Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Rare lekkage bij de Urq

  1. #1

    Standaard Rare lekkage bij de Urq

    Het was me al een tijd terug opgevallen dat de Urq ergens vloeistof lekt. Gisteren eens op onderzoek uitgegaan. De vloeistof lijkt me ATF olie te zijn. Dus reservoir, servopomp en rembekrachtiger nagekeken. Nergens lekkage te vinden. Waar ik wel ATF olie vind is bij de drukregelaar van het remsysteem. Het rare is echter dat deze normaliter niet werkt met ATF olie, maar met gewone remvloeistof. Ik snap het even niet meer. Morgen ga ik de urq toch eens op de brug zetten, dan kan ik het stuurhuis wat beter bekijken. Vermoed dat er toch een lek aan het stuurhuis moet zitten, en dat zo de ATF olie terecht komt op de remdrukregelaar ook al ligt die regelaar hoger dan het stuurhuis.
    Automotive Engineering = German Engineering !
    Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!

  2. #2
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    had de urh nou net niet hetzelfde systeem met de rembekrachtiger als de 100/200 turbo's
    alleen met ATF olie ipv het groene goud 8)
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.863
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Klopt. Wel een bom, G002000 kwam pas bij de type 44.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Standaard

    Klopt Volkert, maar de remdrukregelaar zit niet in het circuit van de rembekrachtiger. De regelaar zit enkel op het circuit van de hoofdremcylinder.
    Automotive Engineering = German Engineering !
    Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!

  5. #5

    Standaard

    Ondertussen toch gevonden waar de lekkage zit. Het is wel degelijk de remberkrachtiger die lekt. De remdrukregelaar zit er juist onder en alle druppels vallen dus hierop.
    Automotive Engineering = German Engineering !
    Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •