Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: "Cuppen"

  1. #1
    Verschil moet er zijn's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Posts
    167
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard "Cuppen"

    De laatste tijd hoor ik tussen de 30 en 40 km/u een harde dreun. Ik dacht dat het aan de voorbanden lag vanwege een ongelijk slijtage patroon. Daar zitten inmiddels nieuwe op maar de dreun is er nog. Het probleem zit dus achter eerst 1 wiel gewisseld en was de dreun blijft toen nog een wiel dreun weg. Als ik goed naar de banden kijk zijn ze aan de autozijde ongelijk ingesleten het zg. "cuppen" De bestuurderskant erger dan de bijrijderskant. Op de banden zit nog 7 mm dus ik ga ze nog niet vervangen. maar heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen en als ik ga vervangen hoe ik het kan voorkomen. Het gaat om Conti sportcontacts
    In een Audi voelt 120 (weer) wel 80!

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Goede bandenbedrijven kunnen een laagje van je banden afslijpen om ze weer rond te maken.
    Is wel een bekend Conti-kwaaltje, wist niet dat ze er nog steeds last van hadden. Alle Conti's die ik heb gehad, zijn op die manier aan hun einde gekomen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Zie hier..
    http://audiforum.nl/phpBB2/viewtopic...=169735#169735



    Maar volgens mij zal het cuppen weer terugkomen
    One liter, driver's licence eater...


  4. #4

    Standaard

    Regelmatig wisselen tussen voor en achter is de oplossing, al is dat niet ideaal... :?
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Links en rechts zal ook wel werken, vermoed ik.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Standaard

    Nou, vaak is voor en achter beter.

    Dit ivm de grotere wieldruk voor, en de veel te lage wieldruk achter.

    Voordeel is dat je geen band op de velg hoeft te draaien.
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik ga even uit van niet richtinggebonden profiel, volgens mij is dat bij Conti's het geval.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8
    Verschil moet er zijn's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Posts
    167
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard

    Deze banden zijn wel richtinggebonden. Voor met achter wisselen ben ik geen voorstander van omdat de wang die voor wegslijt je achter heel hard nodig hebt. Maar met uitlijnen los je het niet op? En een ander merk band erop? en welke dan? Overigens hoor ik 'm alleen goed tussen 30 en 40 km/u en nu ik weet wat het is rij ik de banden gewoon op met hobbel. Behalve dat het irritant is, is het niet gevaarlijk toch? Maar ik heb het gevoel dat als ik ze vervang en niets verander ze weer gaan cuppen.
    In een Audi voelt 120 (weer) wel 80!

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Sommige auto's zijn er inderdaad gevoeliger voor dan andere, voornamelijk op de achteras door het wringen in bochten. Sommige banden helpen niet mee door enthousiast te cuppen bij elke aanleiding.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •