Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Remklauw vervangen - Thread sealant gebruiken of niet?

  1. #1
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    52
    Posts
    12.890
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Remklauw vervangen - Thread sealant gebruiken of niet?

    Bonjour,

    Ik heb gereviseerde remklauwen "achter" klaarliggen voor de Cabriolet (Audi 80).

    Specifieke vraag: Bij het monteren van de "rubberen" remleiding aan de remklauw, is het wijs om hier hydraulische "thread sealant" te gebruiken op het schroefdraad om lekkage te voorkomen?
    Of juist niet? (de meningen op Internet zijn sterk verdeeld)

    Wat zeggen de professionals ?


    Achtergrond: ik heb een paar maanden geleden alle "rubberen" remleidingen voor en achter laten vervangen bij Coen Donkers, toen de auto daar was voor nieuwe distributieriem, waterpomp etc. etc. Alles super duper. Tot een paar dagen geleden.
    Van de week gemerkt dat de hevel van de handrem bij 1 klauw niet meer werkte (kwam niet meer terug). WD40 wellness hielp ook niet, plus beide remklauwen zien er uit alsof ze naast de Titanic gelegen hebben.
    Bij Autewo in Duitsland fris gereviseerde originele klauwen gekocht (en de mijne gaan terug zodat ze die kunnen reviseren).
    Ik heb vaker remklauwen helemaal gereviseerd maar ik heb er deze keer gewoon geen trek in en ook geen tijd voor.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  2. #2
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    65
    Posts
    21.011
    Kudos
    285
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Remklauw vervangen - Thread sealant gebruiken of niet?

    Wat zeggen de mannen (P en J) bij CD er van?
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood. E-Tron 55 S Navarrablauw

  3. #3
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.479
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Remklauw vervangen - Thread sealant gebruiken of niet?

    Nog nooit gebruikt bij een remklauw, schroefdraad zorgt niet voor de afdichting.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.957
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Remklauw vervangen - Thread sealant gebruiken of niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fons716 Bekijk Berichten
    Nog nooit gebruikt bij een remklauw, schroefdraad zorgt niet voor de afdichting.
    Inderdaad, het werkt zoals bij alle hydrauliek met conische vlakken die strak op elkaar passen of met afdicht ringen er tussen.
    2x Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) V8, phantom black pearl & sea silber, only milk and juice come in 2 liters.

  5. #5
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    6.134
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Remklauw vervangen - Thread sealant gebruiken of niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk Berichten
    Bonjour,

    Ik heb gereviseerde remklauwen "achter" klaarliggen voor de Cabriolet (Audi 80).

    Specifieke vraag: Bij het monteren van de "rubberen" remleiding aan de remklauw, is het wijs om hier hydraulische "thread sealant" te gebruiken op het schroefdraad om lekkage te voorkomen?
    Of juist niet? (de meningen op Internet zijn sterk verdeeld)

    Wat zeggen de professionals ?


    Achtergrond: ik heb een paar maanden geleden alle "rubberen" remleidingen voor en achter laten vervangen bij Coen Donkers, toen de auto daar was voor nieuwe distributieriem, waterpomp etc. etc. Alles super duper. Tot een paar dagen geleden.
    Van de week gemerkt dat de hevel van de handrem bij 1 klauw niet meer werkte (kwam niet meer terug). WD40 wellness hielp ook niet, plus beide remklauwen zien er uit alsof ze naast de Titanic gelegen hebben.
    Bij Autewo in Duitsland fris gereviseerde originele klauwen gekocht (en de mijne gaan terug zodat ze die kunnen reviseren).
    Ik heb vaker remklauwen helemaal gereviseerd maar ik heb er deze keer gewoon geen trek in en ook geen tijd voor.
    Ik moest eerst kijken wat je met "thread sealant" bedoelde
    Maar je bedoelt dus Loctite ( i know dit is een merknaam)
    Nog nooit gebruikt in combinatie met het vervangen van een remklauw
    Gewoon op het "juiste" moment vast draaien (vast is vast)
    Daarnaast, als het op de hydraulische aansluiting wil gebruiken
    Bestaat de kans ook dat de "thread sealant" in het gaatje van de leiding kan lopen
    Ik neem aan dat je dat niet in de bergen wil hebben

    montage pasta G 052 150 A2
    https://www.autodoc.nl/febi-bilstein/1887972


    Laatst gewijzigd door Kevin1980; 23-11-24 om 09:43.
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •