Bekijk Poll Resultaten: Winterbanden

Stemmers
843. Je mag niet op deze poll stemmen
  • ja

    638 75,68%
  • ik niet, onzin in NL

    147 17,44%
  • niet nodig, ik heb quattro

    58 6,88%
Pagina 3 van 93 EersteEerste 12345671353 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 1852

Onderwerp: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

  1. #41

    Standaard

    Ach, het staat natuurlijk wel heel erg interessant voor de rest van de straat als je de winterbanden eronder legt ;-)

  2. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rolf
    Voor mij is het aantal km per jaar geen maatstaf voor wel of geen winterbanden. Tussen thuis en AH en in het weekend kun je ook verrast worden door situaties waar een 10mtr kortere remweg het veschil kan maken.......
    Als het echt but-weer is blijf ik gewoon thuis... Ik verwacht geen kop-staart botsing op weg naar de Lidl. :-D
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  3. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ChrisAudi80
    Ik denk det is de mentaliteit en volksgeest van mensen die hun rijgedrag bepalen.
    Hoe vaak zitten we hier niet te klagen dat mensen op de weg hufters zijn?
    Hier heb je 100% gelijk in.
    Hetzelfde geldt voor regen in dit land. Zo'n 90% van de bestuurders gaat achterlijk langzaam rijden en bij elke keer dat de bui even aanzet vol op de rem. En bij sneeuw idem dito. Daarnaast schijn je dan ineens te moeten bumperkleven terwijl juist dan afstand houden erg belangrijk is...
    Maar goed, buiten dat. Ik wil het mezelf niet kwalijk kunnen nemen dat ik slecht voorbereid ben dus ik heb winterbanden.

  4. #44
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bruls
    Ach, het staat natuurlijk wel heel erg interessant voor de rest van de straat als je de winterbanden eronder legt ;-)
    Tuurlijk... reuze interesant voor de buren dat je je bekomert om je eigen en anderen hun veiligheid. :-?
    A2 1.4 ColourStorm Open Sky, Toyota RAV4 Hybride, Nissan Leaf Acenta 2014.

    https://www.visitnorway.nl/

  5. #45

    Standaard

    Grapje rolf, ik heb vorig jaar gemerkt dat het toch wel scheelt, maar je moet er ook geen wonderen van verwachten. Ze liggen er dan ook sinds vanmiddag onder, de buren waren niet thuis helaas... ;-)


  6. #46
    Rob F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    68
    Posts
    6.622
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard



    doe je het morgen nog een keer over joh...
    Groeten vanuit een immer zonnige Algarve!

    2016 Audi A5 Cabrio 2.0TDI aut.

  7. #47
    miTchel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    42
    Posts
    3.184
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    ik heb vandaag de wintervelgen/banden ff gewassen en klaar gelegd voor montage . zal dit weekend wel gebeuren.
    Audi A4 2.4 v6 '03 Nu ; Audi A4 1.8T limited S '14

  8. Ad
  9. #48
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb ze vorig weekend onder de 80 gelegd (de Coupe rijdt 's winters nauwelijks).
    Ik heb er erg goede ervaringen mee: merkbaar kortere remweg en veel meer grip. Ik wil niet meer zonder!

    En dat de winters in NL niet veel voorstellen zal best. Je zal maar 1 keer net even ietsje beter uit kunnen wijken/remmen of wat dan ook en tel uit je winst.

  10. #49

    Standaard

    Bij mij staan ze voor morgen op de planning. Eerst nog ff een beetje schoonmaken en daarna ff krikken....

  11. #50

    Standaard

    Schoonmaken? Je maakt ze toch schoon voordat je ze opruimt?

    Heb ze weer tevoorschijn getoverd. Zitten alleen nog niet onder de auto. Zie dat ze volgende week geen vorst opgeven dus heeft het nog niet veel haast hier. Was vanmiddag met een vriend mee die ze er al wel onder heeft zitten en die twijfelde om ze er weer onder vandaan te halen.
    Je bent tevreden met wat je hebt totdat je iets beters kunt krijgen.

  12. #51
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Niet nodig. Ik heb quattro

    Mijn moeder daarentegen niet, dus die heb ik vandaag weer blij gemaakt door de winterbandjes eronder te leggen.

