Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Schokdempers aan vervanging toe?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2022
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Schokdempers aan vervanging toe?

    Toen ik laatst met mijn A3 8p voor het eerst met vier mensen in de auto reed, merkte ik een flinke "bonk" voel toen van een drempel af reed.

    Toen ik het hierna deed terwijl ik in mijn eentje reed, ging het wel soepel zonder voelbare "bonk" achterin. Nu vermoed ik als leek na wat gegoogle dat de schokdempers aan vervanging zijn. Ik kan nergens in het onderhouds boekje vinden op wat voor interval dit gedaan moet worden, maar in het stempel boekje kan ik niet vinden dat dit in de afgelopen 200.000 kilometer is gedaan.

    Ik heb maar wat fotos toegevoegd ter verduidelijking, de dempers met een veer er omheen zijn van voor en de gene zonder zijn de dempers van achter. Wat denken jullie?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Auditor123; 15-01-23 om 19:01.
    Audi A3 8P 2010 170PK

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Schokdempers aan vervanging toe?

    Foto's zijn zinloos. Zet het ding eens op een dempertestbank, maar met 200k zijn ze in elk geval niet fris meer.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Schokdempers aan vervanging toe?

    Als het niet nat is zou je zeggen dat de schokbreker op foto 1 lek is. Ook kan het rubber in het oog achter er bijna uit liggen.

    Maar zoals tom zegt zijn ze niet nieuw natuurlijk dus is de vering wat makkelijker aan het eind te krijgen met zijn 4e in de wagen. Mocht je gaan vervangen koop dan een set op ebay met de aluminium bovenstukken en rubbers voor achter, die vallen vaak uit elkaar.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •