Resultaten 1 tot 12 van de 12
    1. #1

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      06 2018
      Leeftijd
      39
      Posts
      3
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A6

      Standaard Foto-vergelijking Eibach en H&R spacers. Waarom je NOOIT voor Eibach moet gaan!

      Ik had mijn Audi A6 Avant C7 mooi verlaagd met Eibach proline veren. Ik wilde graag bijpassende spacers dus ook Eibach gekocht. Na een paar weken rijden begon mijn stuur te trillen bij gas geven (boven de 100kmh). Dus de wielen laten balanseren…. niets veranderd. Ik baalde natuurlijk als een stekker omdat ik dacht dat een homokineet stuk was. Toen bedacht ik dat het wel eens aan de spacers zou kunnen liggen. En inderdaad!

      Na inspectie zag ik dat de centreer ring vervormd was. De velg sloot niet meer goed aan op de naaf. Dit was dus de boosdoener. De lip waar de velg opkomt vond ik ook veel te dun en kwetsbaar. Ik heb hiervoor met Eibach gemaild maar kreeg 0 op request. Ze waren TUV gecertificeerd en daarmee was de kous af (zie mailwisseling hieronder). Echt hele slechte service van Eibach. Toen ben ik overgestapt op H&R spacers en in de vergelijking hieronder zie je het kwaliteitsverschil. De centreerring is veel dikker en minder kwetsbaars. Nu geen enkel probleem met trillen meer

      Dus doe er je voordeel mee…en KOOP GEEN EIBACH SPACERS.





      Mail van Eibach:

      The centerring is thin but we never have heard about any problems during the installation. We approved this wheel spacer at the German TÜV without any thoughts.

      We assume that the spacer were not mounted the way, we recommend generally (torque wrench instead of a screw driver). Then the spacer is not fixed to 100 % and can move slightly on the wheel hub. The center of the spacer will be done by the screws.

      We recommend to recheck the installation again and fix the spacers with a torque wrench (N/mm as stated in the manufacturer manual). Please don´t use electric or pneumatic tools as this could cause vibrations because of misfit on the wheelhub.
      Please also check that the wheel hub as well as the inner contact surface of the rim have to be cleaned bevore the installation. Uncleaned surface also can cause vibrations.


      Mit freundlichen Grüßen | Best regards
      ****
      Heinrich Eibach GmbH | Am Lennedamm 1 | D-57413 Finnentrop
      T + 49 27 21 . 511 - 524 | F + 49 27 21 . 511 - 49 - 524
      sales@eibach.de
      Laatst gewijzigd door DezwarteA6; 17-10-21 om 00:12.

    2. #2

      Standaard Re: Foto-vergelijking Eibach en H&R spacers. Waarom je NOOIT voor Eibach moet gaan!

      Inderdaad zeg wat een verschil in dikte, wat een slap randje en een hele slappe reactie van hun.

      Bedankt voor de tip, Peeet
      S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
      ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
      Retrofits Topic A5/8T
      ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
      ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

    3. #3
      HD1's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2008
      Leeftijd
      62
      Posts
      19.605
      Kudos
      285
      Auto
      Audi S4
      Land
      Land

      Standaard Re: Foto-vergelijking Eibach en H&R spacers. Waarom je NOOIT voor Eibach moet gaan!

      Nogal iel...
      A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

    4. #4

      Standaard Re: Foto-vergelijking Eibach en H&R spacers. Waarom je NOOIT voor Eibach moet gaan!

      0 als reactie is toch niet zo? Je krijgt een persoonlijke bruikbare mail terug. Het ziet er inderdaad uit als een montagefout, wij hebben deze spacers ook probleemloos gebruikt van Eibach.
      Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
      TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
      www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.

    5. #5
      Rol-Co's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      04 2007
      Posts
      6.629
      Kudos
      1
      Auto
      Audi S4

      Standaard Re: Foto-vergelijking Eibach en H&R spacers. Waarom je NOOIT voor Eibach moet gaan!

      Moraal van het verhaal:

      Koop gewoon een velg met de et waarde die je wilt en laat spacers links liggen.
      Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.


    6. #6
      robby70's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2010
      Posts
      361
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A6
      Land
      Land

      Standaard Re: Foto-vergelijking Eibach en H&R spacers. Waarom je NOOIT voor Eibach moet gaan!

      Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens, spacers is een noodoplossing. En als je de wielbouten inderdaad voldoende had aangehaald had je ook geen probleem gehad vlgs mij. De vorige eigenaar van mn TTS had ze dr ook opgedaan voor het optische effect, die heb ik er toen zsm onderuit gehaald.

      Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
      A6 3.0TDI Quattro C7 (300pk/625Nm) 4G + TTS Quattro 8J (340pk/425Nm)

    7. #7

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      06 2018
      Leeftijd
      39
      Posts
      3
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A6

      Standaard Re: Foto-vergelijking Eibach en H&R spacers. Waarom je NOOIT voor Eibach moet gaan!

      Ik was bij de montage aanwezig en ze zijn met het juiste moment aangehaald. Altijd makkelijk om als fabrikant of verkoper het over de boeg van een montage fout te gooien. Foto’s zeggen meer dan 1000 woorden. De rand is nu eenmaal zo dun als aluminiumfolie dus bij de eerste de beste ‘put hole’ ben je aan de beurt met Eibach.

      V.w.b. ET waarde ben ik het 100% eens. Deze spacers zijn een noodgreep om originele Competition velgen mooi te laten passen. Verre van ideaal en ik denk niet dat ik dat nog een keer zou doen

    8. Ad
    9. #8

      Standaard Re: Foto-vergelijking Eibach en H&R spacers. Waarom je NOOIT voor Eibach moet gaan!

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DezwarteA6 Bekijk Berichten
      Ik was bij de montage aanwezig en ze zijn met het juiste moment aangehaald. Altijd makkelijk om als fabrikant of verkoper het over de boeg van een montage fout te gooien. Foto’s zeggen meer dan 1000 woorden. De rand is nu eenmaal zo dun als aluminiumfolie dus bij de eerste de beste ‘put hole’ ben je aan de beurt met Eibach.
      Tja, zo is het ook altijd makkelijk om een product de schuld te geven, op de foto zie ik een montagefout, kan nooit door een gat in de weg komen. Ik verkoop zelf geen spacers overigens.
      Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
      TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
      www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.

    10. #9
      Dutchlimits's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      01 2016
      Posts
      743
      Kudos
      0
      Auto
      Audi S7

      Standaard Re: Foto-vergelijking Eibach en H&R spacers. Waarom je NOOIT voor Eibach moet gaan!

      Het middelste gedeelte is een hulpmiddel om je velg gecentreerd te monteren. Er zijn ook aftermarket velgen met plastic centreerringen, zou niet best zijn als dat je autovelg bij een dikke gat in de weg door een plastic ring wordt vastgehouden. Dit doen je bouten... 5x 120Nm op best veel oppervlakte, dat gaat echt niet verschuiven.
      Audi S7 4.0T V8 2013

    11. #10

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      06 2021
      Leeftijd
      22
      Posts
      31
      Kudos
      0

      Standaard Re: Foto-vergelijking Eibach en H&R spacers. Waarom je NOOIT voor Eibach moet gaan!

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DezwarteA6 Bekijk Berichten
      Ik had mijn Audi A6 Avant C7 mooi verlaagd met Eibach proline veren. Ik wilde graag bijpassende spacers dus ook Eibach gekocht. Na een paar weken rijden begon mijn stuur te trillen bij gas geven (boven de 100kmh). Dus de wielen laten balanseren…. niets veranderd. Ik baalde natuurlijk als een stekker omdat ik dacht dat een homokineet stuk was. Toen bedacht ik dat het wel eens aan de spacers zou kunnen liggen. En inderdaad!

      Na inspectie zag ik dat de centreer ring vervormd was. De velg sloot niet meer goed aan op de naaf. Dit was dus de boosdoener. De lip waar de velg opkomt vond ik ook veel te dun en kwetsbaar. Ik heb hiervoor met Eibach gemaild maar kreeg 0 op request. Ze waren TUV gecertificeerd en daarmee was de kous af (zie mailwisseling hieronder). Echt hele slechte service van Eibach. Toen ben ik overgestapt op H&R spacers en in de vergelijking hieronder zie je het kwaliteitsverschil. De centreerring is veel dikker en minder kwetsbaars. Nu geen enkel probleem met trillen meer

      Dus doe er je voordeel mee…en KOOP GEEN EIBACH SPACERS.





      Mail van Eibach:

      The centerring is thin but we never have heard about any problems during the installation. We approved this wheel spacer at the German TÜV without any thoughts.

      We assume that the spacer were not mounted the way, we recommend generally (torque wrench instead of a screw driver). Then the spacer is not fixed to 100 % and can move slightly on the wheel hub. The center of the spacer will be done by the screws.

      We recommend to recheck the installation again and fix the spacers with a torque wrench (N/mm as stated in the manufacturer manual). Please don´t use electric or pneumatic tools as this could cause vibrations because of misfit on the wheelhub.
      Please also check that the wheel hub as well as the inner contact surface of the rim have to be cleaned bevore the installation. Uncleaned surface also can cause vibrations.


      Mit freundlichen Grüßen | Best regards
      ****
      Heinrich Eibach GmbH | Am Lennedamm 1 | D-57413 Finnentrop
      T + 49 27 21 . 511 - 524 | F + 49 27 21 . 511 - 49 - 524
      sales@eibach.de
      Ongelooflijk dat ze dat zo iel maken. Wat een rotzooi!

      Goede post mooi dat je ons informeert hierover!

      +1 kuddo

      Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk

    12. #11

      Standaard Re: Foto-vergelijking Eibach en H&R spacers. Waarom je NOOIT voor Eibach moet gaan!

      Wat ik hier vooral lijk te zien is een andere maatvoering. Het centergat van de H&R is anders gevorm dan die van de Eibach - het kan nooit dezelfde maat (binnen/buiten) zijn als de wanddikte zoveel verschilt.
      2002 Mitsubishi Carisma 1.9Di-D CR
      Full LED front/rear | 17x7.5 Team Dynamics DrifZ | Full Black | Full Leather + Heating | Nardo Trim | Ferodo Brakes | Coilovers

    13. #12

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      06 2018
      Leeftijd
      39
      Posts
      3
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A6

      Standaard Re: Foto-vergelijking Eibach en H&R spacers. Waarom je NOOIT voor Eibach moet gaan!

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
      Wat ik hier vooral lijk te zien is een andere maatvoering. Het centergat van de H&R is anders gevorm dan die van de Eibach - het kan nooit dezelfde maat (binnen/buiten) zijn als de wanddikte zoveel verschilt.
      Toch wel. Past perfect.

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •