Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Trillingen vanaf 100 tot 140km/H . Wielnaaf ?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    33
    Posts
    227
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Trillingen vanaf 100 tot 140km/H . Wielnaaf ?

    Beste audi rijders,

    Ik heb een probleem met trillingen van mijn wagen boven de 100km per uur.
    Trillingen zijn vooral aan de passagiersstoel en midden armsteun. Ook voelbaar in het stuur maar niet zo erg als de passagiersstoel .

    Nu kwam ik op dit topic :
    http://www.audiforum.nl/forum/model-...t=#post1709918

    Dit is mijn bericht dat ik daar heb geplaatst het is maar om niet alles dubbel te poste :
    http://www.audiforum.nl/forum/model-...ml#post1709918

    Ik denk dat ik met hetzelfde probleem zit, maar de TS is al een tijdje niet actief geweest, en functie voor prive bericht te sturen staat bij hem uit, dus kan hem helaas niet contacteren.

    Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Ik heb al verschillende centreeringen gekocht en elke keer zelfde effect, velgen 2 x al gebalanceerd steeds zelfde effect.

    MVG,
    Konrad
    Laatst gewijzigd door Konrad; 27-02-16 om 08:44.

  2. #2

    Standaard Re: Trillingen vanaf 100 tot 140km/H . Wielnaaf ?

    Wissel je velgen incl. ringen op de assen. Dus, voorvelgen naar achter, en achtervelgen naar voren. Balanceren helpt hierin niet; dat is tegen gewichtsonbalans in de band/velg combinatie. Als je velg krom is, is er geen verschil in gewicht, maar een verschil in vorm. Als één of twee van je achtervelgen krom is, en je verplaatst 'm naar de vooras, dan moet je de trilling straks veel meer in je stuur voelen.

    Als vuistregel:
    * kromme velg vóór: trilling in stuur, pedalen en bodemplaat vóór
    * kromme velg achter: trilling in de hele auto, body, stoelen. Niet direct in de stuurinrichting.

    Als je dat weet, dan weet je of de trilling vanuit de velgen komt, of vanuit een ander deel van de auto. Als de trilling mee verhuist kan je ook beter voelen wélke van de twee het zijn (je voelt dan makkelijker of het links of rechts is). Je kan daarna weer kijken of ze krom zijn, of dat je de trilling kan verhelpen door bijv. je reservewiel te monteren.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Trillingen vanaf 100 tot 140km/H . Wielnaaf ?

    Dit is nog steeds dubbelposten. Verder in het gelinkte topic.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •