Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: wie heeft raad voor me qua adapters

  1. #1

    Standaard wie heeft raad voor me qua adapters

    ik word er helemaal gek van,ik merk steeds vaker dat de mooiere velgen allemaal steekmaat 5x112 hebben,ik zit natuurlijk met een maatje 4x108,voor die maat is het heel moeilijk velgen vinden.Nou heb ik iemand gevonden die daar adapters voor heb,die van 4x108 naar 5x112 gaan.Heeft iemand hier ooit ervaring mee gehad? in de regelmaat hoor je dat het schadelijk is voor je wiellagers.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    All women are the same, they just look different so you know which ones yours

  2. #2

    Standaard

    schadelijk voor je wiellagers is je ET waarde aanpassen, als je de 5*112 velg afdraait, dan is je ET waarde niet gewijzigd, maar verandert wel de integriteit van je velg, plus dat ik niet met adapters een circuit ofzo op zou durven... zeker niet met 4*108 naar 5*112, heb je die gaten wel eens gezien hoe dicht die bij elkaar zitten? Afgebeeld plaatje is niet van 4*108 naar 5*112 trouwens
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  3. #3

    Standaard

    Fotootje ziet eruit als 4x100 naar 5x100 o.i.d.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maarten
    zeker niet met 4*108 naar 5*112, heb je die gaten wel eens gezien hoe dicht die bij elkaar zitten? Afgebeeld plaatje is niet van 4*108 naar 5*112 trouwens
    Hoe wil je van 4x108 naar 5x112 in één keer zonder dat gaten overlappen? Daar zou ik graag nog eens een goede detailfoto van willen zien (en het liefst sterkte analyse er meteen bij). Enige wat ik me zo snel voor de geest kan halen is middels twee schijven 4x108 naar 5x108 (eerste) en dan van 5x108 naar 5x112 (tweede) - één lange bout nodig door één en twee of iets met inwendige draad).
    Tja, dan zit het vast maar hoe :? Plus tolerantie op tolerantie op tolerantie :?


    Zijn toch redelijk wat modellen/merken met 4x108 geleverd...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  4. #4
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    gewoon S2 naven er op, ben je klaar.
    '01 rs4 641 ps

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Hoe wil je van 4x108 naar 5x112 in één keer zonder dat gaten overlappen? Daar zou ik graag nog eens een goede detailfoto van willen zien (en het liefst sterkte analyse er meteen bij). Enige wat ik me zo snel voor de geest kan halen is middels twee schijven 4x108 naar 5x108 (eerste) en dan van 5x108 naar 5x112 (tweede) - één lange bout nodig door één en twee of iets met inwendige draad).
    Tja, dan zit het vast maar hoe :? Plus tolerantie op tolerantie op tolerantie :?

    ja, klopt, gaten overlappen, foutje van mij, foutieve uitdrukking/whatever
    ik heb ergens een plaatje er van, ik ga ff zoeken


  6. #6

    Standaard

    thanx voor de tips,heb ze nu voor ze schenen gelegd en zal zijn reactie hier letterlijk neerzetten
    All women are the same, they just look different so you know which ones yours

  7. #7

    Standaard

    volgens mij is het eerste plaatje wel de 4*108 naar 5*112, kijk maar

    heb um hier wat groter
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    als je het goed wilt doen --> andere wielnaven, ga ik ook doen, met adapters is alleen maar gepruts, plus dat apk er moeilijk over kan gaan doen
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  10. #9

    Standaard

    Hmm, is vanuit deze hoek slecht te zien of de PCD nu 4 mm groter is of niet...

    Alleen wat ik me dan afvraag:
    Hoe ga je dat doen met die ene bovenste (t.o.v. adapters op de foto) bout, die zo te zien vanuit de velg in de eigenlijke naaf gedraaid wordt, wanneer de PCD 4 mm verschilt?
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  11. #10

    Standaard

    dit heeft ie terug gemaild

    de foto's dat ik gebruik zijn wel degelijk van een 4x108 naar 5x112
    ge kunt zien dat er op de foto 1 gat doorgeboord is en ik werk op herzelfde princiepe als een adapter van 4x100 naar 5x100
    1 bout dwars door de adapter heen
    maar daarvoor gebruik ik een speciale exentrische bout waarmee ik 2 mm kan overbruggen en zodoende de velg op de 4x108 kan vastzetten
    All women are the same, they just look different so you know which ones yours

  12. #11
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Hmmm ik zat ook al te kijken ...

    En idd.... enige remedie is het bovenste gat (in dit geval) doorboren....
    Verdiend geen schoonheidsprijs .. maar zou kunnen werken.

    (en ja ik heb alle hoeken bekeken :wink: )
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    One liter, driver's licence eater...


  13. #12

    Standaard

    gelukkig heb ik iets gevonden dus ze zijn er wel.

    heb zelfde maten nodig als quattro_king
    en als het werkt zou wel blij zijn heb velgen van mijn buurman gekregen namelijk alleen 5 gaats

    waar kan ik ze weg krijgen?

    alvast bedankt rick

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •