Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 111

Onderwerp: Goede vervanger voor de Conti's 3 en 5 in de maat 245/40/18

  1. #21
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Goede vervanger voor de Conti's 3 en 5 in de maat 245/40/18

    Net ook de Hankook Ventus S1 Evo K117 besteld. 109 euro per band. En laat ze hier lokaal als ik ze thuis heb gekregen monteren , 15 euro per band. Dus totaal 500 euro voor 4 nieuwe banden.

    Bij bandenconcurrent.nl btw. Keep you guys posted.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  2. #22
    VosS4
    Guest

    Standaard Re: Goede vervanger voor de Conti's 3 en 5 in de maat 245/40/18

    Hier in de buurt (Amsterdam) zit een bedrijf die legt ze thuis of op je werk erom...€80,00 voor 4 stuks, balanceren of in zijn bus met Hunter apparaat of balanceren op de wagen (schijnt nog beter te zijn)

  3. #23
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Goede vervanger voor de Conti's 3 en 5 in de maat 245/40/18

    Dat is iets uit de buurt ;-) Opzich kan er niet echt veel fout gaan aan balanceren toch ? We gaan het meemaken in ieder geval.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  4. #24
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Goede vervanger voor de Conti's 3 en 5 in de maat 245/40/18

    Misschien is dit een handige optie voor als je banden online hebt gekocht.
    http://www.bandenthuis.nl/hoe-werkt-het/

    Lekker makkelijk bij je thuis op de oprit je nieuwe banden laten monteren. Ik heb in het verleden vaak gebruik gemaakt van en dergelijke service van kwikfit. Die kwamen zelfs naar mijn project in Zuid Limburg voor het leveren en monteren van twee banden.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  5. #25
    VosS4
    Guest

    Standaard Re: Goede vervanger voor de Conti's 3 en 5 in de maat 245/40/18



  6. #26
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Goede vervanger voor de Conti's 3 en 5 in de maat 245/40/18

    Okok, ziet er wel makkelijk uit. Zeker omdat ze de banden ook meenemen dat is wel fijn. 123bandenmontage zit helaas buiten het werk gebied. Bandenhuis zou wel een optie kunnen zijn. Ik weet niet of dat op zo'n korte termijn zou kunnen. Ik kreeg net een mailtje dat de banden onderweg zijn en morgen zullen arriveren. :-)
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  7. #27
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Goede vervanger voor de Conti's 3 en 5 in de maat 245/40/18

    Zo, ik had de banden de 29e besteld en de volgende dag rond 10:00 binnen. In de middag erop laten draaien dus ik kan weer even vooruit.

    Kan er nog niet zoveel over zeggen maar het rijd weer prima. Heb alleen nog korte stukjes gereden. Het banden geluid is minimaal afgenomen. Qua comfort is het niet echt anders voor me gevoel.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  8. Ad
  9. #28
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.654
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Goede vervanger voor de Conti's 3 en 5 in de maat 245/40/18

    Deze komt ook goed uit de testen.

    http://www.autobandenmarkt.nl/cgi-bi...n&typ=R-234568
    A4 -B6-1.9tdi-170pk- katvervanger-egr dicht-hartogtuning 18inch

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Leeftijd
    47
    Posts
    37
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Goede vervanger voor de Conti's 3 en 5 in de maat 245/40/18

    Verlate reaktie maar de Hankook's K117 deden het erg fijn onder mijn Evo X (1610kg op kenteken) maar ook de Goodyear F1 Asymmetric heb ik altijd met veel plezier gereden.

    Andere sites rapporteren recentelijk over de Conti 6-serie; die is nog een stuk meer responsive en slijtvaster dan de huidige 5-serie. Zeker de zomer-uitvoering zou een zeer goede allround zomerband moeten zijn waar je je niet echt een buil aan kan vallen. Helaas zullen ze met bijna 200 Euro per band voor 18" wel een stukje duurder zijn dan wat sommige personen willen uitgeven.

    Persoonlijk kijk ik naar 2 dingen in een band: efficiency op het wegdek (grip) en slijtage. Grofweg mag een band maximaal 1 cent per kilometer kosten zolang de grip bij voorgeschreven gebruik optimaal hoog is. Het is het enige stukje contact tussen jouw auto en de ondergrond wat ervoor zorgt dat je net wel/niet een enorme klapper kan maken.

    De A6 staat nu op Conti 5 (zomerband) maar als ze op zijn, gaat er zeer waarschijnlijk de 6-serie onder of, indien ik ze ergens even kan testen/lenen, weer de F1's.

  11. #30

    Standaard Re: Goede vervanger voor de Conti's 3 en 5 in de maat 245/40/18

    Hallo,

    Ik twijfel er momenteel over om de Michelin Primacy 3 245/40-18 te kopen.

    Iemand hier ervaring mee? Waar zit het verschil eigenlijk met de Primacy HP's ?

    Hebben deze goeie velgbescherming?

  12. #31

    Standaard Re: Goede vervanger voor de Conti's 3 en 5 in de maat 245/40/18

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tuffanatic Bekijk Berichten
    Andere sites rapporteren recentelijk over de Conti 6-serie; die is nog een stuk meer responsive en slijtvaster dan de huidige 5-serie. Zeker de zomer-uitvoering zou een zeer goede allround zomerband moeten zijn waar je je niet echt een buil aan kan vallen.
    Dat doet mij droevig kijken . De vorige (SC5) is al slijtvast, en dan als resultaat dat ze amper grip hebben vergeleken met de concurrentie. Ik vind de SC5 met stip de lawaaiigste en minst fijn (grippy) rijdende band die ik ooit onder deze auto gehad heb; als de SC6 nóg slijtvaster is, is het imo meer een ECO-green knetterhard rubbertje.

    Efficiency qua grip en slijtage zijn twee eigenschappen die eigenlijk loodrecht op elkaar staan. Wat mij betreft is de slijtvastheid zwaar ondergeschikt aan de prijs. Ik rij in 20.000km een setje banden op (3mm), die kosten ca 150 euro per stuk (zeg even 700 per set incl alles). Dat is 3,5 cent per kilometer. Als je naar 1 cent wil, dan moet je dus OF €40 per band uitgeven ipv €160, OF je moet 4x zo lang mee gaan (60.000km met een setje). Dat betekent dat er nooit performance rubber onder kan komen, als je op die prijs wil blijven. Die 1 cent per km vind ik dus wel erg karig...

    Ik ga dan uit van een gangbare (grotere) maat (225/40/18, 235/35/19), en van high-end banden (Nokian Z-Line, GY F1, Bridgestone Potenza S001/S003 etc.).
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  13. #32
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Goede vervanger voor de Conti's 3 en 5 in de maat 245/40/18

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oliebolman Bekijk Berichten
    Hallo,

    Ik twijfel er momenteel over om de Michelin Primacy 3 245/40-18 te kopen.

    Iemand hier ervaring mee? Waar zit het verschil eigenlijk met de Primacy HP's ?

    Hebben deze goeie velgbescherming?
    Ik heb ze onder A4 AR gehad. Maakten op gegeven moment rond de 130 km/h een irritant geluid en de auto was ondanks uitlijnen en balanceren "onrustig". Zijn na een paar duizend kilometer op kosten van Michelin Nederland vervangen door de Pilot Sport 3. Geen succes dus, deze Primacy's en ook terug te vinden als je een beetje Googled. Ik had ze besteld op basis van de configurator op de Michelin site. Nu met de PS3 geen problemen..
    Laatst gewijzigd door Akita; 28-02-16 om 20:13.
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  14. #33

    Standaard Re: Goede vervanger voor de Conti's 3 en 5 in de maat 245/40/18

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Akita Bekijk Berichten
    Ik heb ze onder A4 AR gehad. Maakten op gegeven moment rond de 130 km/h een irritant geluid en de auto was ondanks uitlijnen en balanceren "onrustig". Zijn na een paar duizend kilometer op kosten van Michelin Nederland vervangen door de Pilot Sport 3. Geen succes dus, deze Primacy's en ook terug te vinden als je een beetje Googled. Ik had ze besteld op basis van de configurator op de Michelin site. Nu met de PS3 geen problemen..
    Bedankt voor de info, toch beter nog eens over na denken. De lokale bandenboer raadde ze me aan en op deze site krijgen ze ook een goed percentage: http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Mi.../Primacy-3.htm

    Iemand ervaring met de HP's? Of toch beter de Pilot Sport 3? Rijdt deze niet harder?

    Andere banden met goede velgrandbescherming die jullie zouden aanraden?

  15. #34
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Goede vervanger voor de Conti's 3 en 5 in de maat 245/40/18

    De Pilot Sport is volgens mij 1 van de meest geliefde banden hier op t forum.
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  16. #35

    Standaard Re: Goede vervanger voor de Conti's 3 en 5 in de maat 245/40/18

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oliebolman Bekijk Berichten
    Andere banden met goede velgrandbescherming die jullie zouden aanraden?
    Ik had op mijn ex A4/8K de Michelin Pilot Sport 2, stil en zeer lange (slijtvast) levens duur

    Velgrand bescherming.jpg P1000101.jpg P1000102.jpg P1000103.jpg

    Perfecte velgrand bescherming

    Nu op de A5 de Dunlop Sportmaxx GT, zelfde eigenschappen,
    Maar minder slijtvast dan de M PS2 en velgrand bescherming is iets minder dik dan op de M PS2

    IMG_3848.jpgIMG_3671.jpg IMG_3729.jpg


    Had ze hier gekocht -> http://www.oponeo.nl/banden-zoeken/s...r=1/245-40-r18

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  17. #36
    VosS4
    Guest

    Standaard Re: Goede vervanger voor de Conti's 3 en 5 in de maat 245/40/18

    Ik stap af van de Michelin Super Sport en ga weer terug naar Bridgestone S001, Michelin goede 2'e maar de Bridgestone's Potenza S001 blijven toch echt superieur.

  18. #37

    Standaard Re: Goede vervanger voor de Conti's 3 en 5 in de maat 245/40/18

    de bandenboer heeft me nu de Michelin Pilot Sport 4 97Y XL aangeraden.

    Hier al iemand ervaring mee? Lees er goeie recensies over op tyrereview

  19. #38
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Goede vervanger voor de Conti's 3 en 5 in de maat 245/40/18

    Daar kan weinig mis mee zijn
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  20. #39
    VosS4
    Guest

    Standaard Re: Goede vervanger voor de Conti's 3 en 5 in de maat 245/40/18

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oliebolman Bekijk Berichten
    de bandenboer heeft me nu de Michelin Pilot Sport 4 97Y XL aangeraden.

    Hier al iemand ervaring mee? Lees er goeie recensies over op tyrereview
    Kon hij niet onderbouwen waarom hij ze aanrade?
    Of was het de band waarop momenteel de meeste korting geldt voor de bandenboer....
    De meeste adviezen van "bandenboeren" is praten voor eigen parochie, ofwel waar de meeste korting opzit.
    Zo heb ik voor het werk wel eens winkels verbouwd voor een grote Media winkel...daar hingen schoolborden in de kantine waarop die maand de meeste kortingen werden verkregen vanuit de fabrikanten, dus als je in de maand Mei voor een 42 Inch tv kwam liep de verkoper dan eerst met je naar Sony want die is de allerbeste en in de maand Juni naar Panasonic, en ja de verkoper kreeg bonus bij zijn salaris per verkochtte item die op 1 stond op het bord die betreffende maand....dus onafhankelijk my ass!
    en reviews op internet zijn ook zeer betrouwbaar 🤒
    Laatst gewijzigd door VosS4; 25-03-16 om 11:00.

  21. #40

    Standaard Re: Goede vervanger voor de Conti's 3 en 5 in de maat 245/40/18

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VosS4 Bekijk Berichten
    Kon hij niet onderbouwen waarom hij ze aanrade?
    Of was het de band waarop momenteel de meeste korting geldt voor de bandenboer....
    De meeste adviezen van "bandenboeren" is praten voor eigen parochie, ofwel waar de meeste korting opzit.
    Zo heb ik voor het werk wel eens winkels verbouwd voor een grote Media winkel...daar hingen schoolborden in de kantine waarop die maand de meeste kortingen werden verkregen vanuit de fabrikanten, dus als je in de maand Mei voor een 42 Inch tv kwam liep de verkoper dan eerst met je naar Sony want die is de allerbeste en in de maand Juni naar Panasonic, en ja de verkoper kreeg bonus bij zijn salaris per verkochtte item die op 1 stond op het bord die betreffende maand....dus onafhankelijk my ass!
    en reviews op internet zijn ook zeer betrouwbaar 🤒

    Ik had hem om de pilot sport 3 gevraagd, o.a. door de goeie commentaren hier, maar hij gaf me een offerte voor de pilot sport 4. Misschien is de '3' niet meer te krijgen nu de '4' er is?

    verder, heel interessant over die tv's

Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •