Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: wat voor maat velgen?

  1. #1

    Standaard wat voor maat velgen?

    hallo audi vrienden,
    ik moet helaas mijn tt weg doen.
    ivm gezin,s uitbreiding.
    maar ik heb wel wat leuks terug gekocht.
    een avant 1.8 turbo.
    alleen jammer van een kleine 5maanden levertijd.
    mijn vraag is;wat voor velgen kan ik het best
    er onder doen?
    ik heb hem laten verlagen vanaf fabriek.
    18'' is het mooist maar ik heb daar geen ervaring mee
    17''is minder strak maar wel wat relax rijden met een kleine
    achter in .
    ik weet het echt niet.
    wie kan mij helpen
    ??????
    groetjes een tt rijder nog wel ug ug

  2. #2

    Standaard

    Persoonlijke voorkeur.
    Probeer eens mee te rijden met iemand met 17" en 18" (als het kan een beetje verschillende ondergronden, niet alleen strak asfalt) en maak dan een keuze...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  3. #3
    meysstro's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Posts
    167
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: wat voor maat velgen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robrobocop
    ik heb hem laten verlagen vanaf fabriek.
    18'' is het mooist maar ik heb daar geen ervaring mee
    17''is minder strak maar wel wat relax rijden met een kleine achter in .
    Ik heb een fabrieksverlaagde A4 avant model 2000 met 16" wielen en sinds een paar weken 18" sloffen (zie m'n album). Je merkt het verschil best duidelijk (ik wel althans, m'n vriendin niet).
    Op een slechte weg of met korte hobbels voel je gewoon beter wat de weg doet (voelt stugger geveerd), maar het rijdt nog steeds comfortabel.

    Het is een beetje persoonafhankelijk, je leverd wat comfort in, maar krijgt er ook wat voor terug.

    Op een strakke weg kun je 2x zo hard door de bocht ongeveer :P . en het staat er werkelijk geweldig onder...

    een stuk advies van mij is, bespaar niet op banden, want daar ga je spijt van krijgen en gaat je meer comfort kosten dan je lief is.

    ik hoop je hier wat aan hebt, ik heb enige tijd geleden ook veel posts gedaan over dit onderwerp, die kun je rustig nalezen. Veel hebben er gereageerd.

    Suc6....
    Greetz from meysstro a.k.a. Audi fanaat

  4. #4

    Standaard

    Ik zou kiezen voor de standaard LM velgen, zelf ook een nieuwe gekocht met alles erop en eraan (bij V.P) Kleur zwart, de standaard velgen staan het best!!!. Zeker in de omgeving van Brielle waar in Mei wel 4 avants worden afgeleverd met allemaal verlaging setjes en 17 of 18" LM.

    Wel oppassen voor je carter, immers als hij fiks is verlaagd is dit een zorg kindje.

    vr gr XX

  5. #5

    Standaard

    Ik heb ze ook met de 18" RS velgen en fabrieksverlaging. Het zit tegen het 'onprettige' aan qua comfort. En het feit is gewoon dat bij drempels en slecht wegdek het gewoon heel goed voelt. Ik moet toegeven je een afrit op de snelweg zonder problemen met 130 a 140 kunt nemen, maar goed....doe je dat uberhaupt met een kleine ?

    Ik zou zeggen...als je in Z-Limburg woont, mag je best een keer komen 'voelen'

    Als het je puur om comfort gaat, dan zou ik voor 16" zonder verlaging gaan...maar die heb je al besteld.


  6. #6

    Standaard

    Kan iemand mij helpen met de goede keuze?

  7. #7

    Standaard

    Het lijkt me, dat als je een TT hebt gehad, je afentoe van sporief rijden houdt. Als de avant standaard op 17" wordt geleverd kan je best een maatje groter gaan. Volgens mij is een TT veel harder dan een avant dus ik denk dat het voor de kleine best meevalt als je op 18"ers gaat rijden.

    Vraag je zelf af wat voor type rijder(sport/comfort) je bent en je zal ongetwijfeld de beste keuze maken.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •