Wat zeggen de mannen (P en J) bij CD er van?
Bonjour,
Ik heb gereviseerde remklauwen "achter" klaarliggen voor de Cabriolet (Audi 80).
Specifieke vraag: Bij het monteren van de "rubberen" remleiding aan de remklauw, is het wijs om hier hydraulische "thread sealant" te gebruiken op het schroefdraad om lekkage te voorkomen?
Of juist niet? (de meningen op Internet zijn sterk verdeeld)
Wat zeggen de professionals ?
Achtergrond: ik heb een paar maanden geleden alle "rubberen" remleidingen voor en achter laten vervangen bij Coen Donkers, toen de auto daar was voor nieuwe distributieriem, waterpomp etc. etc. Alles super duper. Tot een paar dagen geleden.
Van de week gemerkt dat de hevel van de handrem bij 1 klauw niet meer werkte (kwam niet meer terug). WD40 wellness hielp ook niet, plus beide remklauwen zien er uit alsof ze naast de Titanic gelegen hebben.
Bij Autewo in Duitsland fris gereviseerde originele klauwen gekocht (en de mijne gaan terug zodat ze die kunnen reviseren).
Ik heb vaker remklauwen helemaal gereviseerd maar ik heb er deze keer gewoon geen trek in en ook geen tijd voor.
Ik moest eerst kijken wat je met "thread sealant" bedoelde
Maar je bedoelt dus Loctite ( i know dit is een merknaam)
Nog nooit gebruikt in combinatie met het vervangen van een remklauw
Gewoon op het "juiste" moment vast draaien (vast is vast)
Daarnaast, als het op de hydraulische aansluiting wil gebruiken
Bestaat de kans ook dat de "thread sealant" in het gaatje van de leiding kan lopen
Ik neem aan dat je dat niet in de bergen wil hebben
montage pasta G 052 150 A2
https://www.autodoc.nl/febi-bilstein/1887972