  13. #52
    Bertveld's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    61
    Posts
    684
    Kudos
    7
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Y0®iZz
    Niet nodig. Ik heb quattro
    Ik heb ook een Quatro maar, een Quatro met winterbanden heeft een nog betere wegligging in de bochten onder de 7 graden dus! Voor mij absoluut wel winterbanden. Het gaat tenslotte om die ene seconde dat je ze wel nodig hebt!

    Het enige nadeel is dat ik nu helaas op 17" rijd en niet meer op 19"! Maar ja, je moet wel eens wat inleveren.

    Hoewel dit weer wat meer comfort geeft.

    Bert

  14. #53

    Standaard

    Net een aanbieding gehad, 17 inch( speciaal voor S4) met continentals voor 1300 ex

  15. #54

    Standaard

    Net mijn winterbanden weer onder de S8 geduwd.
    De banden hebben de maat245x45x18 op originele S8 velgen.
    Zolang ik niet in de Tiefsnee terecht kom moet het goedkomen.

    Alleen jammer dat ik nu niet vol gas mag op de snelweg.
    Net als je het niet mag/kan krijg je er uitgebreidt de ruimte om volgas te blazen. Toch behelpen als je niet harder als 240 mag!

    Morgen kijken wat de bandjes doen op de slipbaan.


    Jeroen5

  16. #55
    klaasa4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Posts
    6.240
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Nu ga ik iets heel verkeerds zeggen, haha.

    Ik heb zelf nooit winterbanden gehad, dus ik heb er geen ervaring mee.

    maar ik heb wel ervaring met een bestuurder die WEL winterbanden had, en met die gedachten zijn eigen kunnen en die van de auto heeft overschat.
    op verjaardagen vertelde hij, ik kan lekker door tuffen op m'n winterbandjes, want blabla.
    en kort gezegd, worden de meeste bestuurders met winterbanden overmoedig, want hun kunnen veel sneller in slechte weersomstandigheden rijden, van voertuigen zonder winterbanden.
    dus word je weer een onveilig factor in het verkeer.
    maar ik zeg niet dat winterbanden slecht zijn voor een betere karakter voor een auto.

    en die laatste kon ik niet kiezen, want ik heb geen Quattro.
    Audi A4 b6 Tdi 96Kw, met Verhoeven kuur.

  17. #56
    Rob F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    68
    Posts
    6.622
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard

    Niet alleen winterbanden Klaas, ook zaken als gordels, airbags, abs, eps enz., (ja zelfs quattro!) dragen bewezen bij aan de overmoed van de chauffeur...
    Groeten vanuit een immer zonnige Algarve!

    2016 Audi A5 Cabrio 2.0TDI aut.

  18. #57
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bertveld
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Y0®iZz
    Niet nodig. Ik heb quattro
    Ik heb ook een Quatro maar, een Quatro met winterbanden heeft een nog betere wegligging in de bochten onder de 7 graden dus! Voor mij absoluut wel winterbanden. Het gaat tenslotte om die ene seconde dat je ze wel nodig hebt!

    Het enige nadeel is dat ik nu helaas op 17" rijd en niet meer op 19"! Maar ja, je moet wel eens wat inleveren.

    Hoewel dit weer wat meer comfort geeft.

    Bert
    Weet natuurlijk ook dat je gelijk hebt. Maar is gewoon dat ik nu geen geld heb voor winterbanden. Wil wel ergens een setje op de kip tokken binnenkort.

  19. #58
    Rob F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    68
    Posts
    6.622
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Y0®iZz
    Wil wel ergens een setje op de kip tokken binnenkort.
    die kende ik nog nie...
    Groeten vanuit een immer zonnige Algarve!

    2016 Audi A5 Cabrio 2.0TDI aut.

  20. #59

    Standaard

    Ik heb nog geen winterbanden + lm-velgen. Heb nu 17" en 22,5cm brede velgen. Ga voor de winter wel een maatje kleiner en smaller. Heb gemaild naar dealers in NL, Lux en D. D of Lux scheelt me € 700... Nu nog afspraakje maken,

  21. #60
    klaasa4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Posts
    6.240
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob F
    Niet alleen winterbanden Klaas, ook zaken als gordels, airbags, abs, eps enz., (ja zelfs quattro!) dragen bewezen bij aan de overmoed van de chauffeur...
    Jazeker Rob, je heb gelijk.
    Audi A4 b6 Tdi 96Kw, met Verhoeven kuur.

Pagina 3 van 93 EersteEerste 12345671353 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •