ben je er nou al uit wat je volgende blokken/schijven worden?
Wat mij ook al geadviseerd voor weggebruik is, Pagid Blue.. Dure, maar wel hele goede blokken.. Ga ze zeker halen na de winter..
Wat zou die kerel met deze opmerking bedoelen ?Oorspronkelijk geplaatst door leon
Pagid RS4-2 Blue:
...... Rating = 3
...... cf = 0.48
...... Another excellent high performance street pad, though it may squeal slightly when cold. The pad should be fine at an autocross, but it will overheat badly on a road course ... where new pads will literally melt away to nothing in 30 minutes.
Nee. Eerst de huidige Pagid OEM blokken maar opmaken. Die remmen wel fijn qua beschaafdheid en geluid enz. maar ze remmen uiteraard niet zo goed als de RedStuff's deden.Oorspronkelijk geplaatst door Wabs
De stof-productie valt ook enigzins mee.
Ik weet wel dat als ik, net als onder de Audi 100 en de Cabrio, voor Ferodo DS2500 ga, ik aan het eind van een week zwarte velgen heb
Ik denk dat je bij de amerikaanse autocross kortstondig hard afremt, en op 't circuit langdurig remt.. Dus dat door de verminderde warmteafvoer bij langere remacties de thermische belasting hoger is en het blok opvreet. Dat denk ik hier uit te moeten begrijpen.Oorspronkelijk geplaatst door Steven
Even voor de leek: ok heb een S8, em als ik in een vlotte bui wil remmen van 200+ kmh naar 0 treden er flinke rijug ik flinke trillingen op in mijn stuur. Als ik normaal rem ( van 100 km/h naar 10km/h) heb ik nergens last van.
Mijn vraag. De nog goede blokken met zeker genoeg profiel vervangen door orifinele audi remblokken, of een upgrade naar andere blokken in combinatie van andere schijven?
Wat te doen? (originele ceramische svhijven zijn op het gebied van budget niet haalbaar.
Jeroen5
Ik denk dat-ie het heeft tegen de poster net boven hem, die wat last had met het vinden van de juiste toetsen blijkbaar...
Autocross is daar een behendigheids'race' tussen pilonnen op een (verlaten) parkeerplaats, zoiets als het Engelse autotesting. Erg zwaar voor de remmen.Oorspronkelijk geplaatst door quattro84
Hou me zeker op de hoogte, Steven, wil ook wat "betere" blokken hebben en als de zware A8 het trekt met goede blokken, dan zullen ze bij mij ook goed werken...
Mja maar zoals ik al zei: ik maak eerst deze blokken op en dat zal nog wel een flinke tijd duren.
Ze remmen opzich goed en de stof die er van af komt is niet van het "in je velgen vreet" soort. Ik spuit het er met de hoge druk zo weer vanaf. Het hecht niet.
(ik rij nu op de onbehandelde 17" alu velgen dus niet op de 19" RS4 met pantser-wax).
Originele keramische schijven, of after-market, bestaan niet voor de "oude" S8 of A8.Oorspronkelijk geplaatst door jeroen5
Een upgrade naar andere blokken doet al 90% van het (meer)werk. Upgraden naar andere schijven met de zelfde diameter heeft erg weinig meerwaarde.
OEM blokken vervangen door blokken uit dat overzicht (link in post op vorige pagina) zorgen al voor een veel beter remmende auto. Er is echter een grens waarbij je schijven het niet meer bijbenen. Dat heb ik meegemaakt namelijk.
Gebruik de zoekfuntie om mijn "EBC RedStuff" avonturen te lezen. Dan weet je meteen wat je wel en niet moet kopen voor een A8/S8 :roll:
Oh enne, ik hoop dat je remblokken geen "profiel" hebben. Dat zou niet best zijn :mrgreen:
Steven je weet wat Michel erop had zitten (zie aantal postings terug). Na Assen is hij bij de garage geweest, de keramische remblokken hebben het niet gehouden met de stalen schijven, ze waren glas geworden en de indicators zijn helemaal verkoold (dit verklaarde de rook na slechts 3 rondjes). Vreemd genoeg zijn de schijven nog wel goed.
Ik heb de standaard OEM blokken op de RS6 remmen en heb geen last gehad, nu rem ik ook wel meer op de motor en ben wat lichter maar de schijven zijn op geen enkele manier beschadigd, slechts wat zwaarder versleten. Groot verschil was wel de enorme hoeveelheden remstof op mijn velgen en zijn relatief schone velgen. Mijn idee dus onder zware omstandigheden: geen staal met keramisch combineren......
Hoeft geen van beiden.Oorspronkelijk geplaatst door jeroen5
Kunnen ook heel goed je draagarmrubbers zijn.
Hoe dik zijn je schijven nog ?
Als die te dun zijn geworden zullen ze makkelijker krom trekken omdat er minder "vlees" is om hitte op te nemen.
Mijn A8 heeft uitgedroogde/uitgelubberde draagarmrubbers. Tenminste, dat verwacht ik en is ook niet zo vreemd na 240k.
Mijn Cabrio en vooral de Audi 100 hadden dat ook. Toen daar de rubbers waren vervangen had ik in ene een hele andere auto (zoals ie af-fabriek was).
Ik heb last van een licht trillend stuur bij hogere snelheden. Bij langzamere snelheden worden de trillingen sterker en vooral onregelmatig.
Dat is omdat bij hoge snelheden + remakties de draagarmen stevig tegen de achterkant van de rubbers worden gedrukt maar bij langzamere snelheden, als er minder krachten op zijn gekomen, begint de boel wat te "zweven" omdat de rubbers de armen niet meer stak op hun plaats houden.
Mijn blokken en remmen zijn goed. De schijven heb ik laten afdraaien en ik heb nieuwe (OEM) blokken gestoken maar het heeft niets geholpen.
Dan kan het alleen nog iets in de ophanging zelf zijn.
Het top-lager is een verdachte maar dat de draagarmrubbers vervangen moeten worden is waarschijnlijker.
Remschijven zijn van gietijzer Paul. Stalen schijven zouden niet erg hard remmenOorspronkelijk geplaatst door Fluim
Ik heb op de achteras nog steeds de EBC Redstuff's icm. Zimmermann schijven. Dat gaat perfect. Geen perikelen en lekker schone zantjes 8)
Maarja, daar gaat het er ook minder heffy aan toe dan aan de voor-as.
Als je goed de ervaringen van de diverse mensen door leest is de combo "keramische blokken" en conventionele (sport)schijven onder zware/snelle auto's geen optie. Het vreet elkaar gewoon op. De ene keer de schijf, de andere keer het blok (hangt af van merk/soort).
Ik heb eens met Coen Donkers gebabbeld over mijn RedStuff avontuur toen ik daar was om de normale OEM blokken af te halen. De RedStuff's waren nog lang niet op maar ik was ze spuugzat.
Coen gaf aan nog maar één blok te durven leveren voor de A8 omdat met andere merken/soorten er teveel klachten kwamen van klanten over piepen en trillen en dat soort ellende.
Deze Pagid OEM replacement blokken zijn goed, piepen niet en trillen niet. Ze remmen beschaafd en gedragen zich zoals het hoort want een A8 is ook een "beschaafde chique auto". Het schurende en schompende geluid van de RedStuff's was nou niet bepaald beschaafd zeg maar.
Dus nogmaals, ik hou het hier maar bij. Ik vind de rust in de auto ook wel wat waard en m'n schijven blijven tenminste heel. Ik ben voorlopig uit ge-experimenteerd :roll:
steven....
misschien nog een id-tje om het inslijt patron te veranderen...
http://www.ate.de/generator/www/com/...erdisc_en.html
bedacht het me nu pas toen ik het topic zag..
heb dit een tijd geleden gelezen namelijk....
misschien wel een interessant iets...
gaat dus om helemaal onderaan de pagina...
Nei joh me waguh had wat jeuk aan z'n kont en vroeg of iemand ff wilde krabbelen.
Die vent achter me in de Lotus riep "doe ik wel ff".
Die kerel riep ook nog "weet jij wat de lotus-houding is" ?
Nou nu weet ik het wél
Die schijven ken ik. Ze hebben wel eens op m'n shoppinglist gestaanOorspronkelijk geplaatst door rogek
Dat "randje" schraapt remblokken schoon maar daardoor slijten ze wel als een gek.
Ik heb een tijdje terug de Brembo's laten afdraaien en er Pagid OEM blokken op gezet en de schijven blijven zo glad als een spiegel.