Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: wat voor maat velgen?

  1. #1

    Standaard wat voor maat velgen?

    hallo audi vrienden,
    ik moet helaas mijn tt weg doen.
    ivm gezin,s uitbreiding.
    maar ik heb wel wat leuks terug gekocht.
    een avant 1.8 turbo.
    alleen jammer van een kleine 5maanden levertijd.
    mijn vraag is;wat voor velgen kan ik het best
    er onder doen?
    ik heb hem laten verlagen vanaf fabriek.
    18'' is het mooist maar ik heb daar geen ervaring mee
    17''is minder strak maar wel wat relax rijden met een kleine
    achter in .
    ik weet het echt niet.
    wie kan mij helpen
    ??????
    groetjes een tt rijder nog wel ug ug

  2. #2

    Standaard

    Persoonlijke voorkeur.
    Probeer eens mee te rijden met iemand met 17" en 18" (als het kan een beetje verschillende ondergronden, niet alleen strak asfalt) en maak dan een keuze...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  3. #3
    meysstro's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Posts
    167
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: wat voor maat velgen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robrobocop
    ik heb hem laten verlagen vanaf fabriek.
    18'' is het mooist maar ik heb daar geen ervaring mee
    17''is minder strak maar wel wat relax rijden met een kleine achter in .
    Ik heb een fabrieksverlaagde A4 avant model 2000 met 16" wielen en sinds een paar weken 18" sloffen (zie m'n album). Je merkt het verschil best duidelijk (ik wel althans, m'n vriendin niet).
    Op een slechte weg of met korte hobbels voel je gewoon beter wat de weg doet (voelt stugger geveerd), maar het rijdt nog steeds comfortabel.

    Het is een beetje persoonafhankelijk, je leverd wat comfort in, maar krijgt er ook wat voor terug.

    Op een strakke weg kun je 2x zo hard door de bocht ongeveer :P . en het staat er werkelijk geweldig onder...