Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Knik in stuur rond middenstand

  1. #1

    Standaard Knik in stuur rond middenstand

    Hallo,

    Heb net mijn A3 uit 2001 opgehaald, nu merk ik dat er een hele licht 'knik' in het stuur zit rond de middenstand. Als het stuur voorbij die middenstand komt, voel ik dus een licht tikje. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Zitten er originele velgen onder? Dergelijke verschijnselen zijn nogal eens het gevolg van een verkeerde ET-waarde.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Zitten er originele velgen onder? Dergelijke verschijnselen zijn nogal eens het gevolg van een verkeerde ET-waarde.
    Jep, zitten originele 16 inch velgen onder. Ik merk nu dat het niet alleen rond de middenstand is, maar wanneer ik het stuur de andere kant opdraai, dus vanaf het moment dat ik aan het stuur begin te draaien knakt ie een keer..

    Enig idee?

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Draagarmrubbers, stuurkogel, homokineet, toplager van de schokbreker... er zijn nogal wat mogelijkheden. Lijkt me dat dit met de auto op de brug wat beter op te sporen is.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard

    Okee, zal het eens na laten lopen.. bedankt voor de tips


  6. #6

    Standaard knik in stuur

    jep een probleem ik denk dat ik dat ook heb. ik heb een audi A3 van 99
    en hij doet dit ook na dikke 50.000. meer ga je ook speling in het stuur vernemen. eerst dacht ik aan spoorstang en ja die was kapot. vervangen maar heeft niet geholpen. men zegt dat het dan in het stuurhuis zit dat betekent een behoorlijk kosten plaatje. maar volgens mij zit er een ligte speling op de knie stukjes onder aan je stuur pen. vlak voordat de stang waar aan je stuur zit door de bodem verdwijnd zitten deze knietjes.(tussen de pedalen 1 kap los halen en je ziet ze zitten) deze zijn niet onafhankelijk te vervangen. de knietjes met stang tot aan het stuur is aan 1 stuk dus ook een duure aangelegenheid.


    succes

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •