Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: audi a4 trekt naar rechts na vervangen onderstel.

  1. #1

    Standaard audi a4 trekt naar rechts na vervangen onderstel.

    Ik heb net mijn ophanging vervangen en uit laten lijnen maar hij blijft naar rechts trekken en als ik rem trekt hij naar links. Weet iemand misschien wat dit zou kunnen wezen? groeten dwerg

  2. #2

    Standaard

    opnieuw laten uitlijnen en rapportje vragen.
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  3. #3

    Standaard

    Ben het zeker eens met m'n voorganger.

    Verder:

    - zit de draairichting van de banden wel goed (gaat nog weleens fout!)?
    - Zit er niet een remklauw vast o.i.d.?
    - Wat is er vervangen? Alleen draagarmen, of ook fuseekogels, stuurkogels of zelfs veren/dempers?

    Heeft de auto ooit schade gereden, waardoor er iets krom is wat indertijd gecorrigeerd is door "foute" uitlijning en welke nu naar boven komt?

    Gr. Pepijn
    Full member of the wheeldoppencrew

  4. #4

    Standaard

    hij is al twee keer uitgelijnt maar heeft wel een klap op een stoeprand gemaakt meschien is er wel iets anders krom volgens het schade raport niet

  5. #5

    Standaard

    banden staan in de goede richting


  6. #6

    Standaard

    Staan op het schaderapport de stukken die vervangen zijn? Kijk het eens na en als je dat even hier zit, kunnen we misschien iets vinden.
    Automotive Engineering = German Engineering !
    Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!

  7. #7
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard

    Wanneer er een reactie die verschilt tijdens remmen of accelereren duidt dit op speling of een kapot rubber in de draagarm(en), je kunt dan blijven uitlijnen. Ook kan een rubber in de stuurkogel kapot zijn.

    Jos.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    alle rubers zijn vervangen samen met de fusekogels de schade exper gaat nu mijn stuur huis na kijken maar ik heb gister ook ondekt dat mijn rechter achter wiellager aansleept weet niet of dat er wat mee te maken heeft ga wel proberen

  10. #9

    Standaard

    ik heb ook ondekt dat de rubbers van de achter ophanging ook versleten zijn

  11. #10

    Standaard

    Zolang er rubbers versleten zijn en je wiellagers niet meer lekker zijn heeft uitlijnen ook geen zin. Alles vervangen en indien nodig dan pas laten uitlijnen.

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.890
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    En Audi-specificaties voor uitlijnen moeten ZEER nauwkeurig gevolgd worden, niet 'dit zit wel in de buurt', want anders krijg je 'm nooit strak.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •