Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Nieuwe aandrijfas homokineet kapot

  1. #1
    Konichiwa's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Nieuwe aandrijfas homokineet kapot

    Vorige week voor mijn A4 B6 cabrio 2 compleet nieuwe SKF aandrijfassen besteld en gemonteerd.
    na een paar dagen rijden (heerlijk zonder trillingen) rook ik een verbrande lucht bij stilstand. Leek op oliegeur, maar niet iets anders.
    Dacht misschien de nieuwe aandrijfassen, nieuw vet enzo. Maar na een paar dagen rook ik het nog. Bij verwisselen van zomer naar wintervelgen zag ik dat er op de stofhoes links wielzijde veel zwart vet zat. Ook bij de afdichting homonikeet wielzijde (grote opening) zag ik dat er wat zwart vet doorheenkwam. Dit is op de plek waar de klem de stofhoes afdicht. Moet dis best wat druk op staan. Ook door de grote centrufigale krachten bevreemd het mij dat er vet op de buitenkant in de accordeon binnenhoeken zit. Je zou bijna deken dat de hoezen poreus zijn! (Misschien door verhitting dat het vet eruitgedrukt is. Ook wat in mijn velg en wielkuip. Bij plaatsen waren de stofhoezen schoon.

    vond het vreemd, daar ik geen scheuren, gaten o.i.d. gezien heb bij plaatsen heb gezien.
    heb van de leverancier meten geld teruggekregen zonder daar enig bewijs voor te leveren!
    hierdoor denk ik dat dit vaker voorkomt? Heb er nog nooit van gehoord.

    your two cents please..
    Laatst gewijzigd door Konichiwa; 08-12-22 om 11:59.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe aandrijfas homokineet kapot

    Toen ik veel aan auto's sleutelde was SKF een veilige keuze: prima kwaliteit (hoewel niet zo goedkoop als andere aftermarket delen) en bij veel fabrikanten OEM. Ik ben benieuwd of dat is veranderd.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.369
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe aandrijfas homokineet kapot

    De rubberen hoezen dichten veel beter af dan die harde thermoplastic rommel van tegenwoordig, die moet je echt goed vast klemmen.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  4. #4
    Konichiwa's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe aandrijfas homokineet kapot

    Was een complete set met rubberen hoezen. Dasr hoef toch niks meer af te klemmen?

  5. #5
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.369
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe aandrijfas homokineet kapot

    Die zouden idd al goed vast moeten zitten.
    Ik heb laatst een hoes bij de dealer gehaald en die was NIET van rubber, ding lekte ook iets maar heb hem nogmaals met lomp geweld geklemd en nu is hij wel dicht.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.


  6. #6
    Konichiwa's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe aandrijfas homokineet kapot

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fons716 Bekijk Berichten
    Die zouden idd al goed vast moeten zitten.
    Ik heb laatst een hoes bij de dealer gehaald en die was NIET van rubber, ding lekte ook iets maar heb hem nogmaals met lomp geweld geklemd en nu is hij wel dicht.
    Het gekke is dat het vet op plaatsen zit waar het eraf zou moeten slingeren. Denk dat het vet begint uit te zetten en overal doorheen komt. Als het alleen zou lekken bij de dichtingen zou het niet overal zitten op het rubber

  7. #7
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.107
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Nieuwe aandrijfas homokineet kapot

    Pas nog mijn beide aandrijf assen voor voorzien van 4 skf homokineten met de dikke rubberen hoezen maar zit nu nog prima, wel zit er veel vet bij en binnen homokineet ander vet dan de wiel kant. Maar ook hier had ik eerst gkn homokineten met de harde hoes, dus heb ik terug gestuurd.
    Er zou geen vet uit moeten komen, stond er wel skf op?

    https://www.audiforum.nl/forum/audif...ml#post1920711
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 08-12-22 om 18:03.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad
  9. #8
    Konichiwa's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe aandrijfas homokineet kapot

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Pas nog mijn beide aandrijf assen voor voorzien van 4 skf homokineten met de dikke rubberen hoezen maar zit nu nog prima, wel zit er veel vet bij en binnen homokineet ander vet dan de wiel kant. Maar ook hier had ik eerst gkn homokineten met de harde hoes, dus heb ik terug gestuurd.
    Er zou geen vet uit moeten komen, stond er wel skf op?

    https://www.audiforum.nl/forum/audif...ml#post1920711
    Dat is nou precies het vreemde. Ik heb 2 assen besteld. Rechteras heeft een, zeg maar, officieel zilverkleurig stickertje erop met veel nummers streepjescodes e.d.
    De linkeras, waar het om gaat, heeft alleen een witte sticker met skf erop. Als ik op meerdere websites van leveranciers kijk, zie ik bij deze as, ook alleen de witte sticker.
    Laatst gewijzigd door Konichiwa; 09-12-22 om 06:40.

  10. #9
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.107
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Nieuwe aandrijfas homokineet kapot

    Bij mij staat er gewoon skf op de homokineten zelf, geen stickers
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •