Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: Hoe duur/moeilijk is draagarm vervangen?

  1. #1
    Corien
    Guest

    Standaard Hoe duur/moeilijk is draagarm vervangen?

    Hallo mensen, ik ben nieuw hier.
    Ik orienteer me op de aanschaf van een A4 station (max. 10 jaar oud). Mijn man en ik kunnen aardig klussen, we weten de sloperijen wel te vinden zeg maar.

    Inmiddels heb ik uit diverse discussies begrepen dat draagarmen bij een A4 een zwak punt kunnen zijn. Nu is mijn vraag hoe problematisch het dan is als je dan enige tijd na aanschaf toch problemen krijgt daarmee.

    Wat kost het vervangen van een draagarm in geld en tijd...
    1. ... als je het laat doen?
    2A. ... als je een nieuwe draagarm koopt en zelf vervangt?
    2B. ... als je een tweedehands draagarm koopt en zelf vervangt?

    Wie heeft het zelf al eens gedaan?

    Groeten,
    Corien

  2. #2
    Lee's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Leeftijd
    41
    Posts
    6.178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Ik ben er op dit moment zelf mee bezig.
    Bij mijn 80 is het loshalen en vastmaken van de draagarm niet moeilijk.
    Maar de draagarmrubbers eruithalen levert mij wel problemen op. Dus ik zou zeggen; koop nieuwe draagarmen met de rubbers erin. Voor mijn 80 zit dat op 162 euro per arm.

  3. #3

    Standaard

    zelf vervangen is goed te doen maar gebruik dan natuurlijk geen 2ehands onderdelen, dikke kans dat die net zo slecht of erger zijn als dat je nu al hebt

    problemen merk je doordat eenen ander begint te klapperen vooral op de wat minder goeie wegen

    www.hbase.nl kun je alle onderdelen en prijsen op terugvinden de meeste automaterialen zaken gebruiken een dit programma (of iets wat er sterk op lijkt) dus dit geeft wel een aardige prijsindicatie

  4. #4

    Standaard

    Lee jij hebt er maar 2 een A4 heeft er 4 per kant

  5. #5
    Corien
    Guest

    Standaard

    Bedankt, Lee! Ik veronderstel dat het bij een A4 net zo moeilijk/makkelijk is.

    Of klopt dat niet, mensen?
    En ik las elders ook dat je moet rekenen op 150-200 euro per arm voor een A4.

    En Herman: bedankt voor de tip.


  6. #6

    Standaard

    Een draagarm zelf vervangen is niet zoveel werk, maar vervang ze idd wel voor een nieuwe.

    De rubbers/bussen vervangen heb ik pas nog gedaan, is veel goedkoper dan nieuwe armen, was 50euro voor 4bussen kwijt, dus 25euro per kant, en dan heb ik zelfs versterkte genomen.

    Op ebay staan ook versterkte draagarmen voor een a4, van Meyle.
    A4 Avant 3.0tdi quattro

  7. #7

    Standaard

    ik heb begin januari de onderste draagarmen links en rechts vervangen en was rond de 400 euro kwijt dus ongeveer 100 euro per draagarm
    Er rijdt niets zo lekker en stil als een auto met vier ringen op de grille

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Corien
    Bedankt, Lee! Ik veronderstel dat het bij een A4 net zo moeilijk/makkelijk is.
    nee dat veronderstel je verkeert een A4 zit een stuk gecompliceerder in elkaar maar is ook wel zelf te doen hoor

  10. #9
    Corien
    Guest

    Standaard

    Die versterkte versies zal ik in mijn achterhoofd houden, goeie tip.

    Als er iets is wat op z'n donder krijgt (door bouwterrein), is het wel het onderstel van mijn auto.

  11. #10
    Lee's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Leeftijd
    41
    Posts
    6.178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herman 100quattro
    Lee jij hebt er maar 2 een A4 heeft er 4 per kant
    Hm, dan ben je dus iets langer bezig...

  12. #11
    Corien
    Guest

    Standaard

    Nou ja, da's te overkomen.
    In ieder geval weet ik nu dat kapotte draagarmen een auto niet rijp voor de sloop maken, maar het is wel iets om op te letten.
    Ik zal zeker een aantal proefritten maken met verschillende exemplaren, zowel op gladde als op hobbelige weg.

  13. #12
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Bij een A4 is het niet een kwestie van het vervangen van rubberen bussen zoals bij de oudere modellen. Het zijn twee metalen onderdelen die op elkaar inslijten, de draagarm moet uitgewisseld worden.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #13

    Standaard

    ik zou geen A4 laten staan vanwege de draagarmen
    vroeg of laat ben je toch aan de beurt
    dus als je ze meteen na aankoop vervangt kun je er een hele tijd mee vooruit

  15. #14

    Standaard Draagarm

    hoi

    Ja Tom je hebt gelijk slijtage van de kogelgewrichten is de hoofdoorzaak komt door verschillend materiaal ... die draagarmen van de A4 vooral die onderste aan de voorkant links en rechts zorgen voor problemen ze kosten per stuk ongeveer 75 eurie let wel als je ze vervangt gebruik NIEUWE bouten en moeren en gebruik een moment sleutel om ze vast te zetten volgens de opgegeven waarden..

    ga naar een sleutelzelf garage als die bij je in de buurt zit..

    Groet Antos
    There is always a bigger...

  16. #15

    Standaard

    Ik heb vorig jaar een A4 uit 1996 gekocht bij de dealer bij ons in het dorp. De A4 had in 2004 zijn terughaalactie tbv. de draagarmen gehad maar na een paar weken rijden hoorde ik toch af en toe een kraakje. Toen hebben ze de twee draagarmen (die overigens niet binnen de terughaalactie vielen) alsnog gratis vervangen door nieuwe exemplaren.
    Zo kan het dus ook... :-)

  17. #16

    Standaard

    materiaal van het nieuwre spul is de oorzaak,is begonnen toen ze alu gingen gebruiken
    even zoekterm gebruiken leer je veel
    wat betreft het vervangen is het niet moeilijker als een muurtje metselen om maar in het vak van de vraagster te blijven,gewoon aan beginnen en kijken wat je doet,vooral het losmaken van de conische koppeling even nadenken, met brute kracht bereik je niets,met een bandenlichter veel

    Audi Geert , klopt vallen niet onder de terughaal actie wel onder produktaansprakelijkheid,zeer verstandig van je garage wat ze gedaan hebben
    3 keer links is ook rechts

  18. #17

    Standaard Draagarm

    Hoi

    ff een update
    draagarmen voorzijde onder alle twee links-rechts vervangen was 1.5 uur werk in de Sleutelzelf garage Kolombrug is makkelijk..
    Kosten draagarm 70 eurie per stuk het zijn de duurste .. bij de dealer zijn ze 130 p.st, huur momentsleutel en brug 25 euro ...
    Weten jullie het weer sleutel ze groet...

    Antos

    Lekker kraakvrij rijden...
    There is always a bigger...

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Posts
    399
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lee
    Ik ben er op dit moment zelf mee bezig.
    Bij mijn 80 is het loshalen en vastmaken van de draagarm niet moeilijk.
    Maar de draagarmrubbers eruithalen levert mij wel problemen op. Dus ik zou zeggen; koop nieuwe draagarmen met de rubbers erin. Voor mijn 80 zit dat op 162 euro per arm.
    Hey Lee,

    Ik heb net ook mijn draagarmen vervangen (en nog een helehoop meer daar vooraan...)
    Ik heb tweedehands gegoten draagarmen gekocht voor € 150 de twee. De bussen heb ik vervangen door powerflex spul (€ 80, inclusief stabilisatorstangrubber), wat er heel gemakkelijk in te zetten is. Het rijdt superstrak en voor mijn gevoel heb ik geen comfort ingeleverd.

    VFred

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •