Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: "remslangen"

  1. #1
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.704
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard "remslangen"

    is het de moeite waard om de standaard remslangen te ruilen voor gewapende of metaalommantelde slangen?
    en waar moet je dan evt op letten.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Volgens mij moet je er voornamelijk op letten of ze voor de weg goedgekeud zijn, de meeste van die metaalommantelde slangen zijn 'for off-road use only'. De standaard slangen zijn overigens prima.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard

    Standaard slangen zijn prima voor standaard gebruik inderdaad. Zorg er alleen wel voor dat het rubber niet poreus worden, anders verlies je remdruk doordat er lucht in het remsysteem komt.

    In het geval je de auto wat zwaarder belast, is het zeer aan te raden om je hele remsysteem te 'upgraden'. Zo heb heb ik zelf net toevallig afgelopen week bij http://www.goodridge.nl stalen remleidingen besteld, die ook de wat hogere temperaturen wat beter aankunnen. De slangen voor de voor/achterkant en in het midden werden specifiek op maat gemaakt voor mijn CGT trouwens. Binnen 1 dag klaar, supergoede service. Ze kosten rond de €130 incl. BTW trouwens. Dit in combinatie met DOT 5.1 remvloeistof, die ook weer tegen hogere temperaturen bestand is.

    Daarnaast dan de rest van de harde waren aangepakt. Sinds gisteren zitten er andere remschijven vóór op, en tevens weer nieuwe blokken (Textar=Pagid). Ik hoop dat Stragenmitsuko mij kan helpen de remklauwen over een maandje of twee te reviseren. Dan gaat het aardig de goede kant op.
    http://www.8200rpm.com
    The Art of Racing

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik ben ook een fan van Textar-blokken, uitstekend spul.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard

    Textar is prima spul, al had ik eigenlijk Ferodo DS2500 blokken klaarliggen om die er onder te gooien. Die bleken alleen te dik te zijn, wel de goede maat maar te dikke blokken. Vandaar alsnog maar weer een keer Textar er onder gemikt, die bevielen me ook al prima. En aangezien ik ze toch 3/4x per jaar vervang is het ook wel een voordeel dat ze niet extreem prijzig zijn
    http://www.8200rpm.com
    The Art of Racing


  6. #6
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.704
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Stéphane schreef:
    1:Ze kosten rond de €130 incl. BTW
    2:trouwens nieuwe blokken (Textar=Pagid).
    3:de remklauwen over een maandje of twee te reviseren.

    1: je bedoeld alle 6? of alle vier?
    2: zijn TEXTAR beter enof goedkoper als GREENSTUF?
    3: zijn de orginele remklauwen dan zo goed of zijn betere dan zo duur?

    laatste vraag: gebruik je orginele remschijven of?:eating:
    ps Tom jij mag ook antwoorden :oops:
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  7. #7

    Standaard

    Textar maakt toch ook de originele remblokken voor Porsche?
    De originele Porsche blokken schijnen uitstekend voor de straat en af en toe een uitstapje te zijn (en de prijs is nog leuk indien je ze als 'Textar' koopt en niet als 'Porsche'...). Ze zijn volgens mij goedkoper dan de Greenstuff blokken.

    Upgraden naar andere klauwen is prijzig en eerst blokken + schijven upgraden is aanzienlijk goedkoper. Wanneer je dan nog van mening bent, kun je altijd de klauwen nog vervangen. Misschien dat je binnen het Audi-magazijn kunt shoppen (weet niet wat er standaard onder zit) door bijv. G60 of HP2's in te bouwen... Wanneer je nog verder wilt, kom je in het Brembo / Mov'it stadium en dat wordt erg prijzig...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal
    Stéphane schreef:
    1:Ze kosten rond de €130 incl. BTW
    2:trouwens nieuwe blokken (Textar=Pagid).
    3:de remklauwen over een maandje of twee te reviseren.
    1: je bedoeld alle 6? of alle vier?
    2: zijn TEXTAR beter enof goedkoper als GREENSTUF?
    3: zijn de orginele remklauwen dan zo goed of zijn betere dan zo duur?
    1. Alle 6, zie de bijgesloten foto. Dat is mijn set. Ze waren trouwens €122,35 incl. BTW om precies te zijn.
    2. Naar mijn idee beter, maar dat is altijd zo'n lang verhaal. Ik betaal rond de €60-70 voor een setje blokken aan de voorkant. Ik weet niet precies wat EBC blokken kosten, die heb ik nooit gehad. Altijd Ferodo, Pagid of Textar. Voor zover ik het weet zijn dat inderdaad ook de standaard blokken voor Porsche. Maar dat zegt natuurlijk niet extreem veel, omdat Porsche waarschijnlijk iets hogere eisen stelt dan de gemiddelde fabrikant.
    3. Standaard remklauwen zijn niet slecht, maar ook niet supergoed. Mijn Audi CGT is inmiddels behoorlijk licht (975-980kg) en ze houden het wel vol. Betere zijn inderdaad zo duur....maar ik heb inmiddels toch een set Brembo 4-pots remklauwen aangeschaft omdat ik die vrij goedkoop kon regelen. Normaal gesproken ben je rond de €1500-2000 kwijt voor een Brembo set volgens mij.

    @340@7000 : Ik ken Guido, de eigenaar van Mov'it, met een beetje geluk kan ik via hem bijpassende schijven regelen nu. Wordt aan gewerkt

    Ik had trouwens wel inmiddels ook nog andere schijven gekocht, maar die staan inmiddels ook al weer te koop omdat ik ze niet meer nodig heb.

    http://www.8200rpm.com
    The Art of Racing

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •