Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 70

Onderwerp: Firezone Competition 102....ervaringen?

  1. #1
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Firezone Competition 102....ervaringen?

    Ik las vandaag iets over een "nieuwe" brandstof met een hoog octaangetal, en ZONDER ethanol toegevoegd.

    Firezone Competition 102

    Iemand al ervaringen, en wat kost dat goedje per liter..?

    citaat Firezone:
    "Reguliere benzine bevat tegenwoordig ruim 5 procent ethanol. Voor voertuigen die dagelijks rijden, levert dit nagenoeg geen problemen op, maar voor oldtimers die lange tijd niet gebruikt worden, kan de toevoeging van ethanol storingen geven. competition 102® bevat géén ethanol waardoor u dus zonder problemen kunt blijven rijden in uw voertuig na een periode van stilstand.

    Waarom competition 102®?
    Een hoog octaangetal leidt tot efficiëntere verbranding en hierdoor tot meer vermogen. Een octaangetal wordt in Research Octane Number (RON) uitgedrukt. Het RON-getal van competition 102®, dat geen ethanol bevat, is 102. Het RON-getal is een indicatie van de klopvastheid van de brandstof. Bij een te laag RON-getal kan er een onvolledige verbranding plaatsvinden.
    Hoe efficiënter de verbranding is, des te meer vermogen er uit de motor kan worden gehaald.
    "

  2. #2
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    uiteraard weet ik dat het motormanagement juist geprogrammeerd moet zijn voor optimale prestaties met een dergelijk octaangetal, maar dat er geen ethanol in (zou) zit(ten) spreekt me wel aan met mijn Oudi

    Maarruh, kan dat eigenlijk wel..?
    Het is toch wettelijk verplicht om er min. 5% ethanol in te hebben..?

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    Die wettelijke voorschriften hangen aan Euro 95 en 98. Misschien is de andere benaming een optie om onder deze voorschriften uit te komen?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4
    RubenUrS4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.224
    Kudos
    30
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    Ik rijd er met mijn VR5 Seat Toledo al een tijdje op. Mijn ervaringen zijn zeer positief. Ik heb nog paar keer 95 getankt daarna maar ik merk degelijk verschil met 102. Wat betreft ethanol zou ik het niet weten, ik weet wel dat ze er veel mee adverteren dat er geen ethanol in zit, dus neem aan dat het er niet in zit. Hier in de buurt (omgeving Zwolle) zit het tussen de €1.78,9 en €1.83,9 de afgelopen 1,5maand.
    Huidig:
    Ex:
    Audi 100 S4 (UrS4) 2.2 20V Turbo quattro 265pk 1993 - Audi Coupe 2.6e AUT 150pk 1995 - Audi 80 2.0E 90pk 1995 - Audi Cabriolet 2.3E 136pk 1993

  5. #5
    Gadgets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    551
    Kudos
    129
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RubenB4 Bekijk Berichten
    Ik rijd er met mijn VR5 Seat Toledo al een tijdje op. Mijn ervaringen zijn zeer positief. Ik heb nog paar keer 95 getankt daarna maar ik merk degelijk verschil met 102. Wat betreft ethanol zou ik het niet weten, ik weet wel dat ze er veel mee adverteren dat er geen ethanol in zit, dus neem aan dat het er niet in zit. Hier in de buurt (omgeving Zwolle) zit het tussen de €1.78,9 en €1.83,9 de afgelopen 1,5maand.
    Waar in Zwolle precies? Wil het ook eens proberen
    Audi A6 Avant Quattro 2.0 TFSI | 2019 | S-line | Gletsjer Wit | Black optic
    Audi A3 Limousine 1.4 TFSI | 2018 | S-line | Gletsjer Wit | Black optic


  6. #6
    RubenUrS4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.224
    Kudos
    30
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gadgets Bekijk Berichten
    Waar in Zwolle precies? Wil het ook eens proberen
    Devenstraatweg 10 (De weg tussen het station en de Boni). Let op 2 van de 4 pompen hebben competition 102 (oranje slangen)

    Ze hebben een website speciaal over competition 102: www.competition102.com kun je alle locaties vinden.
    Laatst gewijzigd door RubenUrS4; 22-10-14 om 20:03.
    Huidig:
    Ex:
    Audi 100 S4 (UrS4) 2.2 20V Turbo quattro 265pk 1993 - Audi Coupe 2.6e AUT 150pk 1995 - Audi 80 2.0E 90pk 1995 - Audi Cabriolet 2.3E 136pk 1993

  7. #7
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RubenB4 Bekijk Berichten
    Ik rijd er met mijn VR5 Seat Toledo al een tijdje op. Mijn ervaringen zijn zeer positief. Ik heb nog paar keer 95 getankt daarna maar ik merk degelijk verschil met 102. Wat betreft ethanol zou ik het niet weten, ik weet wel dat ze er veel mee adverteren dat er geen ethanol in zit, dus neem aan dat het er niet in zit. Hier in de buurt (omgeving Zwolle) zit het tussen de €1.78,9 en €1.83,9 de afgelopen 1,5maand.
    Het verschil, is dat met name soepel rijden? Of ook echt (gemeten) vermogen?

  8. Ad
  9. #8
    RubenUrS4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.224
    Kudos
    30
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Vaassen Bekijk Berichten
    Het verschil, is dat met name soepel rijden? Of ook echt (gemeten) vermogen?
    Het gaat met name om het soepele rijden. Hij pakt vlotter op en gaat lekkerder door zijn toeren. Denk dat er wel iets vermogenswinst zal zijn maar dit zal bij een gewone straatauto geen extreme getallen zijn (meer bij ferrari's en lambo's enz.). Het schijnt met geblazen motoren nog wat beter te merken zijn.

    Als je het beste het verschil wil merken, rijd dan je tank met 95 vrijwel leeg en tank hem dan met 102 vol dan kun je het beste het verschil merken. Zo was ik ook begonnen en was toch wel positief verrast.
    Huidig:
    Ex:
    Audi 100 S4 (UrS4) 2.2 20V Turbo quattro 265pk 1993 - Audi Coupe 2.6e AUT 150pk 1995 - Audi 80 2.0E 90pk 1995 - Audi Cabriolet 2.3E 136pk 1993

  10. #9
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    Ik ga het met de 200 turbo quattro gewoon een keer proberen binnenkort. Eerst de tank zoveel mogelijk leeg rijden, maar dat duurt ff want ik rij niet zo veel....
    Aan de noordkant van mijn woonplaats Apeldoorn zit er een die het verkoopt, dus das goed te doen.

  11. #10
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    bij mij in de buurt zit er ook een zag ik (Nootdorp, aan de kant van Delft N), binnenkort maar eens met de S2 er langs


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  12. #11
    Arie220's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    47
    Posts
    307
    Kudos
    18
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    Hier de cabrio ook maar eens een paar keer mee volgooien voor deze de winterstalling in gaat. Gelijk even kijken wat het scheelt
    Zitten er mooi 2 op 7 km afstand dus dat is wel te doen.
    '86 coupe quattro zwart
    '91 cabrio 2.3 blauw
    '94 80 competition zwart

  13. #12
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    De vrouw opdracht gegeven om, als er getankt moet worden, dit goedje te gaan halen aan de andere kant van Apeldoorn...

    Werd gematigd positief op gereageerd, maar dat was meer omwille van het omrijden!


    Nog anderen die inmiddels ervaringen hebben opgedaan?

  14. #13
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    Ik hou het lekker op BP Ultimate, zowel voor de A6 als de quattro.
    Heb het niet zo op Firezone. M'n garage heeft er bepaalde verhalen over. Of dat nu nog steeds zo is is niet echt te controleren maar ik kom er niet.
    Wil natuurlijk niet zeggen dat dit 102 spul niet goed zou zijn. Ik ken het niet en heb er geen ervaring mee. En er zit bij mij in de buurt ook geen Firezone dus lekker makkelijk voor mij dan

  15. #14
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    Ach ik merk totaal geen verschil in mijn turbo met compressor motor. Vooral een stuk duurder dat dan weer wel 😃
    Audi A2 1.4 aua

  16. #15
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    Ik tank er al een tijdje mee en vind het fijner rijden dan BP Ultimate. Auto is wat gretiger, scherper en iets zuiniger vergeleken met de BP. JD Engineering heeft ook laatst een rollerbank test gedaan met 95,98 en 102. Verschil tussen 95 en 102 was pakweg 15pk!
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  17. #16

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    Vlakbij mij zit ook zo'n pomp en heb sinds gisteren een 2.0 TFSI, de vorige eigenaar tankte altijd gewoon 95, maar ik wil sowieso BP98 gaan tanken.

    Neem aan dat iedereen hier met een 2.0 TFSI sowieso BP98 tankt? En als het even kan 102?
    SEAT Leon 1.0 TSI Style Connect 115 pk | Alorblue, Full LED, PDC, 8" Media/navisystem with Full Link, Middenarmsteun, DAB+ and Black Pack

  18. #17
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    wil je echt wat van klopvastere brandstof merken dan moet je toch echt laten tunen.
    '01 rs4 641 ps

  19. #18
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    Ik ga het sowieso in de motorfiets van mijn meissie gooien ... die staat vaker voor langere tijd stil (winterstop)
    En de carburateurs zijn echt niet blij met de vocht aantrekkende ethanol in normale peut.

    http://www.amt.nl/Techniek/Brandstof...en-AMT029859W/
    One liter, driver's licence eater...


  20. #19
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    Ik heb nu ca. een halve tank van het spul opgestookt....en ik moet zeggen dat ik blij verrast ben. Moet er wel bij opmerken dat ik natuurlijk weet dat er andere peut in de tank zit nu, en dat ik er ook graag iets van merk...

    Voorlopig lijkt hij iig:
    - rustiger te lopen;
    - een ander geluid in de uitlaat te maken;
    - gretiger te reageren op het gaspedaal.

    Maar eens een poosje mee rijden zo, en kijken of deze ervaring blijft aanhouden...

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    49
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Firezone Competition 102....ervaringen?

    Gooi af en toe wat competition (Zit een firezone bij mij om de hoek) in de tank bij mijn 1.8T Quattro avant 2004(gechipt naar 195pk).


    Het is een wereld van verschil als dat erin gaat. Rijdt soepeler en reageerd idd gretiger op het gaspedaal. Zuinigheid vergelijkbaar bij mij met Ultimate 102.

    Zelfs verschil merkbaar tussen Competition 102 en BP/Aral 102. Competition merkbaar beter.

    Een groot nadeel is de prijs. Waar alles daalt vanwege lage olieprijzen, blijft Competition duur.

    Competition 102 € 1.859 tegen ultimate 102(in Dld) gem. €1.409.
    Laatst gewijzigd door Jewes; 20-12-14 om 18:27.

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •