Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 83

Onderwerp: ondanks uitlijning toch naar rechts blijven trekken !

  1. #21

    Standaard

    hier het uitlijnrapport van mijn B4

    Gegroet jan
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    Trots eigenaar van 0pk aan AUDI power en (185pk + 240pk mercedes power)

  2. #22

    Standaard

    Ik heb helaas geen scanner dus dat zal niet gaan.
    Wat mij opvalt is dat de waarde van Naloop(wat dit ook moge zijn) bij mij beide zowel links als rechts op 3 staan (!) Deze waarde valt niet binnen de min-max specificaties zag ik. De overige waarden liggen wel binnen de marges, alleen achter waren geloof ik niet alle waardin binnen de toleranties, alleen begreep ik dat je achter niet kan bijstellen.
    Ik zit nu op mijn werk en heb het rapport niet bij me, maar ik zal volgende week mijn waarden eens naast die van jou zetten.

  3. #23
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    "Binnen de marges" vind ik nou net 't probleem!
    De uitlijnunit waar mijn S6 op werd behandeld, kon tot 2 cijfers achter de komma nauwkeurig. Het zgn 'groene bereik' was behoorlijk groot.

    Mijn redenring was even simpel als vervelend voor de uitlijners: Als 't tot op hondersten nauwkeurig kan, doe dat dan ook!
    RS6 C5
    A3 TDIe

  4. #24

    Standaard

    Als ik dagelijks de 200+km/u grens paseert dan zou mijn wagen ook tot op 2 cijfers achter de komma nauwkeurig moeten uitgelijnd zijn.
    Maar ik rij maar gewone baan en sinds het vervangen van de rubbers van de vooras en vervangen van de remmen + nog eens het uitlijnen rijdt de de audi geweldig 8).
    Hoe ie zou rijden boven de 200km/u weet ik niet want dat haalt ie niet

    Gegroet Jan
    Trots eigenaar van 0pk aan AUDI power en (185pk + 240pk mercedes power)

  5. #25
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JM
    Als ik dagelijks de 200+km/u grens paseert dan zou mijn wagen ook tot op 2 cijfers achter de komma nauwkeurig moeten uitgelijnd zijn.
    Maar ik rij maar gewone baan en sinds het vervangen van de rubbers van de vooras en vervangen van de remmen + nog eens het uitlijnen rijdt de de audi geweldig 8).
    Hoe ie zou rijden boven de 200km/u weet ik niet want dat haalt ie niet

    Gegroet Jan
    Jan, heb je al geprobeerd krachtig te remmen zonder handen aan het stuur? Problemen treden niet alleen op bij 200 km/u plus!
    Bovendien, bandenslijtage merk je meestal pas als 't te laat is...

    Als je hard optrekt en de voorkant is zoekerig, dan te veel uitspoor. Zoekerig bij remmen; te sterk toespoor. Of in beide gevallen van één wiel.
    RS6 C5
    A3 TDIe


  6. #26

    Standaard

    Ik heb wel al 2 gehad. Teveel toespoor en teveel uitspoor.
    En nu je het zegt klopt het wel.
    Ik heb wel nog niet geremd zonder mijn handen aan het stuur.
    Maar voorlopig voelt de wagen wel goed aan.( en geen last van zoekerig gedoe).
    Het probleem dat zich wel stelt is dat de achteras niet uitlijnbaar is.
    Dus als je de vooras op een paar hondersten nauwkeurig uitlijnt zit nog altijd met een achteras die niet uitlijnbaar is.
    Bij een S6 is dat wel mogelijk denk ik.
    een vraagje Eszes: Hoe rijdt ie nu na het ongeval de S6?

    Gegroet Jan
    Trots eigenaar van 0pk aan AUDI power en (185pk + 240pk mercedes power)

  7. #27
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JM
    een vraagje Eszes: Hoe rijdt ie nu na het ongeval de S6?

    Gegroet Jan
    Beter dan voorheen; kan 't iedereen aanraden. Ga een keer met 200 km/u plus tegen de vangrail leunen...

    Inmiddels zijn er een paar rammeltjes bijgekomen; heb ik al gemeld. Wordt allemaal 1e week sept bij/weggewerkt. Moet nog een nieuwe zijruit in; nieuwe koplampunit; mistlampen doen 't niet; asbakje linksachter zit vast en rammelt.
    En hij wordt helemaal gepoetst en in de Wax Oyl gezet!

    Kortom kleinigheidjes die zich laten oplossen.
    RS6 C5
    A3 TDIe

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    Volgens mij heb ik de oplossing gevonden. Het profiel van de banden voor loopt niet gelijk, ma.w. profiel moet volgens mij altijd in spiegelbeeld lopen tov. van elkaar. Nu is het zo dat het profiel wat linksvoor aan de buitenkant zit, rechtsvoor aan de binnenkant zit Nu ben ik al naar de bandenboer geweest en volgens hem had deze band geen draairichting en dus zou het wel niets uitmaken.
    Maar profielen horen toch altijd in de dezelfde richting of op de zelfde plaats vanelkaar of ben ik nou gek ?

  10. #29
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Als de band inderdaad geen richtinggebonden profiel heeft, maakt het in principe niet uit hoe-ie zit gemonteerd.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #30
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    elke band met een asymmetrisch profiel is richtinggevoelig...
    RS6 C5
    A3 TDIe

  12. #31

    Standaard

    Band omgedraaid op de velg, maar geen effect.
    Ik zal nu de wielen nog eens wisselen, om te kijken of dit effect heeft.
    Wat me trouwens opvalt, ala ik al licht gas geef, dan verdraait het stuur al een beetje naar rechts ! Zou er misschien ergens ruimte op kunnen zitten, die bij het uitlijnen niet wordt meegenomen ?
    Ik wordt er zo langzamerhand nl. een beetje zat van, hij is nu al weer 5 keer naar de bandenboer teruggeweest, eerst 3 x balanceren, 1 keer uitlijnen en gisteren dus de bandenwissel. En nog is het probleem niet opgelost !

  13. #32
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Ik krijg steeds meer 't idee (op afstand, uiteraard), dat er een systematische fout zit in de uitlijning. Het refentiepunt is niet juist en daardoor kun je uitlijnen tot je een ons weegt; je krijgt 't 'meettechnisch' goed, maar in werkelijkheid staat de zaak scheef.

    Zoek eens een kaarsrechte weg op met een mooie strakke witte lijn erlangs. Laat de auto een rustig kaarsrecht uitrollen, zo dicht mogelijk langs langs die lijn.
    Kijk dan hoe de wielen staan t.o.v. van die lijn.

    Of, laat eens iemand achter je rijden en opletten of er een voorwiel opvallend uitsteekt t.o.v. een achterwiel. Of de auto 'krabbend' over de weg gaat.

    Want, optrekken naar rechts trekken; afremmen, ook; dan is het imho geen speling, bandendruk etc. Anders zou remmen en optrekken tegensteld effect hebben.
    RS6 C5
    A3 TDIe

  14. #33

    Standaard

    Ik ben een totale leek wat uitlijnen en remsystemen betreft, ... maar zou het evt. mogelijk zijn dat er een rem blijft plakken (aan de zijde waar de auto naar toerijdt)?

  15. #34

    Standaard

    Ik zal vandaag weer even bij Profile langsgaan en hen het probleem voorleggen.
    Maar ik zag gisteren nog wel dat de produktiedata van de 2 voorbanden nogal verschillen. De ene is gemaakt in 2001 en de ander in 2004. De ene is gefrabriceerd in Polen, de ander in Italie ! Zou dit nog invloedt kunnen hebben ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door qrt
    Ik ben een totale leek wat uitlijnen en remsystemen betreft, ... maar zou het evt. mogelijk zijn dat er een rem blijft plakken (aan de zijde waar de auto naar toerijdt)?

    Hoe zou ik dit moeten merken, dan zou er toch iets moeten aanslepen oid ?

  16. #35
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Die verschillende banden kunnen inderdaad dit effect hebben. Andere compound bijvoorbeeld. Lijkt me met twee verschillende productielanden heel geloofwaardig.

    Ik zou eens voor- en achterbanden wisselen zodat er twee dezelfde vooraan zitten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  17. #36

    Standaard

    Ik zal eerst links en rechts wisselen om te kijken of die dan naar links trekt, zo ja, dan ga ik de bandenboer voorstellen om 2 nieuwe en dezelfde banden te laten monteren. Of is dit een onredelijke vraag, kan ze ook naar achteren laten zetten, maar dan komen de banden met het minste profiel weer naar voren en ben ik dus weer eerder aan nieuwe banden toe en daar heb ik gezien de prijzen niet zoveel trek in. als ik kan aantonen dat het aan de banden ligt, heb ik dan geen recht op 2 andere ??

  18. #37
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Lijkt me wel. Je hebt twee dezelfde banden gekocht, niet twee verschillende.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  19. #38

    Standaard

    Ja, dat zou ik ook zeggen. Ik heb Firestone ook even gemaild hierover, eens kijken wat hun reactie wordt !!

  20. #39

    Standaard

    Is wel een totaal verschillende productie datum.
    Volgens mij klopt dit toch niet
    Terug gaan en nieuwe banden eisen.
    Ik wens je er veel succes mee.

    gegroet Jan
    Trots eigenaar van 0pk aan AUDI power en (185pk + 240pk mercedes power)

  21. #40

    Standaard

    Het ligt inderdaad aan de banden, heb ze gewisseld van links naar rechts en nu trekt hij naar links !! Kan ik nu aanspraak maken op andere banden ? Ik denk nl. dat ze voorstellen de oude banden die ik voor had zitten(die nog wel heel goed zijn overigens) maar weer voor te zetten en de nieuwe dan achter. Moet ik hier genoegen mee nemen, want denken jullie ?

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •