Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Luchtvering A6 Allroad 2007 krom, wat is hier de oorzaak van?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Luchtvering A6 Allroad 2007 krom, wat is hier de oorzaak van?

    De luchtvering van mijn A6 Allroad is 3 maanden geleden rechts voor vervangen nadat deze na 12 jaar ging lekken. (a 1150,-)
    Nu lekt dezelfde veerpoot wederom waarna ik terug ben gegaan naar de garage die de reparatie heeft uitgevoerd.

    Zojuist word ik gebeld dat de veerpoot krom is. Ik ben gaan kijken en er zit inderdaad een kleine knik in de veerpoot.

    De garage zegt dat ik er iets geks mee moet hebben gedaan om dit te bewerk stellingen. Ik ben me er niet van bewust dat er iets geks is voorgevallen.
    Zou het kunnen dat dit een montagefout is geweest?

    Wat denken jullie dat de oorzaak kan zijn van een (nieuwe, denk NIET origineel Audi) kromme luchtvering poot? En zou dit onder garantie moeten vallen?
    Laatst gewijzigd door teun1; 20-09-19 om 13:23.

  2. #2
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.304
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Luchtvering A6 Allroad 2007 krom, wat is hier de oorzaak van?

    Beste Teun, wat wij denken is eigenlijk helemaal niet belangrijk, immers het kan zoveel zijn. Klinkt stom maar jij zegt dat jouw niets geks is voorgevallen, hoe kunnen wij dit verifiëren. Dat is een onmogelijke zaak en lijdt alleen maar tot speculaties.

    Je schrijft "denk niet origineel Audi", klinkt stom maar ik weet perfect wat origineel aan mijn auto is en wat niet. Mijn achterbalgen zijn door Pedro vervangen voor imitatie die in zijn ogen net zo goed waren echter voor een fractie van de prijs. Mijn ruitewissermechaniek is vervangen voor origineel want met imitatie zijn er toch wat maatvoering issues..

    Met andere woorden als je twijfelt aan de kundigheid van de garage is een second opinion misschien iets (door BOVAG bv) die dan hier uitsluitsel over moet geven. Verder als het een slechte imitatie is van inferieur materiaal dan kunnen zij dit ook controleren.

    Al met al zou ik in dit geval met de garagist in gesprek gaan om te kijken wat hij voor jou kan betekenen, moet het onder garantie vallen, nogmaals jij zegt niets raars gedaan te hebben maar stel dat je even een offroad parcours gereden hebt en een paar klappen over wat rotsen gemaakt hebt.. moet dat dan ook garantie zijn...

    Kortom kijk of je er onder het genot van het vrijdag biertje uit kan komen (doet werkelijk soms wonderen op vrijdag met een koud krat bier aankomen en daarna rustig in gesprek te gaan met de garagist...
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  3. #3
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Luchtvering A6 Allroad 2007 krom, wat is hier de oorzaak van?

    Met luchtvering vervangen bedoel je dan dat dit een set is van Balg en veerpoot ? Heb je het oude spul nog retour genomen ? Dat doe ik meestal wel omdat ik het zelf dan kan checken en ik weet dan zeker wat er wel en niet is vervangen. En ik vind het interresant :-)

    Bovag heb je waarschijnlijk helemaal niks aan want die zijn er in de regel meer voor de garagist dan voor de consument heb ik gemerkt. En hun 'uitspraak' is sowieso niet bindend voor de garage het is een advies , tenzij je het via een rechtgang aan gaat vechten wat weer centjes kost.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •