Resultaten 1 tot 7 van de 7
    1. #1

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      10 2017
      Posts
      99
      Kudos
      0
      Auto
      Audi RS6

      Standaard Tweedelige remschijf trilt na 1 keer remmen

      Vrienden, ik doe het even in korte zinnen.

      Twee delige set met aluminium hart en brembo schijf geperforeerd met KBC rode blokken op 8 zuiger klauw.

      12 H-bobins zijn gebruikt voor de montage en staat op 14Nm.

      Koud geen trilling maar na een keer remmen serieus zware trillingen!

      Schijven met naaf zijn gericht maar het rechtsvoor 0.9m uitwijken en linksvoor 1.5mm uitwijking. Ik dacht dat 0.2 de max was.

      Ik lees dat brembo 7Nm gebruikt voor hun materiaal.

      Alle 16 zuigers incl blokken en mechanisme zijn goed en op remmenbank 0% afwijking van elkaar.

      Draagarmrubbers goed.

      Wie kan me helpen met dit probleem? Of weet waarom naar 1x remmen de trilling zo heving kunnen zijn.

      Bedankt.


      VCDS HEX-NET / ODIS-S / ODIS-E VASPC / ETKA / ESLAWIN / REGIO ZEELAND - BRABANT

    2. #2
      jos_br's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2003
      Leeftijd
      60
      Posts
      1.092
      Kudos
      13
      Auto
      Audi TT
      Land
      Land

      Standaard Re: Tweedelige remschijf trilt na 1 keer remmen

      Meestal een verkeerde combi schijven en blokken.

      Jos.

    3. #3

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      10 2017
      Posts
      99
      Kudos
      0
      Auto
      Audi RS6

      Standaard Re: Tweedelige remschijf trilt na 1 keer remmen

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jos_br Bekijk Berichten
      Meestal een verkeerde combi schijven en blokken.

      Jos.
      Daar heb ik nog niet aan gedacht. Ik zal de OEM blokken eens plaatsen.

      Bedankt voor je reactie!

      Maar 1.5mm afwijking lijkt me veel trouwens!



      VCDS HEX-NET / ODIS-S / ODIS-E VASPC / ETKA / ESLAWIN / REGIO ZEELAND - BRABANT
      Laatst gewijzigd door BasBoos; 03-05-20 om 21:07.

    4. #4
      jos_br's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2003
      Leeftijd
      60
      Posts
      1.092
      Kudos
      13
      Auto
      Audi TT
      Land
      Land

      Standaard Re: Tweedelige remschijf trilt na 1 keer remmen

      Dan zou die ook koud moeten trillen. Pak maar een Ferodo DS2500 of 3000, of een Carbon -Loraine blok.

      Jos.

    5. #5

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      10 2017
      Posts
      99
      Kudos
      0
      Auto
      Audi RS6

      Standaard Re: Tweedelige remschijf trilt na 1 keer remmen

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jos_br Bekijk Berichten
      Dan zou die ook koud moeten trillen. Pak maar een Ferodo DS2500 of 3000, of een Carbon -Loraine blok.

      Jos.
      Koud trilt hij niet, hoe warmer de schijf wordt hoe meer de trilling is. De velg is ook overdreven warm!

      De 3000 is niet goed voor op straat ivm dat deze eerst warm moet worden. De 2500 had ik ook op een touareg en heb deze vervangen voor EBC geel op een Brembo schijf, dat werkt nog prima.

      Om voor het testen de 2500 of 3000 te kopen vind ik te duur. Maar ga van het weekend even testen net de OEM blokken en de schijven.

      Nu tijdelijk gegroefde met EBC rood en dat gaat prima..



      VCDS HEX-NET / ODIS-S / ODIS-E VASPC / ETKA / ESLAWIN / REGIO ZEELAND - BRABANT


    6. #6

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      10 2009
      Posts
      380
      Kudos
      0
      Auto
      Audi 100
      Land
      Land

      Standaard Re: Tweedelige remschijf trilt na 1 keer remmen

      Wat ik zie is het volgende en daarmee heb ik het gevoel dat de klok niet juist wordt afgelezen:
      Op het klokje staat: 1 streepje = 0,01 mm.

      Even er van uit gaande dat je de klok alleen met de zwarte ring op nul hebt gezet, dan lees ik op foto 3 een afwijking van 0,09 mm.

      Voor foto 4 hetzlefde. Als ik de 1 op de mm indicatie* negeer omdat ik er van uit ga dat je de klok alleen met de zwarte ring op nul hebt gezet lees ik 0,15mm. Een slinger van meer dan 1 mm kun je met het blote oog zien.

      Om hierop verder te borduren met 0,09 en 0,15 mm lijken de schijven oke.
      Ik weet niet wat voor setup ervoor op zat, maar ik kan uit ervaring spreken dat nieuwe remmen op oude/versleten/slappe draagarmrubbers enorme trillingen kunnen veroorzaken bij het remmen. En dan heb ik het over de inimini OEM remmen van een Golf 1.6 TDI.

      Puntje 3, warme remmen doen het beter dan koude remmen. Dit versterkt het effect.
      puntje 4, de velgen horen warm te zijn. Ondanks de geventileerde schijven wordt een groot deel van de warmte nog steeds aan de velgen afgegeven.

      Ik zou beginnen met het checken van de rubbers in de ophanging. Daarna kijken of de naven netjes schoon zijn.

      * mm indicatie is de kleine klok onderin. 1x rond van de grote klok = 1 mm, de kleine klok kan in totaal 10 mm aangeven wanneer deze 1 x rond is gegaan.
      Laatst gewijzigd door lesley; 07-05-20 om 14:26.
      '92 Audi 100 S4 automaat
      '06 A3 2.0 TDI S-Tronic

    7. #7

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      10 2017
      Posts
      99
      Kudos
      0
      Auto
      Audi RS6

      Standaard Re: Tweedelige remschijf trilt na 1 keer remmen

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lesley Bekijk Berichten
      Wat ik zie is het volgende en daarmee heb ik het gevoel dat de klok niet juist wordt afgelezen:
      Op het klokje staat: 1 streepje = 0,01 mm.

      Even er van uit gaande dat je de klok alleen met de zwarte ring op nul hebt gezet, dan lees ik op foto 3 een afwijking van 0,09 mm.

      Voor foto 4 hetzlefde. Als ik de 1 op de mm indicatie* negeer omdat ik er van uit ga dat je de klok alleen met de zwarte ring op nul hebt gezet lees ik 0,15mm. Een slinger van meer dan 1 mm kun je met het blote oog zien.

      Om hierop verder te borduren met 0,09 en 0,15 mm lijken de schijven oke.
      Ik weet niet wat voor setup ervoor op zat, maar ik kan uit ervaring spreken dat nieuwe remmen op oude/versleten/slappe draagarmrubbers enorme trillingen kunnen veroorzaken bij het remmen. En dan heb ik het over de inimini OEM remmen van een Golf 1.6 TDI.

      Puntje 3, warme remmen doen het beter dan koude remmen. Dit versterkt het effect.
      puntje 4, de velgen horen warm te zijn. Ondanks de geventileerde schijven wordt een groot deel van de warmte nog steeds aan de velgen afgegeven.

      Ik zou beginnen met het checken van de rubbers in de ophanging. Daarna kijken of de naven netjes schoon zijn.

      * mm indicatie is de kleine klok onderin. 1x rond van de grote klok = 1 mm, de kleine klok kan in totaal 10 mm aangeven wanneer deze 1 x rond is gegaan.
      Bedankt voor je reactie.

      Ik had de comma verkeerd gezet en goed dat je me corrigeert. Alleen mag een afwijking 0.02 zijn op 420mm schijven van brembo.

      De setup was OEM en nu met de gegroefde schijven en Red Stuff is het perfect en geen trillingen. Red Stuff met de geboorde schijven is trillingen. Naven zijn schoongemaakt en geboorde schijf is gericht.

      Ik denk dat de het keramische in de Red Stuff blokken een probleem geeft zoals eerder beweerd word door een mede forum lid.

      Inderdaad hoort het warm te worden maar niet zo warm dat de velgen niet met de hand aan te raken is. Schijven koud en remmen zou ook trillingen moeten veroorzaken als de rubbers op zouden zijn.

      Ik zal voor de zekerheid de rubbers nog eens checken maar nu werkt het weer goed met de gegroefde schijven.

      Wederom bedankt voor je input, wordt gewaardeerd



      VCDS HEX-NET / ODIS-S / ODIS-E VASPC / ETKA / ESLAWIN / REGIO ZEELAND - BRABANT

    8. Ad

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •