Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: TT allweather of winterbanden, sneeuwkettingen?

  1. #1

    Standaard TT allweather of winterbanden, sneeuwkettingen?

    Ik vraag me af wat andere TT-rijders in de winter doen met hun banden? rijden jullie op winterbanden? zo ja, welke maat en wat voor velgen?

    In sommige landen zijn kettingen verplicht (autosock mag niet), maar op de TT kan je geen sneeuwkettingen monteren, of wel met een andere velg?

    heeft er iemand wel eens op all-weather banden gereden? is dat te doen het hele jaar? ik geloof dat de enige mogelijkheid hier de goodyear eagle vector EV-2 (225/45 R17 91W) is. ervaringen?

    In de VS verkopen ze ook de pirelli p zero nero M&S, die zou ik zo kopen! ik heb al een mailtje naar de importeur gestuurd maar heb er een hard hoofd in of ze hier ook te leveren zijn. (idioot dat ze in de VS veel meer soorten M&S hebben dan in europa!)

    gr. Michiel

  2. #2

    Standaard Re: TT allweather of winterbanden, sneeuwkettingen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TTjopper
    Ik vraag me af wat andere TT-rijders in de winter doen met hun banden? rijden jullie op winterbanden? zo ja, welke maat en wat voor velgen?

    gr. Michiel
    Ik rij met winterbanden op 16" aluminium velgjes!
    Heb er 205-?-16 op liggen!

    En in de zomer met 18" met natuurlijk zomer banden.

    Kan jammergenoeg zo snel geen foto vinden

  3. #3

    Standaard Re: TT allweather of winterbanden, sneeuwkettingen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roellies
    Kan jammergenoeg zo snel geen foto vinden
    Toch een gevonden:
    [img][http://cabrioland.websolutely.nl/uploads/velgen/dunlop16i01.jpg]http://cabrioland.websolutely.nl/uploads/velgen/dunlop16i01.jpghttp://[/img]
    Alleen dan wel met de audi kappen erop natuurlijk

  4. #4

    Standaard

    Ik rij in de winter op sneeuwslofjes met ook dan dikke velgen

    17" 225/45

  5. #5

    Standaard

    wij rijden al een paar jaar zomer en winter op winterbanden, gemonteerd op de standaard 16 inch velgen; ook standaard bandenmaat; dit bevalt ons prima, omdat de winterbanden nauwelijks sneller slijten en het in de zomer erg goed doen op natte wegen


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard

    Zomers: 18" s-line wielen met 225/40 18 michelin ps2
    Winter : 17" zes-spaaks tt-wielen met vredestein wintrac 225/45 17 XL
    (voor het betere stuurwerk bij droog wegdek)

    Een band is altijd een compromis voor verschillende omstandigheden,
    nat, droog, zomer en winter.
    Een band die het goed doet op nat wegdek laat vaak steken vallen op droogwegdek en andersom. Dit geldt ook voor winterbanden en zomerbanden. Een all-weather band verliest het van de zomer en winterband door de vele compromieen.

  7. #7

    Standaard

    Hum...

    Ik denk dat ik vanavond me zomer velgjes er maar weer eens opleg.

    Met dat zonnetje zo kriebelt het namelijk nogal.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    ik denk dat ik het weet.

    Ik ga proberen met all-weather te rijden op mijn 17 inch. Als het niet bevalt in de zomer kan ik altijd nog 18 inch velgen met zomerbanden kopen (ik zit toch te denken aan evt 18 inch). En dan rij ik die all-weathers op in de winter.

    iemand ervaringen met sneeuwkettingen? spike-spiders ofzo?

  10. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TTjopper
    ik denk dat ik het weet.

    Ik ga proberen met all-weather te rijden op mijn 17 inch. Als het niet bevalt in de zomer kan ik altijd nog 18 inch velgen met zomerbanden kopen (ik zit toch te denken aan evt 18 inch). En dan rij ik die all-weathers op in de winter.

    iemand ervaringen met sneeuwkettingen? spike-spiders ofzo?
    Begint zo langzaam standaard te worden in dit soort topics, maar ik neem aan dat je geinformeerd hebt welke combinaties (velgen/banden) door Audi zijn toegestaan voor gebruik in combinatie met sneeuwkettingen .
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •