Bekijk Poll Resultaten: Winterbanden

Stemmers
843. Je mag niet op deze poll stemmen
  • ja

    638 75,68%
  • ik niet, onzin in NL

    147 17,44%
  • niet nodig, ik heb quattro

    58 6,88%
Pagina 89 van 93 EersteEerste ... 3979858687888990919293 LaatsteLaatste
Resultaten 1.761 tot 1.780 van de 1852

Onderwerp: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

  1. #1761
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.581
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Quite agree S 👍
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  2. #1762
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martin_M Bekijk Berichten
    Voorheen lieten ze bij de winterbandentests van de ANWB ook een zomerband meedoen in de test.
    Uit die uitslag bleek dat een winterband alleen voordelen had bij sneeuw en juist slechter presteerde bij droog en nat wegdek t.o.v. een zomerband... Bij ijs of ijzel heb je aan beide banden even weinig!
    Het aantal sneeuwdagen (incl. natte sneeuw) van de laatste twee jaar zijn op twee handen te tellen. Aangezien ik vrijwel alleen maar zal rijden in natte en droge omstandigheden hou ik het bij een goede zomerband (op wintervelgen ).


    Maar ja: het is wel goed voor de economie!
    Mee eens. Een winterband heeft op een natte weg boven 7 gr. een veel langere remweg dan zomerbanden. En op een druk bereden weg zal de temperatuur van het asfalt wel eens hoger kunnen zijn dan de buitentemperatuur. Op een bevroren weg zijn beide kansloos. Je moet natuurlijk wel banden van een gelijke kwaliteit en conditie vergelijken. Mijn winterwielen gaan er pas onder als de wintersportvakantie nadert (of het weer moet omslaan).

  3. #1763

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Los van bovenstaande ben ik het er mee eens dat het onverstandig is om nu op winterrubber te rijden, al blijf ik er bij dat het met +10 tot +15 graden minder erg is om op goede winterbanden te rijden, dan met -5 op goede zomerbanden. Ik rij nu zo'n 60km per week, en ga dan niet voor elk ritje bepalen of de boel gewisseld moet worden.
    Ik ben het helemaal met je eens!!

    Maar naar mijn mening gaat die vlieger dit jaar - vooralsnog - niet op. Want situatie 1: "zomerbanden met vorst" heeft zich welgeteld 1 keer voorgedaan; en situatie 2: "winterbanden met 10 graden" al weken/maandenlang.....
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  4. #1764
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Omg 😳

    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  5. #1765
    Joop Stoeptegel
    Guest

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Bedijfsbus staat al op de winterbanden(pon lease) de 80 gewoon nog op de zomerbandjes.


  6. #1766

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Ja, het rubber vliegt me om de oren met de winterbanden nu

    Maarja, ik ga toch echt niet weer een uur staan sleutelen hoor.
    We rijden nu toch nauwelijks, dus maakt weinig uit.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  7. #1767
    Martin_M's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2006
    Posts
    119
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Bron?
    Het was even zoeken maar het is niet de ANWB geweest:
    http://www.autoweek.nl/artikel/10638/maat-19565-r-15
    Helaas niet vrij te bekijken en ik heb het artikel helaas niet meer op papier.
    Het is al even geleden en misschien zijn er zaken inmiddels verbeterd..?

    Tegenwoordig zijn er geen tests meer zoals die, alleen maar vergelijkingen tussen winterbanden en geen echte vergelijk met zomerbanden in dezelfde omstandigheden. Je ziet nu alleen een test van twee auto's naast elkaar op een besneeuwde baan en dan kijken welke er eerder stilstaat. Voor mij is "winter" meer dan alleen maar sneeuw.
    Ook zijn het altijd autogerelateerde bedrijven die winterbanden zo perfect vinden en ophemelen. Dat geeft mij weer het "Wij van wc-eend......" gevoel als je begrijpt wat ik bedoel.

    En ja, ik heb ook ervaring met winterbanden. Onder m'n werkauto heb ik inmiddels 6 winters winterbanden (verplicht door m'n werkgever). Naast het extra lawaai ondervind ik totaal geen voordelen, zelfs niet in de sneeuw. Ik heb de hele winter van 2009 op zomerbanden doorgereden en toen hadden we aardig wat sneeuw! Zowel op verharde als onverharde wegen en hellingen heb ik geen enkel probleem of zelfs wielspin ondervonden in de sneeuw. En ik maak gemiddeld toch zo'n 1250 km in de week.
    Ook m'n vorige privé auto (Mini Cooper '03) heb ik winterbanden gehad vanwege tripjes naar Duitsland in december. Ondanks dat het goede merkbanden waren bevielen ze mij niet. Bij nat wegdek vond ik ze duidelijk slechter dan zomerbanden. Bij een beetje bochtenwerk en versnellen ging je zomaar rechtdoor wat ik bij zomerbanden niet had.

    Door deze ervaringen vond ik het niet nodig om voor de A6 winterbanden aan te schaffen. Dan doe ik in de sneeuw wel nóg voorzichtiger dan normaal.

    Zo'n antislipcursus kan ik iedereen aanbevelen! Ik heb het twee keer mogen doen in Zandvoort en het is niet zo dat je gelijk "beter" zal rijden. Echter het gevoel van een slippende auto of juist die grens opzoeken en de handelingen die je dan kan doen is toch een hele ervaring die altijd in je achterhoofd zal blijven houden.
    Laatst gewijzigd door Martin_M; 29-12-15 om 17:13.

  8. Ad
  9. #1768
    water-escape's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    3.445
    Kudos
    216
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    hier ook twijfel.. zomerbanden weer erop doen of niet.
    Rit naar de sneeuw al gehad vorige week...hele weg 15 graden en boven op de berg 10 graden.... had dus ook met zomerbanden kunnen gaan haha.

    maar ja..wat nu...
    2. Audi A6 AR 3.0 TDI Q2007 Hartog Tuned! ('17 - '21 van 142k - 188k )
    3. Audi A3 SB 2.0 TDI S-Line 2008 Hartog Tuned! ('13 - '16 van 80k - 151k)
    4. Audi A6 3.0 TDI Q 2007 Hartog Tuned! ('07 - '13 van 0k - 310k)

  10. #1769
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Zou nog een weekje wachten en de winterbanden laten zitten. Vanaf 1 jan. is er kans op lagere temperaturen en sneeuw (volgens de krant van vandaag).

  11. #1770

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Dat is het rotte van deze maanden inderdaad, je weet niet wat het overmorgen wordt (dat is in 2013 al eens gebleken, 13 graden op zondag, -4 op dinsdag).
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  12. #1771
    RickH's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    602
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Bij mij zit het zomerrubber er weer onder hoor... zodra het in januari weer kouder gaat worden zitten de winterbandjes er ook zo weer onder! (ik zeg er natuurlijk niet bij dat het winterrubber er sowieso onder uit moest omdat 2 wielen een forse slag hadden)

  13. #1772

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rick123 Bekijk Berichten
    Bij mij zit het zomerrubber er weer onder hoor... zodra het in januari weer kouder gaat worden zitten de winterbandjes er ook zo weer onder! (ik zeg er natuurlijk niet bij dat het winterrubber er sowieso onder uit moest omdat 2 wielen een forse slag hadden)
    Aan de slag dan deze week. Zaterdag al 5°C overdag
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  14. #1773
    Andre74's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Posts
    173
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Morgen met zommer banden naar Parijs en zondag terug
    Moet wel lukken

  15. #1774

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Morgen nieuwe zomerbandjes eronder
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  16. #1775
    RickH's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    602
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    @FASt, eerst zien dan geloven... en t weekend is toch weer een mooi moment om een uurtje te klussen

  17. #1776
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Geen paniek

    Overgang naar kouder weer: Sneeuw in het nieuwe jaar

    http://www.telegraaf.nl/e/24923729
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  18. #1777
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Straatkant is altijd kouder dan de kant van de huizen. Daarom altijd links winterbanden, rechts niet.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  19. #1778
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.581
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    nog maar ff laten zitten
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  20. #1779
    VosS4
    Guest

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Ow heren...paniek want het kan vriezen het kan dooien...stel je voor dat je bij 4 graden op zomerrubber rijdt!
    Nee stel je voor dat je pakweg 6 weken al op winterrubber rijdt met 12 graden!

  21. #1780
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Straatkant is altijd kouder dan de kant van de huizen. Daarom altijd links winterbanden, rechts niet.
    Maar ik woon aan de overkant
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •