Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Winterset 19 of 20 inch, welke sneeuwkettingen aanschaffen om schade te vermijden

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    38
    Posts
    166
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Winterset 19 of 20 inch, welke sneeuwkettingen aanschaffen om schade te vermijden

    Ik ben op zoek naar een winterset voor mijn A6 avant facelift 2016.

    In de zomer staat de wagen op 20inch origineel , zou nu 19 of 20inch aanschaffen voor de winter.

    elke sneeuwkettingen kan ik best aanschaffen om schade te vermijden aan luchtvering,velgen zelf en alles wat nog zou beschadigd kunnen worden door slechte of verkeerde kettingen ?
    Laatst gewijzigd door hans adriaens; 06-11-16 om 18:11.

  2. #2
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard winterset , goede replica of origineel occasie

    Ik heb vorige week deze set in 19" gekocht bij Wheelpoint in Uden, ze verkopen oem gebruikte setjes of goede Italiaanse replica's.



    Please ga voor 19" onder die dikke A6, 18" is het toch net niet imo.




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Benzine
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    38
    Posts
    166
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Winterset, goede replica of origineel occasie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Ik heb vorige week deze set in 19" gekocht bij Wheelpoint in Uden, ze verkopen oem gebruikte setjes of goede Italiaanse replica's.



    Please ga voor 19" onder die dikke A6, 18" is het toch net niet imo.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Benzine
    ben ook van die mening maar dan kan ik ook evengoed 20 behouden

    bedankt voor dit adres , heb alvast even een mail gestuurd om te kijken wat ze verder nog op voorraad hebben van originele velgen aangezien de meeste reeds gereserveerd zijn.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    38
    Posts
    166
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Winterset, goede replica of origineel occasie

    er is mij een velg aangeraden van 8x18 et 45 , komt deze niet te ver naar binnen voor remklauwen of ophanging ?
    Denk dat origneel audi ET 37 had in 18 x 7,5 ?

  5. #5
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Winterset, goede replica of origineel occasie

    Niet te ver, maar ziet er niet lekker uit, ook de 8" breedte is misschien net iets te smal.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Benzine
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned


  6. #6

    Standaard Re: Winterset, goede replica of origineel occasie

    Origineel inderdaad 7.5 18" ET37. Overigens zijn alle originele A6 C7 winterwielen 7.5 breed, met uitzondering van de 20" wielen. Naar mijn idee is 8 dus helemaal niet te smal.
    De door jouw genoemde velg heeft aan de buitenkant nauwelijks afwijking met origineel en ziet er dus origineel uit. Aan de binnenkant echter verschilt het 1.5cm. Jouw 3.0tdi heeft ook nog bovengemiddelde remklauwen. Het zal misschien net gaan, maar als je nog sneeuwkettingen erom wil hebben vraag ik me af of het slim is.. Bij mijn 19" originele A6 C7 winterset passen sneeuwkettingen (kleine schakels!) ook nog maar net.
    Ter info;
    18" oem winterwiel = 4G0601025M (7.5 18" ET37 met 225/50 banden)
    19" oem winterwiel = 4G0601025P (7.5 19" ET33 met 235/45 banden)

    Succes met je zoektocht.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    38
    Posts
    166
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Winterset, goede replica of origineel occasie

    Dat bevestigd dus inderdaad weer ik voor vrees , ik heb ook nog AAS dus weet niet of er dan eventueel meer of minder speling komt tegenover een gewoon of s-line onderstel.

    Maar heb dus geen zin in dergelijke grappen aangezien ik ook van plan ben om in het slechtste geval sneeuwkettingen op te leggen

    indien 8breed zou ik dan beter iets zoeken met ET 25 of in die aard ? zo komt de velg weer 20 terug en dus nagenoeg de originele waarde dat deze naar binnen gaat ?

    Liefst van alles gewoon originele velgen zonder gedoe maar nieuw vindt ik ze wat duur

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Origineel inderdaad 7.5 18" ET37. Overigens zijn alle originele A6 C7 winterwielen 7.5 breed, met uitzondering van de 20" wielen. Naar mijn idee is 8 dus helemaal niet te smal.
    De door jouw genoemde velg heeft aan de buitenkant nauwelijks afwijking met origineel en ziet er dus origineel uit. Aan de binnenkant echter verschilt het 1.5cm. Jouw 3.0tdi heeft ook nog bovengemiddelde remklauwen. Het zal misschien net gaan, maar als je nog sneeuwkettingen erom wil hebben vraag ik me af of het slim is.. Bij mijn 19" originele A6 C7 winterset passen sneeuwkettingen (kleine schakels!) ook nog maar net.
    Ter info;
    18" oem winterwiel = 4G0601025M (7.5 18" ET37 met 225/50 banden)
    19" oem winterwiel = 4G0601025P (7.5 19" ET33 met 235/45 banden)

    Succes met je zoektocht.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Winterset, goede replica of origineel occasie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hans adriaens Bekijk Berichten
    Dat bevestigd dus inderdaad weer ik voor vrees , ik heb ook nog AAS dus weet niet of er dan eventueel meer of minder speling komt tegenover een gewoon of s-line onderstel.
    Maar heb dus geen zin in dergelijke grappen aangezien ik ook van plan ben om in het slechtste geval sneeuwkettingen op te leggen
    indien 8breed zou ik dan beter iets zoeken met ET 25 of in die aard ? zo komt de velg weer 20 terug en dus nagenoeg de originele waarde dat deze naar binnen gaat ?
    Liefst van alles gewoon originele velgen zonder gedoe maar nieuw vindt ik ze wat duur
    Als je ze op ET25 zet betekent dat natuurlijk ook dat je bijna 2cm verder naar buiten verschuift. Dan kom je 4mm verder naar buiten dan de wielen op deze foto:
    Bijlage 234151
    Lijkt mij ook niet verstandig met sneeuwkettingen. Die ET45 velgen passen wel, ter vergelijk: de originele 20" zomervelg komt nog ~ 5 milimeter verder naar binnen! Maar als je sneeuwkettingen erom legt heb je met kleine schakels (9mm) nog meer ruimte nodig aan de binnenkant dan die 20" zomervelg. Dan gaat het krap worden volgens mij. Je zou dan nog loopvlakkettingen kunnen kopen zodat ze niet aan de achterkant van de velg komen, maar dan praat je over kettingen van €300 - €400 euro. Waar precies die grens ligt van wat wel en niet kan met niet-originele velgen weet ik niet. Ik heb op m'n A6 Avant C7 alleen de 19" originele wintervelg gehad, dus alleen met die velg ervaring i.c.m. sneeuwkettingen. Op Ebay vind je de 18" en 19" velgen inclusief banden ook terug. Daar heb ik mijn winterset ook vandaan. Vaak valt er flink te onderhandelen over de prijs. Het kost wat, maar uiteindelijk rij je toch nog een flink deel van het jaar op winterbanden. Zonde als je wagen er alleen 's zomers dik uit ziet.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    38
    Posts
    166
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Winterset, goede replica of origineel occasie

    Dus ik kan niet naar binnen of naar buiten met velg , dan vraag ik me af wat ik wel kan aanschaffen buiten een originele velg .

    in de zomer heb ik de 20inch velgen erop en op de vorige had ik 18" s-line maar met beide velgen zeiden ze me al dat gewone kettingen niet mogelijk zijn , als ik het goed begrijp enkel originele wintervelgen als ik kettingen wil gebruiken ?

  11. #10
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Winterset, goede replica of origineel occasie

    Makkie


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Benzine
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  12. #11

    Standaard Re: Winterset, goede replica of origineel occasie

    Kan wel, maar als je met sneeuwkettingen wil kunnen rijden blijf dan enigszins in de buurt van de OEM ET-waarde 37 als je graag 8 breed wil.. Dan heb je aan de binnekant evenveel afwijking als aan de buitenkant. Er is meer op de wereld dan Wheelpoint trouwens. En zoals gezegd (Pewag) 9mm sneeuwkettingen gaan in ieder geval goed i.c.m. 235 banden 7.5 ET33 19 inch.

    Edit: of je pakt de ET45 en gebruikt kleine spacers om meer ruimte te krijgen voor je sneeuwkettingen..
    Laatst gewijzigd door Nenna; 05-11-16 om 16:57.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    38
    Posts
    166
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Winterset, goede replica of origineel occasie

    bijna alle sets in 18inch van alternatieve merken zijn 8 of 8,5 breed , ik probeer alleszins een originele set te vinden dan al zal het moeilijk worden om een 18 of 19 origineel en betaalbaar te vinden

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    38
    Posts
    166
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Winterset, goede replica of origineel occasie

    Ben dus nog wat aan het zoeken , in originele velgen (occasie) kan ik verlopig mijn zin niet vinden.

    Onderstaande velgen vond ik nog:
    maar is 19 en 20inch :
    https://www.jdbandenvelgen.nl/audi-a...gen-conti.html

    https://www.jdbandenvelgen.nl/audi-a...winterban.html

    passen deze met de waardes van 8,5 ET 45 in samengang met AAS ?

    gezien de prijs van deze sets zou ik desnoods opleggen voor iets duurdere sneeuwkettingen met enkel schakels op de band , maar passen deze velgen of zich al ?
    volgens hun website uiteraard wel maar ik wil zekerheid dus graag iemand die me dit kan bevestigen.

    Deze post vond ik terug uit een ouder topic :

    ik ga er dus van uit dat beide sets geen probleem zijn ?

    Kan er mij iemand dit nogmaals bevestigen , en mij ook aangeven naar welk soort kettingen ik op zoek moet gaan om eender welke schade te vermijden ?


    Met de zoekfunctie kun je heel veel informatie vinden over velgmaten en samenhang tussen die maten. ET geeft aan hoever het 'ophangpunt' van de velg uit het midden van het velgbed in de breedte zit. De breedte is de J; ET en J hangen dus met elkaar samen.

    Op de A6 C7 aan originele velgen:
    7,5J, ET 33 tot ET 37
    8,0J, ET 39
    8,5J, ET 45

    E90N heeft blijkbaar niet de originele 20" er onder liggen; ET35 is 10mm lager dan af fabriek ET45 bij de 20" rotorvelgen. Velg komt dan 10mm verder naar buiten en dat past blijkbaar goed.

    Welke velgbreedte en welke bandmaat ben je van plan?
    Laatst gewijzigd door hans adriaens; 06-11-16 om 18:05.

  15. #14

    Standaard Re: Winterset, goede replica of origineel occasie

    Passen allebei, het zijn namelijk gewoon A6 C7 zomervelgen. 255 breed is wel vrij breed voor winterbanden, dat heeft voor en nadelen. Voor mensen die niet regelmatig door verse sneeuw moeten is het prima. Op die 19" zitten trouwens nog wel zomerbanden, maar dat had je vast al gezien. Voor beiden naar mijn idee geen veilige ruimte aan de achterkant voor normale sneeuwkettingen. Voor die 20" velgen heb je bijvoorbeeld de volgende loopvlakkettingen:
    Maggi TRAK 4x4 - SUV LT45
    RUD Centrax N892
    Maggi TRAK Sport 215
    Thule K Summit K44

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    38
    Posts
    166
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Winterset, goede replica of origineel occasie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Passen allebei, het zijn namelijk gewoon A6 C7 zomervelgen. 255 breed is wel vrij breed voor winterbanden, dat heeft voor en nadelen. Voor mensen die niet regelmatig door verse sneeuw moeten is het prima. Op die 19" zitten trouwens nog wel zomerbanden, maar dat had je vast al gezien. Voor beiden naar mijn idee geen veilige ruimte aan de achterkant voor normale sneeuwkettingen. Voor die 20" velgen heb je bijvoorbeeld de volgende loopvlakkettingen:
    Maggi TRAK 4x4 - SUV LT45
    RUD Centrax N892
    Maggi TRAK Sport 215
    Thule K Summit K44
    Nogmaals dank voor je reactie RazOr , de liefde voor 20 inch is groot dus het zal deze worden , ik rij zelfs niet veel km's met deze wagen dus denk dat 20inch met 255 inderdaad vrij breed is maar voor het belgische winterweer met Quattro denk ik dat dit op zich nog wel veilig rijden zal zijn ? het verschil met 235 of 245 is nu niet zo groot in het andere geval.

    en zeer bedankt voor de sneeuwkeeting door te geven , dat ze me wat geld gaan kosten is duidelijk , maar we rijden niet voor niets met dure wagens dus verdienen ook een goede bescherming al is het maar in geval van noot en waarschijnlijk zonder geld.
    Maar je moet ze maar éénmaal nodig hebben en dan zal het u veel andere schade of kosten kunnen besparen

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •