Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Geboorde schijven

  1. #1

    Standaard Geboorde schijven

    Bij het bezoek aan pedro is gebleken dat mijn voor-schijven aan vervanging toe zijn. Nu had ik graag geboorde schijven gehad. Om ergens toch wat meer remkracht te hebben.

    Ik heb gekeken op :

    movit.de

    stroevemotorsport.nl

    rstrade.nl

    remola.nl

    ... maar ik vind wel uitvoeringen voor benzineversies van de A4 of voor de 2.5 Tdi, maar ik zie niks voor mijn wagen. de 1.9 Tdi

    iemand die raad weet? heb de search al geraadpleegd.
    B58D1Z www.audib5.blogspot.com

  2. #2
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    :-D niet goed gezocht....

    www.nordmannbremsen.de
    Audi A2 1.4 aua

  3. #3

    Standaard

    Danke

    Ervaring mee? zelf zo'n schijfjes? met welke blokjes
    B58D1Z www.audib5.blogspot.com

  4. #4

    Standaard

    http://www.autopartsonline.nl/ , auto kiezen en zoeken naar de sportsets :wink:
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  5. #5
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4-fahrer
    Danke

    Ervaring mee? zelf zo'n schijfjes? met welke blokjes
    ik heb met dit bedrijf zeker ervaring heb al vaak dingen besteld en op laten sturen.Werkt prima,is een zeer net bedrijf.

    ik heb geboorde en gegroefde schijven en Green stuff (EBC) blokken is een prima setje en remt super.
    Audi A2 1.4 aua


  6. #6

    Standaard

    Maar heb ergens gelezen op het forum dat gegroefde schijven niet zo goed zouden zijn omdat ze niet zo vriendelijk zijn voor de levensduur van je remblokken? Vandaar dat ik voor geboorde zou opteren
    B58D1Z www.audib5.blogspot.com

  7. #7
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    bij gegroefde slijten je remblokken idd harder.

    van geboorde/geperforeerde schijven heb ik wel eens gehoord dat er sneller scheurtjes in komen.

    verder zijn de remmen van een A4 al erg goed, lijtk me niet eens zo heel nuttig om daar gegroefde of geperforeerde schijven onder te zetten (tenzij je regelmatig op een circuit rijdt).

    ik bedoel heb je ooit wel eens last gehad van "fading" tijdens het remmen? zoniet dan heeft het geen nut om aangepaste schijven te plaatsen want die zullen niet harder remmen.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Posts
    399
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Wat voor schijven je ook neemt, ze zouden wel warmtebehandelt moeten zijn, ivm kromtrekken. Ook is het het beste, als de gaatjes erin gegoten zijn. Daarmee voorkom je scheurvorming bij de gaatjes.
    Bij Nordmann zou je dus de "WLS" uitvoering (Wärmebehandelt") moeten hebben.
    Je kunt ook eens bij remservice utrecht vragen.
    Ik heb daar geperforeerde bremboschijven met ferodo's (DS 2500?) besteld. De levering is wat vertraagd, maar als je nog even de tijd hebt, laat ik je weten hoet dat gaat remmen.

    Fred

  10. #9

    Standaard

    Je hoort vaak dat geperforeerde schijven een schrapend geluid maken, dit houd me eigenlijk een beetje tegen :-?

  11. #10

    Standaard

    Geen last van, die van mij komen van autopartsonline.nl.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  12. #11

    Standaard

    @ Chaos : U beschikt over remmen die iets beter moeten werken. Ik lees dat je schijven 288 diam hebben en de mijne 280. Daarbij denk ik dat deze hierdoor niet onderling uitwisselbaar zouden zijn?

    mijn bedoeling is eigenlijk niet om fading te vermijden, ik zou gewoon graag wat sneller kunnen stoppen.

    Ik zeg niet dat de remmen slecht zijn op de A4, ik zou wel een fractie meer willen hebben om de 1.2 ton op snelheid, te laten vertragen...
    B58D1Z www.audib5.blogspot.com

  13. #12

    Standaard

    Automotive Engineering = German Engineering !
    Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •