Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 30

Onderwerp: Rommel in onderstel

  1. #1

    Standaard Rommel in onderstel

    Hallo,

    Ik heb een rommel in het onderstel van mijn auto zitten (links voor) die er niet thuis hoort. Ik hoor het soms als ik over een putdeksel rijd en ik hoor het veel vaker als ik op wat minder glad wegdek rijd (op klinkers/kinderkopjes e.d.). De auto heeft bij de Audi-dealer op de brug gestaan en daar konden ze niets ontdekken :? Alles is gecontroleerd op speling en alles was in orde. Dus het zijn geen defecte draagarmen o.i.d... De monteur was ook nog even meegereden om de rommel te horen, maar het wegdek aldaar was kennelijk te goed (zal je net zien :x )

    Wat kan het nog meer zijn wat je niet direct ziet of kan controleren als de auto op de brug staat?? Het is een A8 uit 1999 met 222.222 km

    groeten,
    EasyRider

  2. #2

    Standaard

    had het bij mijn b3 nadat mijn auto verlaagd was.
    vering/schokdemper was niet goed gezet,zat niet helemaal op zijn plaats.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Ik heb er ook last van met de A8... Zullen wel de schokdempers zijn die op zijn?
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

  4. #4

    Standaard

    Hmmm ik heb hetzelfde probleem. Een paar weken na verlaging van de auto is het opgetreden. Op de brug is niets te vinden. Schokbrekers zijn nieuw. Ik blijf er nu maar zo ff mee rond rijden.
    GrtZ,Rick

  5. #5

    Standaard

    Hebben hier hetzelfde euvel met de 10V, en ook na verlaging van de auto. Draagarmen voor zijn vervangen, en rondom nieuwe draagarmrubbers en toplagers. De schokbrekers zijn getest en nog in zeer goede staat, dus daar kan het niet aan liggen.
    Caatje + V8 = PeeCaatje


  6. #6

    Standaard

    ook hier hetzelfde euvel, gerommel in de wielophanging, maar niet te vinden waardoor het wordt veroorzaakt....

    bij mij is het overigens na diverse reparaties wel minder, veel minder zelfs

  7. #7
    rum's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    5.658
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Ik heb ook gerommel in mijn onderstel... Mijn auto is ook verlaagd...
    Audi A4 Avant B6 2.5 TDI Pro Line 163+pk BCZ // JDE Tuning by JB

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Ik heb ook een rammeltje links voorin, niet verlaagd btw.

    Conclusie, zou het er dan gewoon bij horen.
    Ik vermoed bij mij een stabi-stang, tis alleen op klinkerweggetjes waarneembaar.

    Richard.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  10. #9

    Standaard

    Dito hier, direct na verlaging van mijn B3 sedan, klink klong geluid....wil het nog steeds weg hebben....Wij (monteurtje en ik) willen 'm nu 1 mm verhogen..

    Dwz. stuk tuinslangrubber om de veer bovenin bij aanslag met veerpootbehuizing. Dan kan de veer niet makkelijk meer verschuiven.
    Wij vermoeden dat het geluid daardoor komt.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  11. #10

    Standaard

    Subframerubbers al gecontroleerd?

    Ik heb nergens last van
    Trots eigenaar van 0pk aan AUDI power en (185pk + 240pk mercedes power)

  12. #11

    Standaard

    ik heb gekraak in m'n auto.. met m'n oude veren /schokbrekers had ik het... vervangen die dingen , en verlaagd, was weg voor 2/3 weken, heb het nu weer... subframe rubbers zijn goed, gecontroleerd, hartstikke goed. erg vreemd (typ81 dan, maar goed, subframes/veerpoten zijn bijna hetzelfde)
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  13. #12
    heslie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.415
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx
    Dito hier, direct na verlaging van mijn B3 sedan, klink klong geluid....wil het nog steeds weg hebben....Wij (monteurtje en ik) willen 'm nu 1 mm verhogen..

    Dwz. stuk tuinslangrubber om de veer bovenin bij aanslag met veerpootbehuizing. Dan kan de veer niet makkelijk meer verschuiven.
    Wij vermoeden dat het geluid daardoor komt.
    Had al aan hetzelfde lopen denken, denk nl ook dat het komt doordat de veer er nu losser inligt en daardoor wat rammelt met de bovenste schijf van de veerpoot.
    Het gerommel word bij mij ook sterker waarneembaar nadat ik iets te snel van een verkeersdrempel ben afgereden.
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me.

  14. #13

    Standaard

    ik heb hetzelfde probleem zoals ik hier allemaal lees en bij de uitlijning die ik 2 weken geleden ongeveer heb gedaan vroeg ik of de monteur er even naar kon kijken maar had niks gevonden hij vond de speling wel opmerkelijk maar schijnt normaal te zijn als de wielen van de grond af zijn zei de man... maar waar kan ik aldus extra aandacht aan besteden als ik binnekort weer is ga kijken...

    auto is niet verlaagd.

    gegroet

  15. #14

    Standaard

    Die van mij rommelt inderdaad ook wel, het onderstel van een B4 is denk ik niet 1 van de stilste. Soms vind ik dit wel wat irritant, maar het is niet anders. Vooral op klinkerwegen doet ie dit.
    Geen speling ed. gevonden bij de laatste APK. Heb altijd het idee als is de veerpoten wat met WD40 inspuit, hij wat rustiger wordt, maar kan ook een idee zijn ! Veren schijnen er inderdaad vrij los in te liggen, heb ik wel eens begrepen.

  16. #15
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.890
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik was gisteren mijn onderdelenverzameling aan het opruimen en kwam daarbij een setje veren (geen idee van welke Audi) tegen met een rubberen hoesje om de laatste winding. Je bent niet de enige die zo'n oplossing kiest, dus...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  17. #16

    Standaard

    Zowel bij m'n exen (B3 als B4) ook gehad.
    De dealer heeft ze beiden op de brug gehad, maar niks kunnen vinden.

    Uiteindelijk na lang zoeken de oorzaak gevonden

    Onder de bestuurdersstoel zit in het midden een soort koker waar de stoel over glijdt.
    In die koker, die aan de voor en achterzijde open is lag in de B3 een bout (die ik al een tijdje kwijt was), en bij de B4 was het een balpen....

    Beiden waren overigens niet verlaagd.
    Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?

  18. #17

    Standaard

    Klop, heb ik ook al eens meegemaakt, lag een flesje slotontdooier in
    Elke keer als ik naar links stuurde, hoorde ik een bonk. Dat was dat dus !
    Maar het onderstel rommelt nog, vooral op klinkers. Hoort er volgens mij bij. Is ook geen schande, auto is 11 jaar oud.

    gr. Johan

  19. #18

    Standaard

    Sinds vorige week zitten mijn winterbanden eronder (precies dezelfde maat als de zomerbanden). Het gerommel in het onderstel is een heel stuk minder geworden :?

  20. #19
    私は王午前 Manus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    3.412
    Kudos
    0

    Standaard

    Ik heb het ook, is gekomen nadat ik de coup verlaagd heb. lijkt mij niks ernstigs

    De auto is natuurlijk een stuk stugger qua vering, en de veerweg is korter. ondanks ik alles heb vervangen zoals veren + dempers vind ik et prima zo. bij mij is ook verder alles vervangen, toplagers, draagarmrubbers e.d. dus tja

    waar moet ik et nou nog gaan zoeken, ik denk gewoon dat et komt omdat de auto lager ligt en stugger veert...
    "In Nederland mag niks, maar is alles toegestaan."

  21. #20
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    rammelen alle verlaagde audi's hier...? Ik heb iig nergens last van, zowel niet met de vorige b3 die ik zelf verlaagd heb als met deze. Misschien helpt het om even op de brug naar de ophanging te kijken.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •