Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Audi TT wegligging

  1. #1

    Standaard Audi TT wegligging

    Hello,

    Ben juist lid en ben vorige week eigenaar geworden van een audi tt 1.8 T 150pk.

    Heb ondertussen ongeveer alles gelezen van de TT zijn verleden heden en toekomst.. en heb steeds nog zoveel vragen...

    Ben gisteren de auto op een industriepark een beetje gaan uittesten in de bochten... en ik was volledig verbaasd..

    Als je ze min of meer grof en agressief behandelt door bochten, gaat ze powersliden en breekt haar kont echt wel zwaar uit... hoe kan dit met een voorwieltractie? Ik laat hier bij men esp volledig aan..

    Vind dit echt geweldig op industrieparken waar geen bomen en palen zijn om tegen te crashen...maar wat als dit gebeurd op een afrit die je iets te snel neemt..? ik heb het gevoel dat aan de bekende gevaarlijke reacties van de TT weinig is gebeurd.. Je kan zeggen dat elke auto zijn limiet heeft en ooit wel is begint te schuiven...maar ik oefen daar vaak met een BMW 330i zonder tractiecontrole.. en die houdt zich erg controleer-en voorspelbaar.

    Nu ben ik niet zo ver durven gaan om te weten of de ESP mij gewoon een beetje laat spelen en op tijd zal ingrijpen als het ooit fout gaat.. weet iemand hier meer over.. misschien slechte banden? Brigestones...

    Zou ze ook lichtelijk willen verlagen met veren alleen.. kwsuspensions of...?

    Thanks!

  2. #2

    Standaard

    Het is natuurlijk geen 4 wiel uitvoering maar een paar goede banden en verlaging/schroefset zou het meschien een beetje kunnen verhelpen.

    mvg paul

  3. #3

    Standaard

    Staat een TT om bekend! Het is een listig karretje..... Ook de reden dat er een klein spoilertje achter op de kont en ESP is gekomen.. Of dat de oplossing was heb ik nooit begrepen. Verlagen zal denk ik maar mondjesmaat helpen vermoed ik. Het zwaartepunt ligt wel gunstiger maar het korte kontje met voorwielaandrijving verander je er niet mee natuurlijk. Banden kan schelen, maar Bridgestones staan gewoon wel bekend als goeie sloffen!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Heeft je TT de onderstelmodificaties en het spoilertje meegekregen? De eerste TTs waren wat dit betreft levensgevaarlijk: die verlieten bij 160 in een rechte lijn al met de achterwielen het wegdek. De onderstelmodificatie heeft dat wat goed gemaakt maar de TT is nog verschillende keren ge-update op dat gebied.
    Alle versere TTs waar ik mee heb gereden waren voorspelbaarder en hadden ruimere marges, de laatste bouwjaren waren echt niet meer van de weg te krijgen, bij wijze van spreken.
    De banden hebben daar ook een belangrijk deel in: toen de Conti Sport Contact 2 uitkwam, werd de TT ineens een stuk leuker om te rijden... met Bridgestone heb ik geen ervaring, maar ik weet dat het geen bagger is.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Heeft je TT de onderstelmodificaties en het spoilertje meegekregen? De eerste TTs waren wat dit betreft levensgevaarlijk: die verlieten bij 160 in een rechte lijn al met de achterwielen het wegdek. De onderstelmodificatie heeft dat wat goed gemaakt maar de TT is nog verschillende keren ge-update op dat gebied.
    Alle versere TTs waar ik mee heb gereden waren voorspelbaarder en hadden ruimere marges, de laatste bouwjaren waren echt niet meer van de weg te krijgen, bij wijze van spreken.
    De banden hebben daar ook een belangrijk deel in: toen de Conti Sport Contact 2 uitkwam, werd de TT ineens een stuk leuker om te rijden... met Bridgestone heb ik geen ervaring, maar ik weet dat het geen bagger is.
    hij heeft een 150pk tt die waren er pas vanaf 2002 dus die hadden standaard die modificatie al.

    Code:
    Audi TT Roadster 1.8 5V Turbo 150pk B 2 H5 2002 2005 39.290


  6. #6

    Standaard

    esp zou dan toch zeker voelbaar moeten ingrijpen?

    mischien dat die niet meer werkt?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herman 100quattro
    esp zou dan toch zeker voelbaar moeten ingrijpen?

    mischien dat die niet meer werkt?

    Ik denk dat het hem daar ligt... vanaf het weer min of meer droog is ga ik eens op een open parking checken of er wel enigszins verschil zit tussen esp aan of uit.. auto heeft alle modificaties om hem zogezegd veiliger te maken... versta me niet verkeerd... ik hou ervan om door bochten te schuiven en de auto heeft verbazingwekkend weinig tot geen onderstuur.. maar ik hou er ook van om met een veilig gevoel sportief te rijden.. en op dit ogenblik zit dat er niet echt in..
    Thnx voor advies!

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Audi TT wegligging

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Seb_TT
    Als je ze min of meer grof en agressief behandelt door bochten, gaat ze powersliden en breekt haar kont echt wel zwaar uit... hoe kan dit met een voorwieltractie? Ik laat hier bij men esp volledig aan..
    Nu weet ik niet wat je onder grof en agressief behandelen verstaat, maar door handig gebruik te maken van 'weight transfer' krijg je de meeste FWD's wel dwars. Wanneer breekt hij precies uit en bij wat voor manoeuvre?

    Met Bridgestene als merk is niet echt iets mis, maar ik zou toch maar eens zaken als bandenspanning, slijtage, e.d. bij langs gaan.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Het klinkt wel precies als de ervaringen met de eerste serie TTs.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10

    Standaard

    mottige schokbrekers achter helpen ook een handje mee met dwars gaan
    daar zou je ook nog eens naar kunnen kijken

  12. #11

    Standaard Re: Audi TT wegligging

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Seb_TT
    Als je ze min of meer grof en agressief behandelt door bochten, gaat ze powersliden en breekt haar kont echt wel zwaar uit... hoe kan dit met een voorwieltractie? Ik laat hier bij men esp volledig aan..
    Nu weet ik niet wat je onder grof en agressief behandelen verstaat, maar door handig gebruik te maken van 'weight transfer' krijg je de meeste FWD's wel dwars. Wanneer breekt hij precies uit en bij wat voor manoeuvre?

    Met Bridgestene als merk is niet echt iets mis, maar ik zou toch maar eens zaken als bandenspanning, slijtage, e.d. bij langs gaan.

    De banden zijn niet nieuw maar zeker nog ok... ik hoor gewoon veel over de superieure wegligging van TT's en da je ze kan pushen tot het einde.. maar vind het gewoon geen sublieme grip.. ik rij redelijk snel door de bocht als ik erin kom geef ik een gecontroleerd korte schock aan het stuur.. Heb daar altijd zo gereden met mijn golf tdi en bmw maar geen enkele gaat er zo agressief en bandverslindend door.. vanaf het weer terug droog is zal ik het filmen.. dan is er ook meer duidelijkheid... misschien overdrijf ik wel met men snelheid daar.. maar ben er toch niet helemaal gerust in.. thnx

  13. #12

    Standaard

    Hoe hard ga je zo'n bocht in dan? Een ruk aan het stuur zal je natuurlijk bij het verlaten van de snelweg niet zomaar geven, tenzij het niet anders kan, natuurlijk.
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  14. #13

    Standaard

    Suprieur weggedrag bij een TT klopt, maar daar is alleen over gesproken bij een 180 Pk voorwiel aangedreven en een 225 PK Quattro.
    Bij die 180Pk is een overstuurreactie heel makkelijk op te vangen door een beetje gas te geven, ik weet niet hoe dat met die 150Pk is.
    Je hebt hier natuurlijk te maken met een voorwiel aandrijver en dat kan je niet op dezelfde manier rijden als een BMW 330 met achterwiel aandrijving.
    Alles is dus omgekeerd.
    Geef je dik gas in de bocht met je tt dan heb je onderstuur en niet zo een beetje ook met je esp uit.
    Ga je van het gas af en geef je een tik aan je stuur, dan is het doodnormaal om een overstuurreactie te krijgen.
    Immers, ga eens met een S3 van het gas af in een bocht, dan wens ik je veel succes, helemaal met een tikje aan het stuur erbij.

    Ik denk zelf dat het eerder met je manier van rijden te maken heeft, dan het falen van de TT.
    Mijn pa heeft de 180PK voorwiel aandrijver en daar is erg leuk mee te spelen. Ook hoge bochtsnelheden zijn zonder meer makkelijk te realiseren, maar rustig insturen en dan gas blijven geven is de beste manier.
    Ik heb de Quattro TT en die ligt echt wel als een blok in de bocht, maar ook daar, gas omhoog , tik aan het stuur en de achterkant komt een beetje...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •