had het bij mijn b3 nadat mijn auto verlaagd was.
vering/schokdemper was niet goed gezet,zat niet helemaal op zijn plaats.
Hallo,
Ik heb een rommel in het onderstel van mijn auto zitten (links voor) die er niet thuis hoort. Ik hoor het soms als ik over een putdeksel rijd en ik hoor het veel vaker als ik op wat minder glad wegdek rijd (op klinkers/kinderkopjes e.d.). De auto heeft bij de Audi-dealer op de brug gestaan en daar konden ze niets ontdekken :? Alles is gecontroleerd op speling en alles was in orde. Dus het zijn geen defecte draagarmen o.i.d... De monteur was ook nog even meegereden om de rommel te horen, maar het wegdek aldaar was kennelijk te goed (zal je net zien :x )
Wat kan het nog meer zijn wat je niet direct ziet of kan controleren als de auto op de brug staat?? Het is een A8 uit 1999 met 222.222 km
groeten,
EasyRider
ook hier hetzelfde euvel, gerommel in de wielophanging, maar niet te vinden waardoor het wordt veroorzaakt....
bij mij is het overigens na diverse reparaties wel minder, veel minder zelfs
Dito hier, direct na verlaging van mijn B3 sedan, klink klong geluid....wil het nog steeds weg hebben....Wij (monteurtje en ik) willen 'm nu 1 mm verhogen..
Dwz. stuk tuinslangrubber om de veer bovenin bij aanslag met veerpootbehuizing. Dan kan de veer niet makkelijk meer verschuiven.
Wij vermoeden dat het geluid daardoor komt.
ik heb gekraak in m'n auto.. met m'n oude veren /schokbrekers had ik het... vervangen die dingen , en verlaagd, was weg voor 2/3 weken, heb het nu weer... subframe rubbers zijn goed, gecontroleerd, hartstikke goed. erg vreemd (typ81 dan, maar goed, subframes/veerpoten zijn bijna hetzelfde)
Had al aan hetzelfde lopen denken, denk nl ook dat het komt doordat de veer er nu losser inligt en daardoor wat rammelt met de bovenste schijf van de veerpoot.Oorspronkelijk geplaatst door Franx
Het gerommel word bij mij ook sterker waarneembaar nadat ik iets te snel van een verkeersdrempel ben afgereden.
ik heb hetzelfde probleem zoals ik hier allemaal lees en bij de uitlijning die ik 2 weken geleden ongeveer heb gedaan vroeg ik of de monteur er even naar kon kijken maar had niks gevonden hij vond de speling wel opmerkelijk maar schijnt normaal te zijn als de wielen van de grond af zijn zei de man... maar waar kan ik aldus extra aandacht aan besteden als ik binnekort weer is ga kijken...
auto is niet verlaagd.
gegroet
Die van mij rommelt inderdaad ook wel, het onderstel van een B4 is denk ik niet 1 van de stilste. Soms vind ik dit wel wat irritant, maar het is niet anders. Vooral op klinkerwegen doet ie dit.
Geen speling ed. gevonden bij de laatste APK. Heb altijd het idee als is de veerpoten wat met WD40 inspuit, hij wat rustiger wordt, maar kan ook een idee zijn ! Veren schijnen er inderdaad vrij los in te liggen, heb ik wel eens begrepen.
Ik was gisteren mijn onderdelenverzameling aan het opruimen en kwam daarbij een setje veren (geen idee van welke Audi) tegen met een rubberen hoesje om de laatste winding. Je bent niet de enige die zo'n oplossing kiest, dus...
Zowel bij m'n exen (B3 als B4) ook gehad.
De dealer heeft ze beiden op de brug gehad, maar niks kunnen vinden.
Uiteindelijk na lang zoeken de oorzaak gevonden
Onder de bestuurdersstoel zit in het midden een soort koker waar de stoel over glijdt.
In die koker, die aan de voor en achterzijde open is lag in de B3 een bout (die ik al een tijdje kwijt was), en bij de B4 was het een balpen....
Beiden waren overigens niet verlaagd.
Ik heb het ook, is gekomen nadat ik de coup verlaagd heb. lijkt mij niks ernstigs
De auto is natuurlijk een stuk stugger qua vering, en de veerweg is korter. ondanks ik alles heb vervangen zoals veren + dempers vind ik et prima zo. bij mij is ook verder alles vervangen, toplagers, draagarmrubbers e.d. dus tja
waar moet ik et nou nog gaan zoeken, ik denk gewoon dat et komt omdat de auto lager ligt en stugger veert...