Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: remmen.

  1. #1

    Standaard remmen.

    Hallo,

    misschien een stomme vraag, maar heeft mijn oudi, 1973 100l. Rembekrachtiger?

    ik rem me suf en stop nog maar amper!
    (of moet ik gewoon effe wennen aan het werken in tegenstelling tot huidige automobielen?)

  2. #2

    Standaard

    Kijk even onder de motorkap. Een rembekrachtiger is een soort ronde trommel welke vrijwel altijd tegen je schutboard aan zit (schutbord is de plaat tussen motorruimte en passagierscompartiment).

    De trommel heeft een diameter van ongeveer een cm of 30 en is ongeveer 10 cm dik. Let wel: de maten kunnen best wat afwijken, maar je weet waar je ongeveer naar moet zoeken.

    De rembekrachtiger zit vrijwel direkt tegen je hoofdremcilinder aan. Dit is het onderdeel waarop je vaatje met remvloeistof zit.

    In sommige, veelal oudere auto's, KAN het voorkomen dat er geen rembekrachtiger zit. Dan zit de hoofdremcilinder direkt tegen het schutbord aan geschroefd.

    Mocht je nog twijfelen, maak dan even een foto van de motorruimte, dan kijk ik/kijken wij wel ff voor je.

    Gr. Pepijn
    Full member of the wheeldoppencrew

  3. #3

    Standaard

    Heeft ie al schijfremmen vooraan of trommels, kan er ook iets mee te maken hebben.
    Automotive Engineering = German Engineering !
    Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!

  4. #4

    Standaard

    schijven,

    ik heb het idee dat ie nu weer wat beter is gaan remmen. binnenkort eens nalopen of alles nog wel goed functioneert. roest, stroeve delen...
    Number one in the hood G!

  5. #5
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.572
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Remblokken bijna op ?

    Remleidingen ontluchten ?
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties


  6. #6

    Standaard

    Remvloeistof verversen?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  7. #7

    Standaard

    Bedankt voor de info! ik ga er eens grondig naar kijken.

    De auto begint inderdaad steeds beter te remmen.

    Maar nu is de startmotor kapot
    Daar zaterdag ook weer achteraan.......
    Number one in the hood G!

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.882
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    C1 A-type... remmen tegen het blok aan. Roest, olielekkages en niet handig te bereiken dus onderhoud krijgt de boel ook niet vaak. Ik zou het inderdaad eens goed controleren.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •