Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 30 van de 30

Onderwerp: Welk merk banden en welke maat is het beste....?

  1. #21

    Standaard

    Hmm, goed is het inderdaad niet, maar volgens mij blijft je camber gewoon hetzelfde. Je spoorbreedte neemt wel af, dus onderstuur is een logisch effect.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  2. #22

    Standaard

    De caster blijft hetzelfde,Camber(wielvlucht kan veranderen)dit zag ik veel bij uitgebouwde golfjes die hun spoorbreedte verbreed hadden met vul plaatjes tussen velg en bevestiging(trommel of schijfrem)en daardoor de ET waarde hadden verkleind.

    Het is mogenlijk dat er door een te lage ET waarde scheurtjes in sub-frame ontstaan,en het is zekereen afkeurpunt.

    Ray.
    It's just me,myself,and my Ford

  3. #23

    Standaard

    Wanneer ik alleen de ET verander blijft de hoek tussen een loodlijn en de hoek die de naaf ten opzichte daarvan maakt hetzelfde. Wanneer ik hier een wiel met een ET20 of ET43 op monteer blijft deze hoek volgens mij toch echt hetzelfde.
    Het klopt dat je een hoop, o.a. Golfs en Polo's met extreem veel camber ziet rijden, maar dit is het gevolg van (slechte) verlaging en wordt optisch vaak versterkt doordat de banden totaal verkeerd belast worden (wat dan wel weer het gevolg is van een veranderde ET).
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  4. #24

    Standaard

    Ik praat ook niet over 5 graden of zo,maar de belasting op fushee en draag-armrubbers wordt zo groot dat het wel enkele graden kan worden.
    En dat merk je wel degenlijk aan het rij gedrag.
    En het was duidelijk meetbaar.

    Gr,Ray.
    It's just me,myself,and my Ford

  5. #25

    Standaard

    Ik wil nog even 1 keer checken of alles klopt, voordat ik zaterdag als ik ze ophaal en eronder zet met grote witte rookwolken van verbrand rubber ga wegrijden......

    De velgen waren dus 17" 5x112 et-43 7.5j met 235x45x17" banden.
    Ze moeten dus onder mijn audi A4 2.4 (type B5) modeljaar 2000.

    Volgens de dealer moet het kunnen, weet 1 van jullie toevallig ook zeker of dit kan onder mijn auto. (de velgen komen van een nieuwe (b6) audi a4 Avant.

    Marco.
    Audi A4 2.4 V6 Tip-Tronic (full options)


  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marco
    Ik wil nog even 1 keer checken of alles klopt, voordat ik zaterdag als ik ze ophaal en eronder zet met grote witte rookwolken van verbrand rubber ga wegrijden......

    De velgen waren dus 17" 5x112 et-43 7.5j met 235x45x17" banden.
    Ze moeten dus onder mijn audi A4 2.4 (type B5) modeljaar 2000.

    Volgens de dealer moet het kunnen, weet 1 van jullie toevallig ook zeker of dit kan onder mijn auto. (de velgen komen van een nieuwe (b6) audi a4 Avant.

    Marco.
    En nu krijg ik een mail van audiparts.nl en die zeggen weer dat ze waarschijnlijk niet passen.......... :? nu weet ik het echt niet meer.......helluuuuuup.......

    2 audi dealers zeggen dat het past en audiparts denkt van niet......
    Audi A4 2.4 V6 Tip-Tronic (full options)

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marco
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marco
    Ik wil nog even 1 keer checken of alles klopt, voordat ik zaterdag als ik ze ophaal en eronder zet met grote witte rookwolken van verbrand rubber ga wegrijden......

    De velgen waren dus 17" 5x112 et-43 7.5j met 235x45x17" banden.
    Ze moeten dus onder mijn audi A4 2.4 (type B5) modeljaar 2000.

    Volgens de dealer moet het kunnen, weet 1 van jullie toevallig ook zeker of dit kan onder mijn auto. (de velgen komen van een nieuwe (b6) audi a4 Avant.

    Marco.
    En nu krijg ik een mail van audiparts.nl en die zeggen weer dat ze waarschijnlijk niet passen.......... :? nu weet ik het echt niet meer.......helluuuuuup.......

    2 audi dealers zeggen dat het past en audiparts denkt van niet......
    Kan niemand mij helpen, ik durf namelijk geen afstanden meer te rijden met mijn oude velgen erop (i.v.m. die scheur in de velg) en als ik de nieuwe er voor volgende week zaterdag nog niet op heb zitten kan ik ook niet naar de audiforum.nl meeting....... :cry:

    Marco
    Audi A4 2.4 V6 Tip-Tronic (full options)

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    Ik denk dat je ze gewoon moet passen,voor je ze koopt ff op een voor-wiel,stuur in alle standen,wiel rond-draaien en kijken of ut goed gaat.

    Ik denk ook dat ze passen en je er geen probleem mee krijgt,maar toch zou ik ze ff passen.

    Helaas werk ik al 14 jaar niet meer in de banden,dus ik heb geen ervaring met jou situatie.

    Suc6,Ray.
    It's just me,myself,and my Ford

  10. #29

    Standaard

    ik werk als audi monteru en weet heel zeker dat het past!

    hep zeeeeer vaak rs4 velgen gemonteert op passats a4 a6 enz enz enz
    bija allemaal et 43 en dat klopt helemaal!

  11. #30

    Standaard

    Ze zitten er ook al enkele weken onder...

    Bij deze sluit ik het topic dan ook maar.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •