Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 83

Onderwerp: ondanks uitlijning toch naar rechts blijven trekken !

  1. #41
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.871
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Nee, je had dus twee dezelfde banden gekocht. Dit is een defect product, je mag terugname eisen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  2. #42

    Standaard

    Ok, dank je voor het advies, zal ze eens lief aankijken (ha, ha)

  3. #43
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.871
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Je had voorbanden gekocht, geen achterbanden... en dan nog, waar de banden ook zitten: ze moeten gewoon goed sporen.
    Niet onredelijk om nu gewoon één nieuwe band te eisen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #44

    Standaard

    Ja, dat was mijn idee ook al, en dan 1 met dezelfde produktiedatum en land !

  5. #45

    Standaard

    Ben er inmiddels weer geweest. Band is nu op de velg gedraaid en volgens de bandenboer zou de auto nu weer goed moeten sporen. Ze hebben er mee op de snelweg gereden zeggen ze. Ik moest het maar weer even proberen zo. (Nou ik ben benieuwd dan !)


  6. #46

    Standaard

    De auto loopt inderdaad weer als een trein. Alleen zit er nog wat onbalans in de wielen dus dat moet nog even verholpen. Eindelijk rijdt die weer zoals zou moeten. Ik hou het nog wel even in de gaten of het ook zo blijft want je weet het maar nooit.
    Ik kan nu weer met losse handen rijden. Alleen als ik gas loslaat lijkt het of de auto zijn spoor even verlaat, maar ik denk dat dit komt omdat de banden een tijdje in het verkeerde spoor hebben gereden. iK verwacht dat dit over een poosje wel over is.

  7. #47

    Standaard

    Nou, de onbalans is er weer uit. De wielen zijn aan de auto gebalanceerd, na eerst een keer normaal te zijn gebalanceerd. Dit hielp niet dus nu aan de auto. Nu is het trillen weer over maar nu trekt de auto weer naar rechts !! Gek wordt ik ervan !!!!
    Nu heb ik de banden weer eens goed bekeken en zag iets staan met TREAT oid. Hierachter stond vermeldt bij de ene band Polyester 1 steel 2 en op de andere band stond vermeldt TREAT polyester 1 steel 2 nylon 1 !!! Houdt dit in dat de samenstelling van de band anders is ? Wie weet dit want ik ben het spuugzat inmiddels. Als de samenstelling inderdaad anders is dan ben in spoedig bij de bandenboer terug en eis andere banden !

  8. Ad
  9. #48
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Ik vind dat je al engelengeduld hebt gehad...
    RS6 C5
    A3 TDIe

  10. #49

    Standaard

    Ja, dat klopt, ben een positivo en heb altijd de hoop dat het weer goed komt, soms ten onrechte dus !!

  11. #50
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.871
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johan
    Nu heb ik de banden weer eens goed bekeken en zag iets staan met TREAT oid. Hierachter stond vermeldt bij de ene band Polyester 1 steel 2 en op de andere band stond vermeldt TREAT polyester 1 steel 2 nylon 1 !!! Houdt dit in dat de samenstelling van de band anders is ? Wie weet dit want ik ben het spuugzat inmiddels. Als de samenstelling inderdaad anders is dan ben in spoedig bij de bandenboer terug en eis andere banden !
    Tread (met een D) is het loopvlak, de samenstelling van het loopvlak lijkt me bij de twee banden inderdaad verschillend...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #51

    Standaard

    Ok, dank je Tom, ik weet genoeg. Zal ze eens even blij maken, die oplichters !

  13. #52

    Standaard

    Lijkt niet verschillend, is verschillend.

    Beide hebben een polyester karkas, de ene band heeft twee stalen gordel lagen, de ander een stalen gordel laag en een nylonlaag.

    Moet ook nog wat over de sidewall bij staan, die in beide gevallen "1 polyester" zal zijn hoogstwaarschijnlijk.

    *edit
    twee stalen gordel lagen en een nylonlaag
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  14. #53

    Standaard

    Klopt inderdaad, die is hetzelfde. Jongens, bedankt voor de info, het is mij dus duidelijk geworden dat ik 2 banden heb gekocht met verschillende eigenschappen welke zorgen voor dit vreemde rijgedrag. Ik zal hen hierop aanspreken !

  15. #54

    Standaard

    Heb even info gevraagd bij Bridgestone. Het kon inderdaad liggen aan de samenstelling van de band. Heb in ieder geval de fabrikant dus achter me.
    Zodra de wagen terug is van de spuiter(kleine schade gehad) dan zal ik langs de bandenboer. Benieuwd wat ze nu weer zeggen, maar ik heb mijn huiswerk klaar !

  16. #55

    Standaard

    Auto vandaag bij bandenboer gebracht. Ze keken wat vreemd nadat ik hen had uitgelegd wat TREAD inhoudt (!!!) Ze hadden snel in de gaten dat ik mijn huiswerk goed had gedaan. Beetje overompelen dus. Hij moest het nog even met zijn chef overleggen maar heb er alle vertrouwen in(positivo dat blijf ik )dat het goed komt.

  17. #56
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Zal voor je duimen
    RS6 C5
    A3 TDIe

  18. #57

    Standaard

    Nou, je raad het al, niet goed dus ! Er is wel een vrij nieuwe(2004) band omgekomen maar weer een met een afwijkende samenstelling(zonder nylonlaag die de andere band wel heeft !) De wagen trekt nog steeds naar rechts. Ik zal mijn reservevelg er eens omgooien om te kijken of dat ook verschil uitmaakt. Zou het wellicht in de velg kunnen zitten ? Maar hoe kom je hierachter.
    We vervolgen hiermee het projekt banden Audi 80 en zijn nog net niet wanhopig !

  19. #58
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.871
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Je hebt nu dus wel twee dezelfde banden?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  20. #59

    Standaard

    ja Tom, wel dezelfde banden, het fabricagejaar is van de ene wk 50 2004 en de andere geloof ik week 16 van 2005. De ene is gemaakt in Polen en de andere in Italie, net als de andere band uit 2001 die eraf is gekomen. Dit was een foutje volgens de bandenboer, daarom nu een nieuwere band. Alleen, het gekke blijft dat een en dezelfde type band twee verschillende samenstellingen heeft. Firestone F590 zijn het overigens ! En nu twijfel ik nog steeds of het niet aan de samenstelling van de band kan liggen ! Ik zal er binnenkort maar weer eens langs, ze waren gelukkig wel begripvol over de situatie !

  21. #60
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.871
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Als ze zo begripvol zijn, waarom bestellen ze dan niet ineens twee nieuwe banden om hier vanaf te zijn? Als ik het goed begrijp rijd je nu dus nog steeds op twee verschillende banden rond...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •