Is bij het uitlijnen wel de goede onderstel gekozen.
En wat is je bandenspanning.
Verstuurd vanaf mijn Oneplus 7pro
Na aanschaf van mijn Audi A4 B8 heb in verband met wat trillen en naar rechts trekken de auto laten uitlijnen en de wielen laten balanceren. Het trillen is sterk verminderd (maar vanaf 120 km/h nog wel te merken), echter het naar rechts trekken niet. Dit is ook vooral op hogere snelheden te merken, daarbij de standaard verkanting van de weg naar rechts in acht genomen.
Ik heb het uitlijnrapport even bijgevoegd, kunnen jullie hier misschien iets uit opmaken?
Uiteraard zal ik er nog mee terug gaan, maar het is misschien handig om wat concrete dingen te kunnen benoemen.
Banden zijn vrij nieuwe Continental Contisport 5, spanning is gelijk en niet te hoog.
Is bij het uitlijnen wel de goede onderstel gekozen.
En wat is je bandenspanning.
Verstuurd vanaf mijn Oneplus 7pro
1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.3e Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus 2023 -
In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel, regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com
Je had de wielen gebalanceerd. Dat zal los van de auto gedaan zijn. Bezie of ze het kunnen doen terwijl ze gemonteerd zijn. Bij één van mijn vorige auto's moest dat de laatste jaren om de kleine 'onrechtmatigheid' van de ophanging er gelijktijdig ook mee uit te halen.
Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk
Dat is een goeie! Ik zie nu pas dat er op het rapport 1BA staat bij wielophanging, dit terwijl ik het sportonderstel heb (1BE). Misschien dat dat nog iets uitmaakt inderdaad.
Ik heb gebeld en een nieuwe afspraak gemaakt voor volgende week. Hij gaf aan dat het waarschijnlijk voor de sporing niet uit zal maken, maar ze gaan 'm nogmaals uitlijnen met de juiste instelling. Hij vertelde ook dat mogelijk de achterkant niet uitgelijnd zou kunnen worden (niet los te maken ofzo), geen idee of dat echt zo is. Ze gaan 'm in ieder geval dus nogmaals uitlijnen en eventueel de wielen nog wisselen van voor naar achter, links naar rechts, om zaken uit te sluiten. Ik heb ook aangegeven dat ze goed moeten proefrijden na de tijd.
Bandenspanning is uit mijn hoofd 2.3 voor en 2.1 achter (245-40-18).
Ik ben het zojuist vergeten te vragen, maar zal als ik de auto breng vragen hoe ze precies balanceren. Ik vermoed los van de auto eerlijk gezegd.
Ongetwijfeld ten overvloede. Als een voorgeschreven draairichting van toepassing is, dan staat er meestal iets van Rotation en een pijl op de wang. Ontbreekt dat (zoals op mijn Michelin Pilot Sport 4), dan maakt het niet uit.
Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk
Gisteren de Audi weer opgehaald bij de garage waar ze ditmaal wat meer uitgebreid hebben gekeken. Conclusie: hoogteslag in de banden, dusdanig veel dat er niets meer aan te doen is. De enige oplossing is 4 nieuwe banden monteren, auw!Voorlopig ga ik dit nog niet doen, ik neem het trillen maar voor lief. Ik weet in elk geval wat de oorzaak is, dus zal op een latere moment de banden wel gaan vervangen, ze zitten er nog maar +/- 4000 km op namelijk, profiel is nog uitstekend.
De A4 is ook opnieuw uitgelijnd, ditmaal met de juiste instellingen (sportonderstel 1BE), echter heeft dit het trekken naar rechts nog steeds niet verholpen. De garage gaf aan dat het mogelijk ook aan de hoogteslag te wijten is, ik heb echter geen idee of dat ook daadwerkelijk zo is, ben er ook wel even klaar mee eigenlijk.