteit Firezone RON102 benzine

    Mijn enige/laatste ervaring met 102 is een jaar geleden; toen gooide het ik mijn Evo X. Normaal rij ik 98 ongelood van de Berkman keten maar door omstandigheden moest/kon ik even een keer tanken bij Firezone. Het verbruik schoot omhoog, in een negatieve zin. Normaal reed ik ongeveer 1 op 9.6 op 98 maar na een bezoekje aan de Firezone was dat ineens 1 op 8.7. Daarbij vond ik de prijsstelling ook best grof verschillen; uit mijn hoofd was het bij Firezone toen iets van 9 cent/liter duurder.

    De enige legitieme reden die ik zie, in alle jaren dat ik auto rij, is om in Duitsland een hoger octaan-gehalte te tanken. Ja, de prijzen liggen daar sowieso wat lager maar zeker bij koudere omstandigheden lijkt menig benzine-auto daar wel van te profiteren.

    Het zal wel tussen de oren zitten; scheikundig gezien haal je meer energie uit 102 dan uit 98.

  16. #55
    TdM's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Posts
    149
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Kwaliteit Firezone RON102 benzine

    Even op inspringen, ik zie al 2 keer op de laatste pagina voorbij komen dat er 'meer energie' in 102 vs een lager octaangetal zit. Dat is pertinent onjuist. De calorische waarde wordt niet hoger met een hoger octaangetal, de brandstof bevat niet meer Joules aan energie.

    Het octaangetal heeft alleen te maken met de klopvastheid van de brandstof. Wat inhoudt dat een brandstof met een hoger octaangetal pas bij een hogere compressie uit zichzelf ontbrandt (zonder vonk dus). Je hebt dus een stabielere verbranding, de motor zal bij hogere belasting niet zo snel gaan 'pingelen'. Pingelen is het door compressie ontbranden van de brandstof, voordat de zuiger in z'n bdp positie is.
    In de echte wereld houdt dit in dat je meer toeren kan draaien en/of met een hogere compressie kan rijden met een brandstof met hoger octaangetal, vooraleer de anti- klopsensor (bij het leeuwendeel van de aanwezige auto's op dit forum) ingrijpt en de vervroeging aanpast en je dus vermogen verliest.

    Octaangetal heeft dus totaal niks te maken met de calorische waarde, maar met hoe efficiënt de motor kan omgaan met de brandstof.

  17. #56

    Standaard Re: Kwaliteit Firezone RON102 benzine

    Ik vind die Firezone Compettition 102 wel erg duur. Nu ruim 1,80 Euro. Bij Hartholt olie in de omgeving van Zwolle tank je Racing Power 102 voor 20 (!) cent minder per liter.

  18. #57
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.788
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Kwaliteit Firezone RON 102 benzine

    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  19. #58

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    49
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Kwaliteit Firezone RON 102 benzine

    Helaas idd. Heb er eentje bij mij om de hoek. Zo af en toe comp 102 erin, maar met een prijs van bijna 2€ de liter behoorlijk prijzig.
    Gelukkig kan ik hier over de grens Aral 102 tanken en dat ook nog eens voor ca 30€cent goedkoper dan comp 102.
    Audi A4 Avant 1.8 tfsi Business Edition 170pk, MT, 10/2014 - chipped: 245PK/400Nm
    Audi A4 b6 Avant 1.8t Quattro - Chipped: 195pk/295nm

  20. #59

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Kwaliteit Firezone RON 102 benzine

    Is Firezone 102 beter dan Aral 102? Voor die prijs zou je dat toch mogen verwachten eigenlijk.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  21. #60
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.171
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Kwaliteit Firezone RON 102 benzine

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dobbelsteen Bekijk Berichten
    Is Firezone 102 beter dan Aral 102? Voor die prijs zou je dat toch mogen verwachten eigenlijk.
    Stuk beter zelfs. ARAL 102 is het beste wat je kunt hebben.


    -----------------------------------------------
    Voor codings en retrofit projecten kijk op www.vagcoding.nl
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •