Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Hard schurend ratelen achter linkerbocht: A4 Avant B6 8E

  1. #1

    Standaard Hard schurend ratelen achter linkerbocht: A4 Avant B6 8E

    Lekker hoor, mijn andere probleem dat nog steeds niet is opgelost (rammelende multiriem, lijkt nu de dynamo pulley te zijn) was nog niet genoeg ergernis, komt het volgende er alweer bij:

    Gisteravond rij ik bijna bij mijn huis de wijk in, scherpe bocht naar links. Wat gebeurt er? Ik hoor een paar "tonk klonk" achtige tikken. Dus ik probeer nog een keer een iets snellere bocht naar links te maken even verderop. Resultaat? Een enorm hard schurend, ratelend geluid, als een frees die vastloopt in een stuk te hard metaal...

    Wat nu weer dan? Lager? Ik kan niet ontdekken dat er iets aanloopt en heb het problem opeens. Vooral bij belasting van het rechter achterwiel, dus optrekken in een linkerbocht is vreselijk.

    Ik begin er echt een beetje klaar mee te zijn. Ik ben gek op m'n audi, maar als dit zo door gaat is het wel m'n laatste. Echt jammer. :cry:

  2. #2

    Standaard

    Als het vooral voorkomt als je gasgeeft lijkt het me een versleten cq. drooggelopen homokineet...?

    Heb er verder niet zoveel verstand van maar in ieder geval succes, beetje veel pech inderdaad voor zo'n jonge Audi.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2006
    Leeftijd
    60
    Posts
    848
    Kudos
    1
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard

    Klinkt ernstig! Als je nog a-selectie hebt naar de dealer natuurlijk maar anders lijkt het mij ook verstandig hier snel naar te laten kijken

    suc6
    Audi TT Roadster 2.0Tfsi

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bruls
    Als het vooral voorkomt als je gasgeeft lijkt het me een versleten cq. drooggelopen homokineet...?

    Heb er verder niet zoveel verstand van maar in ieder geval succes, beetje veel pech inderdaad voor zo'n jonge Audi.
    't klinkt redelijk duidelijk achter en ik heb geen quattro, dus een homokineet kan t niet zijn. De achterwielen zijn immers niet aangedreven. Denk dat het een wiellager is, anders zou ik het ook niet weten.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnp
    Klinkt ernstig! Als je nog a-selectie hebt naar de dealer natuurlijk maar anders lijkt het mij ook verstandig hier snel naar te laten kijken

    suc6
    Geen garantie meer. Heb m een jaar nu, had 3 maanden garantie. Echt waar, ik heb in 6 jaar en 245.000 km nog niet half zoveel storingen gehad in mijn Ibiza TDI als in 1 jaar met deze Audi. Ook gewoon pech dingetjes hoor...

    Slot van achterklep wat regelmatig hapert, probleem met dynamopulley en dus multiriem, gescheurde voorruit, logo gejat en achterklep daarbij beschadigd, motorkap ontgrendelingskabel afgebroken, koelvloeistofsensor die onterecht meldingen gaf, lege batterijen van de sleutels waardoor ik 's-ochtends om 6 uur met een loeiend alarm op straat stond, een lekke achterband, krasjes en een vouw van iemand die zijn deur in de mijne geparkeerd heeft, 3 kapotte H7 lampjes, 1 kapot remlicht, speling op de waterpomp.

    Maar ja, ik heb lekker wel nu een nieuwe voorruit, een nieuwe waterpomp, nieuwe distributie- en multiriem, nieuwe riemspanners, rollen en demper, nieuwe wielen, nieuwe banden, nieuwe motorkapkabel, nieuwe sleutelbatterijen, een nieuw koelvloeistofreservoir, nieuwe lampjes en binnenkort een nieuwe dynamopulley en een nieuw kofferbakslot...;-)

    Nu alleen dit nog oplossen. ik gok dat het wel een wiellager is. Hopelijk.....[/quote]


  6. #6

    Standaard

    Oh ja, en ik heb sinds twee weken een roetfilter. Die auto is meer waard dan toen ik hem kocht!

    lol

  7. #7

    Standaard

    Gaat overmorgen naar een goede onafhankelijke garage die er naar gaan kijken. Snap er nog steeds niks van. Je hoort het echt alleen bij een bocht naar links waarbij je flink gas geeft, zodat de auto in z'n veren gaat rechtsachter.

    Als ik hard een rotonde neem, is het dus continu feest.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Nou, het is opgelost hoor. Vandaag bij Vlaar en Smal geweest in De Goorn, blijkt dat het de pijp vooran was van mijn uitlaatsysteem. Die rammelde ergens tegenaan (ophanging) bij het inveren rechtsvoor. Is gebeurd na montage van het roetfilter vorig jaar. hebben ze de pijp niet helemaal uitgelijnd en te veel naar 1 kant gemonteerd. Ook gelijk voor en achter nieuwe remblokken en nieuwe transmissie olie. Alles weer tiptop in orde. Ben weer helemaal blij. Volgende week naar Le Mans heen en weer en een paar dagen daarna naar Toscane. Gaat ie een stukje over de twee ton heen. Is ie eindelijk echt ingereden...:-)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •